Bang voor kritiek

Hallo,

Oké, eigenlijk wou ik dit topic helemaal niet openen, maar ik zoek eigenlijk toch wel een beetje advies of mensen die in dezelfde situatie zitten en ik hoop hier dan ook iets van te horen!

Nou ik ben een meisje van 18 jaar oud en heb nog nooit een vaste relatie gehad, op zich niet erg, maar er is ook een reden waarom ik nog single ben. Vele jongens die ik leuk heb gevonden ben ik op afgehaakt om 1 reden, omdat ik ze niet mee naar huis kon nemen.
Waarom? Ik heb niet zo’n goede band met 1 van mijn broers. Vaak is het ruzie en gescheld en dat terwijl hij ook al 21 is en ik wil die band graag beter hebben. Nu is het zo dat ik wel eens vriendinnen meeneem, maar als hij ze niet accepteert dan blijf ik dat constant aanhoren totdat die vriendinnen verwateren en ik ze niet meer spreek.
Nu is het zo dat als ik al een beetje met een jongen bezig ben, die angst langzaam weer omhoog komt lopen en ik heel kritisch naar die jongen ga kijken. En dan bedoel ik ook echt kritisch, naar de opmerking die hij maakt, karakter, uiterlijk, lengte, leeftijd en dan draait dat allemaal bij me door tot ik uiteindelijk denk; nee, dat zal niet geaccepteerd worden.
Ik wil gewoon een vriend die later goed met allebei mijn broers kan omgaan en dus draait het allemaal veel verder door in mijn hoofd.
Wat ik ook probeer, ik kan er niet omheen draaien. Terwijl hij nu ook al meerdere meiden heeft meegenomen en uiteindelijk nu al een vriendin heeft.

Heeft iemand please advies of zit er iemand in het zelfde schuitje ?ik weet namelijk echt niet wat ik moet doen, want ik kom hier niet zomaar vanaf :frowning_face:

Ik zou als ik jou was je niets aan trekken van je broer omdat het belangrijkste is dat jij iemand leuk vindt en niet je broer. En hij moet niet zo op die jongens die jij meeneemt letten.

Ik zou hetzelfde doen als wat je broer doet bij jou. ik zou de meisjes of vrienden waar hij mee thuis komt ook heel kritisch gaan bekijken, en PRECIES herhalen wat hij tegen jou zei. je moet jongens hun gedrag vaak spiegelen voordat ze door hebben wat ze fout doen.

Maar het rotte is, ik wil de band tussen mij en mijn broer gewoon heel erg graag verbeteren. Als ik dit ga doen - en ik mag ook al zijn vrienden - dan voel ik me al helemaal zo’n trut…

hoe reageert hij dan als je boos op 'm zou worden wanneer hij dat doet?

begint hij heel erg hard te lachen, omdat hij het lachwekkend vind dat ik boos word, waardoor ik nog geirriteerd raakt, hij me echt begint te kloten en waardoor ik uiteindelijk in paniek raak wat voor hem alleen voor leedvermaak zorgt.

Ah dat is echt naar! Misschien moet je je ouders er bij betrekken, als je dat wilt. Als ik dit zo hoor zal het waarschijnlijk niet zo veel nut hebben om met hem te gaan praten.

Mijn stiefbroer had ook altijd erg veel kritiek op zijn zusje, ook 18. Dat ging meer zo van; jaa als ik je met die en die jongen zou zien, nou dan zou ik die jongen echt slaan en jou ook blablabla.
Ik weet niet hoe, maar ik zou wel echt aan jullie relatie werken! Want mijn stiefbroer is het huis uit, heeft geen contact meer met zijn vader (mijn stiefvader) en alleen nog met zijn jongere broertje van 15… Niet dat ik je bang wil maken hoor!

Maar ik weet het ook niet eigenlijk, wat je zou moeten doen om jullie band te verbeteren.

Trouwens, als je een jongen mee naar huis wilt nemen maar dit weerhoudt je ervan, kan je dat niet gewoon tegen die jongen vertellen zodat hij er rekening mee kan houden zegmaar?

En je ouders, zeggen die er niks van? Ik zou als je weer een jongen tegenkomt die jij leuk vind gewoon voor hem gaan, ookal vind je broer hem misschien niets. Het is jouw vriendje en niet zijne. Na een tijdje moet je broer er maar aan wennen en misschien moet je je minder proberen aan te trekken van wat je broer zegt.

@SADCFaight: Mijn ouders er bij betrekken heeft geen zin… hij heeft net zo’n grote mond tegen mijn ouders als tegen mij en die zijn volslagen kansloos. Zelfs ons mam krijgt hij nog wel aan het huilen als het eenmaal moet…

Ja, dat zegt mijn broer ook. Hij kwam laatst langs me lopen; Hee, als je een jongen mee naar huis neemt, ik sla hem helemaal in mekaar.
dus ik keek hem al aan van; wtf zeg jij nu ?
Maar hij meende het ook gewoon, dat is het ergste van allemaal. Terwijl als hij wat gedronken heeft, hij ENORM beschermd over me is en dan wel ineens zachtaardig is. ARGH.

