bang voor mn vader?

mijn ouders zijn nu al een jaar gescheiden en mn moeder heeft een nieuwe vriend waar ze erg blij mee is.
mn vader is nog steeds alleen… nou ja, alleen?

ik zat laatst op mn vaders telefoon en toen kreeg die een berichtje binnen van de buurvrouw, het ging over belastingen ofzo. ik ging een beetje terug lezen in hun gesprekken en toen kwam ik er achter dat ze al best vaak samen naar bed zijn geweest. ik heb niet een bepaald goede klik met mn buurvrouw want mijn moeder en zij hebben hele erge ruzie en zij heeft mijn moeder dingen aan gedaan die je niet zomaar vergeeft. in het gesprek zag ik berichtjes staan over mijn moeder. ik ben meteen naar mn moedergefietst en heb het haar verteld. mn moeder wist het al, en daardoor hadden mijn buurvrouw en mn moeder ook ruzie. het bleek dat ze dit al deden toen mijn ouders nog samen waren. ik ben hier heel verdrietig over geweest en ik ben anders naar mn vader gaan kijken. mn vader weet niet dat ik dit allemaal weet. maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen…

wie weet wat ik nu het beste kan doen…?

Ik denk dat dit een beetje in het verkeerde topic staat maar oke.

Hij is en blijft je vader. Je kan met hem praten, en dat hoeft niet in details maar dat je erachter ben gekomen dat hij jouw moeder heeft bedrogen terwijl ze nog een relatie hadden en dat je dat moeilijk vind. Je hoeft natuurlijk niet te zeggen “Hey ik weet dat je seks had met de buurvrouw toen je nog een relatie met mam had.”

Niet echt netjes om in je vaders telefoon te zitten.

Miss had ze wel toestemming.

Domme reactie :hammer:
Was haar vraag ook niet wel.

Ben je wel ‘bang’ of ben je gewoon geschrokken om wat hij allemaal heeft gestuurd?
Want echt bang van hem zijn om dit snap ik niet echt. Je kan altijd met hem praten en zeggen dat je het weet en dat je je er niet fijn bij voelt bij die gedachte.

Het is natuurlijk niet leuk om zoiets te lezen, maar misschien miste je vader gewoon de ‘‘spanning’’
al wil je zulke dingen niet weten van je vader natuurlijk

Ik vind tbh dat je moeder dan niet echt netjes gehandeld heeft. Ze had je gewoon door moeten verwijzen naar je vader met je vragen.
Als kind hoor je zulke intieme details van hun stukgelopen huwelijk niet te weten, al helemaal niet als je het van één van je ouders te horen krijgt.

Ik snap dat je er heel erg van geschrokken ben ! Dat zou ik ook hebben maar het beste is om er met je vader over te praten, misschien had hij een goede reden (al blijft het niet netjes natuurlijk tegenover je moeder) maar misschien kan je hem beter begrijpen door een gesprek aan te gaan !

De relatie tussen jouw ouders staat verder los van de relatie die jij met jouw ouders heb. Dat is een relatie waar jij niets te zoeken heb. Nog maar te zwijgen over hoe je naar jouw moeder rent om haar dit te vertellen. Weet niet wat je precies wilde bereiken met deze actie. ?? :flushed: Klonk even alsof je bang was dat hij je zou aanranden of zo. :flushed:
Of je nou toestemming heb of niet om met zijn telefoon te klooien, hij heeft nog steeds recht om privacy. Op het moment dat jij zag dat er een bericht binnen kwam, had je die moeten negeren en al helemaal NIET de rest van hun gesprekken doorlopen. Kom nou. Zou je ook niet willen dat jouw vader dat bij jouw gesprekken doet, toch?

Dat jouw vader vreemd is gegaan met de buurvrouw is vervelend en daar mag je uiteraard je mening over hebben, maar als je daar een mening over wilt hebben, dan moet je wel zo eerlijk zijn om dit met jouw vader te bespreken en niet stiekem achter zijn rug naar jouw moeder rennen. Er zal vast en reden zijn dat hij dit niet met je wilde delen. Ik vermoed precies wat het is wat ik bedoel, dit is tussen jouw ouders.

Mijn advies? Don’t stick your nose where it doesn’t belong.

Nee dit ja. Vind het ook logisch dat ze je dit nooit verteld hebben.

‘Wie zich brandt, moet op de blaren zitten’

Ik snap alleen niet waarom je in de titel zet dat je bang bent voor je vader? Hij is ‘gewoon’ vreemdgegaan, dan hoef jij toch niet bang te zijn voor hem?

Maar goed als je hier mee blijft zitten zou ik toch het gesprek met hem aangaan op een rustig moment en vertellen dat je in zijn telefoon hebt gekeken, er zo achter bent gekomen en zeggen hoe je je erbij voelt.
Grote kans dat hij boos op je wordt omdat je in zijn telefoon hebt gekeken, maar daar kun je toch niet meer omheen.

Inderdaad niet echt netjes om in je vaders telefoon te zitten. Hij toch ook niet in jou telefoon kijken?

niet echt netjes om de buurvrouw te neuken.

ik dacht ook iets heel anders door de titel, dacht dat je vader je had verkracht ofzo.

Ja dat dacht ik ook. Dat je vader slaapt met je buurvrouw is niet leuk, maar hij is een volwassen man en kan zelf wel nadenken over de keuzes die hij maakt. Ook geen leuke gedachte om te weten als dochter, maar eigenlijk is het zijn zaak. Je kan wel altijd met hem praten en vertellen hoe je je hierbij voelt.