Bang voor Reactie Anderen nieuwe Vriend

Ik zit hier al best een tijdje mee….
Een tijdje geleden heb ik gevoelens voor een jongen ontwikkeld, wat ik trouwens totaal niet had verwacht. Die gevoelens zijn plotseling gekomen,
Ga al best lang met hem om
en we zitten in een soort van “Talking Stage”.
We passen echt precies bij elkaar en ik ben nu wel toe aan iets serieus met hem.

Ik ben echter altijd wel een Meid geweest, die zichzelf altijd wat aantrekt van de mening van anderen (inclusief mijn vriendinnen).
Ik heb zo’n gevoel dat mijn vriendinnen hem niet leuk vinden, die Vibe heb ik gewoon.
Mijn intuïtie zegt dat.
Maar er is werkelijk niets mis met hem, ik heb het altijd leuk en gezellig met hem.
Wanneer hij vriendelijk probeert te doen en bijvoorbeeld “hallo” of “hoe gaat het” op een vriendelijke manier vraagt aan een van m’n vriendinnen, wordt hij vervolgens keihard genegeerd en dat is echt respectloos (mijn mening).
Ik wil namelijk wel, stel ik zit in een relatie, dat die jongen ook welkom is bij mijn vriendinnen en dat voel ik in deze situatie totaal niet.
Wat is de beste optie, om voort te zetten in deze situatie?
Wat zouden jullie doen?
Kusjes en fijne avond.

Hmmmmm
Lastige situatie zeg dat wel.
Ik weet ook niet wat ik hier op moet antwoorden.
Ik zit zelf al erg lang in een relatie, meer dan 5 jaar samen en heb dit soort taferelen nooit meegemaakt.
Ik zou je graag willen helpen, maar heb geen flauw idee hoe.
heb je het überhaupt al aan een van je vriendinnen doorgegeven, dat je hem wel ziet zitten en iets serieus wil met hem?
Als dat niet het geval is, zou ik dat wel doen.
Misschien dat ze hem dan sneller accepteren.

Ik zou inderdaad ook naar je vriendinnen communiceren dat je deze jongen wel ziet zitten. Met een beetje respect richting jou zullen je vriendinnen hun gedrag richting hem aanpassen.

Ik zie dit soort situaties altijd een beetje hetzelfde als hoe je omgaat met schoonfamilie: je krijgt je schoonfamilie er gratis bij, of je dat leuk vindt of niet. Het is en blijft de familie van je partner, dus ook al zou je zelf nooit kiezen om met deze mensen om te gaan, je kiest wel voor je partner, en dan neem je gewoon een respectvolle houding aan richting de mensen in zijn leven.

En… in mijn ervaring werkt dit met vriendinnen en aanhang hetzelfde. Als jouw vriendinnen graag met jou omgaan, dan zullen ze de mensen waar jij graag mee omgaat ook accepteren, of in elk geval met respect benaderen.