Bang voor het uitmaken? Ik twijfel zo..

Hee meiden
Ik heb nu anderhalf jaar een vriend, waar ik zielsveel van houd. Ik weet dat verliefdheid overgaat na een paar maanden, maar op dit moment voel ik me gewoon zoveel anders als hoe het in het begin was! Ik heb geen zin meer in de seks, en zoenen met hem heb ik ook niet veel behoefte aan. Ik voel ik me niet meer zo seksueel aangetrokken dus. Je zou zeggen dat ik het uit moet maken denk ik, maar ik hou zo veel van hem! Hij is als een broer en dat wil ik niet kwijt. Als ik het uit zou maken zou ik zo door rot periode gaan. Een maand geleden wist ik het zeker. Ik maakte het uit. Het was toen een week uitgegaan en daarna ben ik weer bij hem langsgegaan. Hij vergaf me en het kwam weer goed. Ik dacht dat we alles weer opzouden pakken en dat we konden gaan werken aan onze ruzies en andere problemen.

Nu is het weer opnieuw begonnen. Ik doe gemeen tegen hem, we hebben ruzie en ik heb geen zin meer in seks. Ook staat er een vakantie gepland naar sunny beach met mijn vriendinnen in de vakantie. Ik denk dat dit er ook wat meer druk op zet ofzo. Dit is natuurlijk geen reden, maar wat moet ik nu doen? Ik ben gewoon zo bang dat ik me zo ontzettend klote ga voelen als ik het uitmaak, want dat had ik de vorige keer dus ook! Maar toch zou ik aan de andere kant toch weer vrijgezel zijn, en het van me af willen zetten.
Ik ben zo’n twijfelaar!!

Buiten het feit dat je je niet meer aangetrokken voelt tot hem, zeg je dit:

Hij is als een broer en dat wil ik niet kwijt.

Met een broer begin je geen relatie… Als het zo puur vriendelijk is, maak het dan uit. Dat is veel eerlijker voor hem. Ook al ga je door een rotperiode.

Miste je hem in die periode waarin het uit was als vriend of als vriendje?

Verliefdheid gaat niet per definitie weg na een paar maanden. Ik vind dat persoonlijk gewoon een slap excuus, want in principe zou je na 50 jaar nog steeds vlinders in je buik van diegene moeten krijgen.

^ @Sparrow: Verliefdheid gaat wél weg na een aantal maanden, dat is gewoon scheikundig aangetoond.

@BettiePage: Ik heb geen idee, ik miste gewoon het knuffelen en het samenzijn denk ik…

Dat hoeft niet. Er zijn zat bejaarde stelletjes die nog steeds verliefd zijn op elkaar.

Als je puur het knuffelen en samenzijn mist, en niet hem…

Bij mij is mijn relatie net een paar weken uit en we hadden twee jaar iets. En ik merk dat ik toch wel opgelucht ben dat we de knoop hebben doorgehakt. Het is fijn om rust en ruimte te hebben (we hadden best vaak ruzietjes en zo) en tijd voor mezelf te hebben. Ik vond het doodeng want een relatie van twee jaar is heel lang en we hebben een toptijd gehad maar het was gewoon echt op nu. En ik weet zeker dat het voor nu echt de goede keuze is en ik ben heel blij dat ik nu zomervakantie heb en lekker op vakantie ga met familie en nog met een vriendin : ) Hopelijk heb je hier wat aan! Veel succes.