bang voor het voorlezen...

Jaa… een beetje kinderachtig ofzo…
But Im serious. Voorlezen… fuck…
Nee ik ben ect zo bang als ik moet voorlezen… ik kan wel lezen als ik met een paar mensen ben maar ik kab ook wel in de klas voorlezen. Alleen altijd de commentaar van iedereen als ik iets verkeerd uitspreek en dan wordt ik daar zo nerveus van dat ik dan fouten van worden dat je denkt van , godd what the fuck…

Ik ben echt onzekker op dat gebied.
Any tips?

X

Wat Wolfie zegt. + oefen voor jezelf! Gewoon tijdens het leren jezelf voorlezen, dan word je er vanzelf beter in.

Thankss ik zal je tips gebruiken .

Aaah ik vind dat ook altijd zo vreselijk!

Ik ga heel vaak al voor mezelf dat wat ik mogelijk zou moeten voorlezen zachtjes hardop zeggen, zodat als ik moet voorlezen, dat ik alvast weet wat er staat en of er woorden tussen zitten waar ik over zou kunnen struikelen.
Wauw deze zin hahaha

Je bedoelt na 1 minuut? Ik ben serieus nog nooit na de les nog uitgelachen omdat ik tijdens een leesbeurt iets verkeerd uitsprak.

Lieverd, iedereen maakt fouten. Je moet gewoon veel oefenen, dan gaat het vanzelf makkelijker en ook proberen schijt te hebben aan andere mensen. Die maken óók fouten, maar zijn behoorlijk kinderachtig bezig. Wees jij dan maar de verstandige die zich gewoon concentreert op haar schoolwerk.

Daarom dat ik er ook schijt aan heb als mensen tijdens een leesbeurt grinniken om hoe ik woorden uitspreek (als ik ze eens verkeerd zeg).

Je wordt echt niet zomaar uitgelachen. Toen ik op de middelbare school zat was er een meisje die bij het woord ArenA de hele tijd Arena-a zei. Niemand heeft haar uitgelachen

Dit heb ik vroeger ook gedaan, gewoon hardop lezen. Het maakt niet uit wat voor boek het was, ik las gewoon literatuur maar leerboeken kan ook. Het heeft mij echt geholpen, maakte (bijna) nooit meer fouten.

Dit deed ik ook heel vaak, dat doe ik nu nog steeds met teksten die ik moet leren. Het zorgt er voor dat ik actief met de tekst bezig ben en dan onthoud ik het sneller.

ik doe de opleiding onderwijsassistent en loop stage op een basisschool. Voor de kleuters voorlezen is natuurlijk easy, maar toen kwam ik bij groep 5 bah wat vond ik dat eng…
Maar mensen/ kinderen vinden het leuk als je voorleest en het maakt ze geen drol uit hoè je dat doet… Dus gewoon lekker jezelf zijn en lekker voorlezen!

Ik moet ook vaak voorlezen, omdat ik de opleiding onderwijsassistent doe. Kies een boek waarmee je veel kunt wisselen met intonatie, zodat je daar al aan kunt werken. Verder moet je proberen zo te gaan zitten, dat je met je gezicht naar de klok zit, zo kun je af en toe als je de klas in wil kijken, een keer snel kijken hoe lang je al bezig bent. Als je veel wiebelt tijdens het lezen, kun je gaan zitten met je ene been op je andere (de mannen houding) dus je voet bij je knie. Als je dan ook nog veel met je armen beweegt, kun je je handen op je benen leggen/vasthouden.
Succes!