Bang voor me vader

Hoi… Ik heb echt jullie advies nodig want ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb nogal een stenge vader en hij kan heel snel woede aanvallen krijgen door de kleinste dingentjes. Ik was bijv gister telaat thuis omdat ik de tijd was vergeten ik heb daar voor ook sorry gezegd alleen dat intreseerde hem blijkbaar niet hij duwde me namelijk tegen de grond met zn knie op me hoofd. Ik heb dus de hele avond zitten huilen. Ik dacht dat hij vandaag wel wat minder boos zou zijn maar ik had het dus mis. Het leek zelfs alsof hij nog bozer was. Mijn vader heeft het namelijk vaak over ruzie’s die al zijn gebeurt en als hij dus boos is op mij zoals gister en vandaag haalt ie ook weer dingen erbij die al zijn gebeurt waardoor hij nog kwader wordt. Ik ben dan serieus heel bang voor hem. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder had mij verteld dat ze ook bang was voor mijn vader en dat ze weet wat ik bedoel. Vandaag rende hij dus achter mij aan ik was super bang. Hij heeft me geslagen met ze sleutels waardoor ik helemaal afdrukken heb en hij heeft me keihard aan mn haren getrokken. Hij noemde me ook een rotkind en hij noemde me ook een sloerie terwijl ik dus echt GEEN sloerie ben. Ik wordt hier echt heel verdrietig van en weer echt niet meer wat ik moet doen. PLS heeft iemand advies…?

Praat er duidelijker met je moeder over en ga bij haar wonen (volledig). Dan heb je in elk geval een veilige basis en kan je vanuit daar misschien het contact met je vader normaliseren.

Wat rot voor je dat je dit meemaakt! Het is denk ik beter dat je bij je moeder gaat wonen.
En misschien overdrijf ik, maar als je vader jou nog eens zo behandeld, dat je dan aangifte doet bij de politie. Dat zou ik dan doen als ik zo’n situatie zat.

Ga zsm bij je moeder wonen! Dat ze je nog naar hem toe laat gaan als ze weet hoe hij is? Ze zal het vast wel snappen als je dit allemaal vertelt toch?

Dit inderdaad! Maar ik snap dat het lastig is om aangifte te doen tegen je eigen vader, ik heb in dezelfde situatie gezeten, maar weet dat het een optie is en je er 100% genoeg reden voor hebt!

Ga bij je moeder wonen.

Wat erg dat je dit meemaakt. Dit gedrag is zeker niet oké. Heb je het al met je moeder over gehad, met name de verwondingen die je oploopt? Dit gaat echt wel een stapje verder dan zomaar boos worden.

Ga met je moeder in gesprek dat het niet meer mogelijk is om bij je vader te blijven omdat je er niet veilig bent. Als het vaker gebeurt zou ik naar de politie stappen.

Veel sterkte!