Bang voor hele grote dingen/ruimtes

Hoi,

Ik heb een heel vaag probleem.
Ik droom wel eens dat dingen die normaal klein zijn heel groot zijn… dat maakt niet uit of het een eng voorwerp is of niet maar het word dan groot en dan ben ik er bang voor. Ik heb ook wel eens gedroomt dat ik voor een aquarium stond met een super grote vis erin, en dan ben ik gewoon echt heel erg bang… ook als ik er aan denk… Het is vooral met vissen dat ik het eng vind.
Zoals een grote olifant vind ik niet eng…
Ik was een keer in Artis en daar heb je in het gedeelte van de planeten gebeuren nu een soort filmpje over Darwin… die dan verteld over dieren op een super groot overkoepelend scherm dat boven je hangt… en dan zie je de wereld mee… en dan gaan ze soms dus onderwater en dan vind ik het zo verschrikkelijk eng…
Mijn vraag was of iemand hier ook last van heeft?

up, niemand?

Ik zou niet weten wat het is, sorry, upje voor jou. Misschien is er een naam voor? Of kun je ervaringen lezen op internet?

Hee, wat grappig, ik herken me wel een beetje in je verhaal!
Het is wel een beetje anders trouwens hoor, maar ik droom ook wel 's dat ik in een ruimte ben, en alles heel groot is. Niet een gewone ruimte, eerder een oneindig iets ofzo, en dan zweven er allemaal grote figuren doorheen, en ik voel me dan zo klein!
maar dit achtervolgt me niet ofzo.
Volgens mij heeft dit een beetje de betekenis dat ik minder onzeker moet zijn.
Maargoed, nu ik zo kijk heeft dit niet heel veel met jou te maken, jij bent meer echt bang voor het wezenlijke?
Maargoed, probeer het onder ogen te zien, en probeer te ontdekken waarom je het eng vind.
Succes ermee!

dit snap ik zo goed, ik zou ook zo bang zijn

Hmmm ja, ik heb er geen slapeloze nachten van… maar vind het wel vervelend…
Maar niemand die dat filmpje van Darwin heeft gezien in Artis op dat fucking grote plafond koepelende scherm?