Bang voor kaal worden

Hallo!

Ik verlies per dag ongeveer 3 wimpers en ik begin mij daar erg zorgen over te maken. Ik heb al wel eens een kaal plekje in mijn onderste wimperrand gehad maar inmiddels groeit dat weer aan. Nu ontdekte ik ook een miniscuul kaalplekje in mijn wenkbrauw. Als ik mijn haren kamp komen er ook zo’n 20 haren los. Is dit normaal?

Liefs

Als je je echt zorgen maakt zou ik even naar de dokter gaan. Volgens mij kan dat duiden op een gebrek aan iets, ik dacht vitamines, maar ik weet het niet dus vertrouw niet op mij, maar vraag het aan een professioneel iemand.
Succes!

Een mens verliest tussen de 40 en 120 haren per dag, dus maak je niet druk :’)

Ik verlies ook heel veel wimpers en haren per dag, dat is heel normaal. Je verliest per dag rond de 80 haren, dus maak je geen zorgen!

Super, dankjewel. Ben weer een beetje gerust gesteld (;

Ik heet ook Jana (:

Ik heb ook wel eens dat ik veel wimpers verlies tegelijk. Dat is dan bij mijn rechter oog en het duurt ongeveer 1-2 weken. Dan is mijn rechter oog ook dunner behaard dan mijn linker. Die groeien altijd weer terug.

Met mijn haar vallen er altijd ‘‘bossen’’ uit. En als je lang haar hebt, en er zijn er bijvoorbeeld 5 uitgevallen in werkelijkheid, maar doordat ze zo lang zijn en misschien dubbel zitten enzo lijken het er ook meer.

Er zijn toch ook van die tabletten bij de kruidvat voor haar en nagels ofzo? Ik gebruik ze niet, maar wat ik heb begrepen helpen die. :slightly_smiling_face:

Je verliest inderdaad rond de 100 haren per dag…
Heb je enig idee hoe het komt dat je wimpers uitvallen? misschien door je mascara?

misschien heb je ijzer te kort waar door je haar uitvalt? even naar de dokter misschien?

als ik douch, en me haren was, woooo dan kam ik zo een hele dot haar uit. maar, het wordt er niet minder op ofzo! haha

Ik verlies ook heel veel haar op een dag, maar ik heb dan ook veel haar. Maar als het meer dan normaal is zou ik idd naar de dokter gaan.

iedereen verliest veel haar. Maar bij de een valt het minder op, want die let er waarschijnlijk niet zo op.

Dat komt omdat vrouwen een heel ander soort haarverlies hebben dan jongen en mannen. Bij vrouwen verloopt het patroon anders (diffuus haarverlies) dwz dat het geleidelijk aan gebeurd en over de hele hoofdhuid waardoor het optisch gezien minder opvalt. Maar wel dat je na verloop het gevoel hebt dat je haar dunner is geworden zonder dat je kale plekjes oid ziet.

Oorzaak die het meest voor de hand ligt is een (lichte)verandering van je hormoonhuishouding waardoor je als vrouw iets meer mannelijke hormonen gaat aanmaken en dus ook een hoger DHT gehalte die juist zorgt voor extra haarverlies.

Het enige wat hier tegen helpt is het gebruik van bepaalde hormoon preperaten, maar (huis)artsen en dermatologen mogen deze middelen sinds kort niet meer voorschrijven aan vrouwen met difuus haarverlies.

je kunt de huid haar nagels pillen slikken van de tuinen!
je puistjes gaan er ook sneller door weg en je nagels worden sterker!

het werkt echt! had er namelijk zelf ook last van!
xx

Dat is heel normaal, ik heb het ook :wink:

Groeide je haar er ook sneller van ? (:
x

Je moet heel voorzichtig je mascara er af halen, niet wrijven enzo. Ook is het beter om geen waterproof mascara te gebruiken want die gaat er moeilijker af. Je kan ook afentoe wat vaseline op je wimpers doen, worden ze sterker van (: (bij mij dan)
Verder moet je zorgen dat je genoeg vitamine b en a binnenkrijgt, is goed voor je haargroei en hoofdhuid
veel succes !

Het is gewoon normaal, maar als het ECHT heel overmatig is kun je naar de dokter gaan. Mijn moeder dacht ook dat het ‘normaal’ was bij haar maar zij heeft een te snelle schildklier waar het door komt. Maargoed die kans is zooooo klein.