Hmm, denk je niet dat dat heel raar overkomt? Dat hij moet opletten voor mijn broer omdat dat niet altijd de vriendelijkste is?

@Whatgirlslike: mijn ouders zijn ook nogal kansloos als het daar om gaat. Ze hebben het echt al heel erg vaak geprobeerd maar het helpt niet. ja, minder aantrekken van wat mijn broer zegt moet ik sowieso, maar in die situaties denk ik daar niet echt aan. hij heeft zelfs enkele keren gezegd dat hij zal dansen op mijn graf dusja, sommige dingen neem ik erg zwaar en te kritisch op.

Schijt aan je broers.

Oké, bedankt he.

En hij is 21? Wauw. Maar ik heb geen ervaring met broers, dus ik weet het eigenlijk niet zo goed. Heeft hij ergens problemen mee ofzo? Want het is niet echt normaal als je eigen broer zegt dat hij zal dansen op je graf. Wat is de reden waarom hij zoveel haat?

Of je moet verliefd worden op de breedste jongen uit de sportschool.
Tenzij je broer net zo is natuurlijk.

Wtf, wat een kleuter. Ik heb zelf ook een oudere broer (6 jaar ouder) en hij heeft ook best vaak kritiek, maar ik heb gewoon een grote bek terug en kan het ook echt duidelijk maken als hij te ver gaat en dat hij dan moet kappen. Dat zou ik in jou geval dus ook doen, maar als ik dit zo lees dan betwijfel ik of dat ook echt zou helpen.
Het enige wat je kunt doen is idd gewoon schijt hebben aan je broer en gewoon niet naar hem luisteren. I mean, je gaat je leven toch niet verzieken (en miss wel de jongen van je dromen mislopen) doordat hij zo’n kleuter is? TJa, een beter advies kan ik niet geven, al weet ik niet of je er nu veel aan hebt. Succes iig!

@CHMCL: Ja, 21, ja… Geen idee. Het was er op ineens en het is er altijd al gebleven. Maar zoals ik eerder al heb vermeld in het topic, het rare is dat het dus niet is als hij dronken is en hij de meest zachtaardige beschermde broer is die je maar kan hebben

@xVlinderr; ja, dat zal inderdaad niet zo veel zin hebben aangezien ik het ook al vaker heb geprobeerd…
Ja je hebt gelijk, ik moet het ook gewoon proberen te negeren maar af en toe is dat gewoon zoooo lastig, omdat ik gewoon wil dat hij later goed om kan gaan met mijn toekomstige vriend, haha

Hmm… Misschien legde ik het niet zo goed uit, maar maar ik bedoelde meer dat je het aan die jongen vertelt zodat hij weet wat jou dwarszit. Niet zo van; ‘doe maar heel normaal, rustig beschaafd weetikwat allemaal zodat mijn broer niets gaat zeggen’. Maar dat je tegen hem vertelt dat je bang bent dat je broer zo gaat reageren, en dat je het daarom een eng idee vindt om hem mee naar huis te nemen. Tsja, ik vind het echt moeilijk!

Hmm, daar zeg je me wat… daar heb ik nooit eerder over nagedacht… Ik bedoel, als een jongen me echt leuk vind dan zou hij dat inderdaad ook wel accepteren. Serieus, ik ben zo blij dat je me dat nu zo verteld! daar kan ik wel wat mee, dankje! want nu is het ook inderdaad ineens onverwachts dat ik afhaak omdat het toch niet doorgaat inderdaad…

• dubbel -

Ja, als het echt klikt met een jongen dan moet je gewoon voor hem gaan hoor! Niet die kans laten schieten omdat jou relatie met je broer niet goed is! Die kan je ook daarna nog wel verbeteren, die jongen is anders weg! Heel veel succes!
En wat ik nog even kwijt wil, je komt op me over als een heeeel lief meisje!

Hmm, heb er inderdaad al een paar jongens door laten gaan, maar ik dacht altijd dat ze dan toch niet de ware waren! haha, dus ik zag het ergens nog wat lichtelijk positief in aangezien ik ook geen spijt heb gehad dat ik die jongens heb laten gaan, maar toch kwam het ook deels door de angst. Ben echt blij dat je me dat advies hebt gegeven want als het eenmaal tot dat punt komt is het misschien ook het beste om hem dat gewoon te vertellen! echt dankjewel!

aawh haha, dat hoor ik niet zo vaak, dankjewel! <3