Bang voor gym:S!?

Ik vond gym opzich altijd heel erg leuk.
Maar wanneer we gingen turnen, omg wij gingen altijd ‘turnen voor een cijfer’, dan gingen we eerst een paar weken voorbereiden en dan het voor een cijfer uitvoeren.
Ik was dan altijd 3 weken achter elkaar ongesteld haha, viel ook niet op :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar ik weet dat er veel meer zijn met dat probleem! Bij ons hadden alle meisjes (uitgezonderd de turnsters) er een hekel aan!

Volgens mij heeft iedereen hier wel last van.

Ja, dat heb ik ook wel een beetje, Ik heb echt ontzettende hekel aan gym, ik ben niet sportief en ik haal slechte cijfers. Het enige waar ik een beetje goede cijfers bij kan halen is met conditietraining enzo. Echt heel erg irritant.

balsporten enzo vind ik wel leuk, maar turnen vind ik echt verschrikkelijk (terwijl ik hier ooit een half jaar op zat :stuck_out_tongue:) Ik durf ook geen salto’s te maken, maar gelukkig zijn er meerdere mensen dus wij doen dan met een groepje gewoon over de kast springen oefenen ofzo :stuck_out_tongue:

Dat heb ik ook wij moeten nu op een trampoline springen met een aanloopje en dan een salto maken en dan op de mat onder je terecht komen dat doe ik niet ik heb tegen mijn gymleraares gezegt dat ik het niet doe. Ze zei en waarom dan niet. Omdat ik het niet durf en als ik iets niet durf gaat het ALTIJD fout dus ik doe het niet. Toen zei ze oke ga dan mnmaar aan de kant zitten! Dus ik hoop maar dat jouw leraar of leraares er ook begrip voor heeft!

ik vind gym ook stom.
vooral teamsporten, turnen vind ik leuk behalve bokkie springen en salto maar die wil ik dit jaar wel kunnen.
voor het eerst in 3 jaar heb ik de tipsalto over de kast gedaan hihi nu wil ik steeds weer mijn grenzen verleggen…
=D

Ik vind gym juíst leuk, heb alleen vriendinnen die het minder vinden. Wij hebben nu trouwens ook turnen. Naja, eigenlijk afgelopen les afgesloten, maar iig deze periode.
Maar het maakt toch niet uit of je het kan of niet? Gewoon proberen, anders maak je een koprol en bouw je dat uit naar een tipsalto, dat is makkelijker.

je doet me heeeeeeeeel erg aan mezelf denken toen ik nog gym had. ik kon wel goed teamsporten doen zoals badminton, basket etc maar toestelturnen of gewoon turnen vond ik zooooo vreselijk. ten eerste had ik gigantische hoogtevrees (ik was al bang als ik op de plint moest gaan staan) en ik kon het ook gewoon niet… ik heb eigenlijk niet echt tips voor je want ik modderde gewoon altijd maar wat aan tijdens die lessen o.O kweet nog dak een keer tegen m’n leraar heb staan roepen dat hij me een nul mocht geven als ie dat wou maar dat ik eeeeecht geen handstand op de balk ging doen omdat hij daar toen mee dreigde haha. (en ik kreeg 70% whehe!). nou ja succes eigk, denk er gewoon aan dat het niet het einde van de wereld is! x

Dat klinkt bekend, zeg!
En dan gaan de mensen die je niet moeten je zo hard uitlachen omdat je het weer eens niet kan. Alsof gym zo belangrijk is.

We lijken op elkaar! Ik vind het ook verschrikkelijk als we gaan turnen met gym, want het lukt me gewoon ECHT niet. Ik heb volgens mij faalangst, ik wil het allemaal heel graag kunnen maar ik durf het niet. En wanneer ik dan zie dat iedereen het kan, raak ik vaak in paniek. Toch zou ik als ik jou was het niet verstoppen, en naar de gymdocent gaan om te zeggen dat je het niet durft/kan. Dat doe ik ook, en dan kan de docent je misschien verder helpen. Veel succes!

ik heb dus het precies hetzelfde probleem als jou
maar het rare is dat iedereen,maar dan ook echt iedereen bij mij in de klas turnen zo leuk vind en het ook super goed kan. En dan loop ik als enige te klungelen
maandag is het bij mij nog gebeurt :S ik had echt het gevoel van: OMG ik ben echt zoooo onhandig en ik kan echt niks met gym!
want met balsporten kan ik er ook niks van (ben bang voor de bal)
en ik vind het echt jammer dat ik je niet kan helpen maar succes met al je gymlessen! xx

wij moeten salto achteruit gaan doen :expressionless: Hooop dat ik het overleef… x)

Ik vind hoogspringen voor een cijfer + bokjespringen + in een klimrek klimmen enzo eng.

Salto’s enzo weer niet. :stuck_out_tongue:
Raar heah x’D

Ik vind gym echt leeeuk XD. effe weg uit zo’n kut lokaal, beetje rennen en gek doen. Maarja, turnen vind ik opzich niet eng ofzo. Maar ik zou met die gymdocent gaan praten!

Meid,

Dat heb ik ook.
Jij bent weer in andere vakken beter.
Ik haat gym.
Ik verzin ook smoesjes om niet mee tedoen!

oeh turnen is leuk, najaah ik snap je probleem. Ik zal gewoon met de leraar gaan praten en als die niks doet met je mentor ofzo?

Ja dat heb ik dus ook!
Balsporten vind ik wel leuk en buitengym ook…
Maar binnengym… :no_good_woman:
Maar wij moeten bijvoorbeeld hogspringen,turnen,salto’s
en dan hoor je een paar meisjes ut mijn klas ik kan het niet en dan proberen ze het en dan lukt het gewoon maar bij mij is dat dus niet zo!
En wij krijgen er ook altijd een cijfer voor ik heb nu al een 5 5 4 en een 7(basketball) en als wij op je eindrapport een onvoldoende staan voor lichamelijke opvoeding of tekenen gaan wij niet over dus ik MOET me wel inzetten…

Dat moest ik dus vanochtend doen, ik kan dr geen reet van. Heb van alle kanten hulp nodig om overeind te blijven staan, nouja het ging wel veel beter dan vorige week. Maar je moet dan ook mensen hebben die je vertrouwd om op te vangen en dat is met mijn klas niet echt zo… Trampoline mogen ze voor mij echt achterwege laten, dan maar ene onvoldoende.

ik heb het ook,
alleen ik heb een achterstand in mijn grove moteriek, en heb evenwichts problemen, (ik liep pas helemaal alleen toen ik 2,5 jaar oud was) de gymleraren die ik tot nu toe hebben gehad, wisten er van en als ik het niet wil dan hoeft het ook niet, alleen het zou wel fijn zijn als ik het probeer. ik bof dat mijn mentrix mijn gymlerares is. en mijn klas mij altijd aanmoedigt, zelfs de jongens.

Ik kan ook niks , dat heb ik geaccepteerd . En ik ga ook niks doen wat ik zelf niet wil en dat weet iedereen . Waarom zou ik me daarom schamen , ik schaam me niet voor mezelf …!