Bang voor onvruchtbaarheid/Hormoonafwijking

Hey, Ik heb gezocht op verschillende termen maar kan zo even geen soortgelijk topic vinden. Ik weet dat waarschijnlijk (de meeste van) jullie geen dokter zijn, maar ik zit toch ergens mee. Ik heb een hele onregelmatige en lange cyclus. Daarmee bedoel ik dat ik soms 2/3 maanden ga zonder ongesteld te worden. Hierdoor ben ik natuurlijk al heel vaak bang geweest dat ik zwanger zou kunnen zijn, omdat ik een vriend heb en wij dus seks hebben. Alleen nu ik een soort patroon er in zie, ik die heel lang niet ongesteld word en dan heel lang wel (dus i.p.v de normale 4 dagen, 8 hele dagen ongesteld), maak ik me zorgen. Ik ben aan de pil geweest maar dat is alweer 2 jaar geleden, toen moest ik stoppen. Ik neem geen medicijnen meer en ik leef sinds medische omstandigheden heel gezond…/ heb dus geen overgewicht (meer).

Is het beter als ik naar de dokter ga? Ik ben bang dat ik onvruchtbaar ben of een hormoonafwijking heb of weet ik het wat er allemaal is ;s.

Als je zekerheid wilt, kun je altijd naar de dokter gaan. Die kan je beter helpen dan wij hier.

Verder is er een topic voor alle medische vragen, waar je dit in kwijt kunt.