bang voor examen

ik ben echt zo bang voor het examen , komt ook mede door mijn extreme faalangst en ben zo bang om te zakken .
met welke cijfers ga ik het examen in?
EN : 5,2
NE : 6,6
BI : 6.5
EC : 6.2
ik doe dus kader en heb computerexamens en door die regel van 5,5 word ik toch wel bang omdat als die regel vorigjaar er was geweest was de helft van nederland gezakt…
het zijn niet super hoge cijfers maar ik heb mijn best er wel op gedaan …
iemand tips?

Oefen nu al veel en zorg dat je 1-2 weken voor het examen alles geleerd en geoefend hebt. Dan kun je erna heel veel herhalen, en zo blijft het beter hangen. En maak je vooral niet te druk! Doe gewoon zo veel je kunt aan voorwerk, dus niet vaak uitslapen tot 11 uur maar gewoon hup je wekker vroeg zetten en paar uur per dagen leren en oefenen.

Vooral niet te druk maken. Als het goed is zijn de tentamens die je op school hebt gemaakt moeilijker dan de examens. dus vallen de examens mee.
maak gewoon alle examens van vorige jaren als oefening (:

ik vond de examens eigenlijk heel leuk, probeer het te zien als een grote quiz!

Vraag voor zoveel mogelijk oefentoetsen, misschien zijn er ook een paar die je thuis kan doen.
Bij de oefentoetsen is het handig om een beetje te ontdekken hoe de examens ‘werken’, omdat het iets anders is dan je proefwerken. Dan weet je ook goed wat je ongeveer kan verwachten =)

Gewoon heel veel oefenen en verder je niet zo druk maken.
Een examen is ook maar een proefwerk.

Tips kun je vinden in het algemene examentopic.