Bang voor gym:S!?

Heeee,
Elke donderdag gaan we altijd turnen op school, Ik ga dan vaak met Buikpijn naar school omdat ik een van de enigste ben die dat niet kan …
Als we iets moeten doen als salto ofzoo verzin ik ook vaak een smoes want ik kan en durf dat niet. Maar ik kan dit toch nooit mijn heleschool leven vol houden!?
Wat moet ik doen ? Heeeeelp!!
XxX

Hahah wow, je lijkt op mij. Ik heb namelijk ook een hekel aan gym en ik bak er ook helemaal niks van. Toen we nog van die dingen als turnen enzo deden deed ik altijd gewoon niet mee als we zoiets gingen doen. Dan ging ik gewoon aan de kant zitten en als die leraar het er niet mee eens was was dat zijn probleem. Als jij het echt niet durft kan hij je wel gaan dwingen maar dat helpt echt niet, je gaat het dan alleen nog maar slechter doen.
Nu, in de bovenbouw, doen we eigenlijk nooit meer dat soort dingen. Nu doen we altijd de simpele dingen als voetbal, softbal en badminton enzo.

Je bent nie de enigste!
Heb ik ook haha,
maar ik heb van ik wil het wel maar ik durf het niet.
ben nie supergoed ofzo, maar ook niet superslecht.
mieschien heb je wel faalangst?
ik heb het wel, en het komt precies overeen met dat van jou!

ik vind meeste dingen ook gewoon eng,
maar ik doe het altijd gewoon
gewoon omdat ik altijd mijn grens probeer te overschrijden, hahahaa
misschien kan je met de je gymdocent/docente hierover praten
& kan die je hiermee helpen

Daar heb ik nie echt last van of zow (vind gym gewoon kut)
maar iig succes!!!

[i]ik hou er ook niet van… gelukkig heb ik vriendinnen die het ook niet leuk vinden, zodat ik niet alleen aan de kant sta.

ik kan me niet voorstellen dat iedereen in jou klas goed kan turnen? smoesjes verzinnen heeft geen zin, want als je het dan moet afsluiten bak je er niks van. je kunt het beste gewoon oefenen en er met je gymlerares over praten?

sorry voor dit vage verhaal, je hebt er eigenlijk niks aan… dus beschouw dit maar als een upje :slightly_smiling_face:[/i]

Je lijkt toevallig ook op mij =P

Maar gelukkig hoeven we geen salto’s te doen. Wel andere enge dingen die waarschijnlijk heel gevaarlijk zijn. Bedenk maar zo: als je in het ziekenhuis beland is het de schuld van de gymleraar(es), en dat weten ze zelf ook dus hele gevaarlijke dingen zullen je ze waarschijnlijk niet laten doen.
Of zeg gewoon tegen je leraar(es) dat je sommige dingen niet durft. En trouwens, ze kunnen je moeilijk dwingen. Als je iemand zo iets dwingt gaat het juist vaak mis, en dat wil een gymleraar juist niet.

Maar je moet het sowieso altijd proberen, anders denkt je gymleraar dat je gewoon lui bent ofzo.

Dat had ik ook! Op de basischool in groep 6-7-8 enzo moesten we bijv. hoogspringen of bokspringen, salto’s maken. Maar dat durfde ik niet. Nu eigenlijk nog steeds niet. Hoogspringen eerst wel, totdat ik er een trauma van heb overgehouden. Ik was namelijk recht op die houte stang gevallen. Bij mn bovenbeen kreeg ik toen bloed en het deed super pijn! Mn moeder dacht ik dat ik ongesteld was geworden haha. Want het was best wel dicht bij ‘daar’

Ik had dat ook. Was in groep 7 van de evenwichtsbalk gevallen en arm gebroken vandaar eigenlijk altijd een trauma aan turnen over gehouden. Maarja kan je er niet mee helpen. Misschien kan je vragen of je een verslag mag maken ipv gym? dat kon bij mijn oude school altijd. Maarja ik was meestal afwezig met gym. dus je hebt er niet veel aan. nu gelukkig geen gym meer:D

Ik durf dat ook nooit. Gelukkig doen we in de bovenbouw geen enge dingen meer, en gaan we niet in een ingewikkelde houding over de bok. Ga met je gymleraar praten, zeg dat je het echt eng vindt.

Ik durf ook geen salto te doen hoor! ben bang dat ik dan mn nek breek :expressionless:

Heb geen gym meer gelukkig :grinning:

De anderen zullen je vast wel begrijpen? Bij ons deed minstens de helft van de meisjes niet echt mee bij turnen. Als je maar wel je best doet en laat zien dat je wel wíl maar niet dúrft. Anders vraag je of je wat meer hulpverleners erbij mag hebben? Of overleg met je leraar voor makkelijkere stapjes.
Turnen zou eigenlijk meer op individueel niveau moeten worden ingesteld, maar dat gebeurt helaas vaak niet op middelbare school, daarom hoef je je niet te schamen als je opkomt voor jezelf en de leraar vertelt dat de stap te groot vindt.
De mensen die wel kunnen turnen zijn vaak in andere sporten slecht, dus die begrijpen je ook echt wel hoor!

Ik heb zeven jaar geturnd, dus ik heb er geen last van :’).
Ik zou het gewoon proberen, en aan je leraar vertellen dat je het echt doodeng vindt. En vertel hem ook echt hoé doodeng, dat je er buikpijn van krijgt. Je moet wel je cijfer op voldoende houden, dus als hij je probleem snapt en merkt dat je het probeert, hoop ik dat hij het goedkeurt.

Oh ik had echt een hekel aan gym (’: haha als ik kón spijbelen deed ik het zo.
Gelukkig géén gym meer.

Als ik jou was, zou ik gewoon met de leraar/es gaan praten hoor!

Oh ik herken me echt heel erg in jou. Ik heb precies hetzelfde behalve dan dat mijn vriendinnen gym ook allemaal vreselijk vinden en die dingen niet durfen enzo. Maargoed. ik denk dat je er gewoon doorheen moet komen. Zoals anderen al zeiden is het in de bovenbouw makkelijker, en bij ons heb je dan ook jongens en meisjes apart wat ik ook een stuk fijner vind. Nog een jaartje en dan heb ik dat eindelijk ook.

Dat heb ik ook! Ik kan echt helemaal níks bij gym. En de rest van de klas wel dus als we dan in een team ofzo moeten dan sta ik er maar wat bij. En als we gaan turnen ga ik de laatste tijd ongezien steeds weer achter in de rij staan xD Volgens mij valt het mijn gymleraar wel een beetje op want hij zegt wel van je kan het wel maar ik kan het gewoon echt. niet. Maarja misschien meot je idd echt een x met je gymleraar gaan praten ofzo :stuck_out_tongue: en zelfs dat durf ik niet eens.

.

ik bakte ook echt helemaal niets van gym! ik ben zo’n plumpudding in sport. ik praatte er hier met mijn gymleraren over dat ik me onzeker voelde en dat ik het niet leuk vond en alles. hierdoor kreeg ik meer hulp en werden de leraren milder voor mij :slightly_smiling_face:

En ik maar denken dat ik de enige was…
Ik durf dat ook niet, als de rest een salto moest doen deed ik een koprol ofzo. xD