Bang voor dieren, maar wil een huisdier

oke heel dom ditja ik voel me alleen en wil dus echt een huisdier
vroeger: Ik heb kittens van lipjes gekust , ik was helemaal niet bang van dieren toen en speelde d’ r heledag mee
met slepen bedoelde ik dus wat anders kwam niet op het woord myn excuses ik lokte ze een beetje achter me aan dus met het eten dat bedoel ik :slightly_smiling_face: excuse moi
Nu: door mijn bange zus ben ik ook heeelll erg bang voor dieren
ik heb in de winter een schildpad gehad een kleine om een beetje aan dieren te wennen dat ging best goed…

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/73211_120208414707640_100001554473891_138191_670974_n.jpg

Dat is mijn berry nu istie even weg maar binnen kort mag ik hem weer maar ik wil heel graag een ander huisdier(vogel, of hond is geen optie ben te bang voor dat) maar mijn vraag is

1. hoe kan ik wil snel in contact met dieren komen
  2. is het wel logisch in een huis waar in de ochtend+middag niemand thuis is?

“Ik heb kittens van lipjes gekust , in Turkije poezen in dozen gedaan gat in gemaakt touw eraan en sleepte ik dr overal mee.”

Dat snap ik niet zo goed, wat bedoel je daarmee? (:

En zijn vissen geen optie?

Bedenk dat je dieren goed moet verzorgen en veel aandacht moet geven. Ze zijn niet “zomaar een speeltje”. Kijk ook of je het financieel wel aankan (je moet altijd voorzien zijn op dierenartskosten, eten voor hun kopen, etc).

Dan zou ik een kat nemen.
Als je een beetje een buitenkat hebt vindt hij het geen probleem om alleen thuis te zijn een ochtend en middag. Kattenluikje erbij en gaan maar.

Maar als je er bang voor bent en niet weet of je hem gaat houden, vind ik het wel super zielig voor dat beestje. Neem anders een furby, die kun je ook aaien en mee praten :stuck_out_tongue:

Idd. Dieren kan je niet zomaar wegdoen als het je uitkomt.

Anders kan je eerst eens een kijkje nemen in het asiel of zo?

1. honden/katten op straat aaien, in dierenwinkels kijken bij de dieren, etc.
  2. de meeste katten kunnen heel goed alleen blijven, en voor konijnen en cavia’s enzo is het ook niet echt een probleem geloof ik, zolang je ze maar genoeg aandacht geeft als je thuis bent.

furby :stuck_out_tongue: hahha
maar ik heb echt iets/iemand nodig waarmee ik bezig kan zijn ik weet het niet zo goed vroeger had ik veel poesjes enzo
ik bedoel dus dat ik helemaal niet bang was en alles deed met die kittens
oeff… andere opties om snel aan dieren te wennen? ik ga is met mijn vader overleggen of we niet even naar zijn vriend kunnen die heeft kittens

Ja, want in het asiel zijn ze al wat ouder en kennen het karakter van een kat. Als het een buitenkat blijkt te zijn, die vrij weinig aandacht nodig heeft, dan kan je hem nemen. (Als je het ZEKEEEEEEEEERRRR weet)
Want je zit wel 15 tot 20 jaar met een kat.

Misschien kan je beter eerst leren hoe je met dieren omgaat voordat je een huisdier neemt.

Ja vrienden met dieren, lekker even met de katten kroelen. Dan naar de kinderenboerderij en het asiel. Ik denk dat dat wel went.

Woow ik had dat nog geen eens echt gelezen, dat klinkt echt erg! Zo achter je fiets aan bedoel je? Dat ze over de grond stuiteren?

k was 5 :grinning: :flushed: met slepen bedoel ik niet echt slepen he :wink: in de tuin van m’ n oma naar buiten nam ik ze niet mee

Ik heb kittens van lipjes gekust, in Turkije poezen in dozen gedaan gat in gemaakt touw eraan en sleepte ik dr overal mee.

Volgens mij zou ik jou nooit in de buurt van mijn huisdier laten. :^)

iig,… ik leg het verkeerd uit met slepen bedoel ik wat anders kwam echter niet op het woord… ik lokte ze meer naar me toe om te spelen(met het eten van dr) in de tuin van mijn oma

Je zegt eerst dat je ze in een doos stopte met een gat erin en daar een touw aan, maar nu ineens lokte je ze naar je toe om mee te spelen? :crazy_face:

uhf… :frowning_face: in de tuin he niet naar buiten maar goed ik was maar 5 en dit helpt niet echt ik weet niet of jullie alles wisten toen je 5 was maar ik dus niet… maar hebben jullie misschien tips ofzo om niet bang te zijn of je angst te overwinnen
want als ik opstraat loop en een hond zie dan stress ik hem helemaal

Ik vind het een raar verhaal.
Sowieso snap ik angst voor dieren niet helemaal, maar dat zal ook wel deels komen omdat ik heel erg opgevoed ben met dieren.

Wij hadden vroeger een poes blijkbaar verteld mijn vader, die moesten we wegdoen omdat ik geboren was… ik heb vissen gehad en een vogel maar nu ben ik heell erg bang voor dieren omdat mijn zus dat ook is en omdat ik dus vaak met haar ben
vroeger was ik niet bang, en ik vraag dus een beetje tips om sneller met dieren om te kunnen gaan
dat van die doos is vaag maar nu weet ik wel hoe je met dieren om zou moeten gaan en ik ga me laten adviseren door iemand die het weet als ik een huisdier ga kopen

En waarom is je schildpadje nu even weg?
En jij wordt plotseling ook bang voor dieren omdat je zus ook bang voor dieren is?
En waarom moest die kat weg omdat je geboren was?

Ik snap er helemaal niets van.

1. in de winter moest hij slapen en is hij nu bij de echte eigenaar ik mag hem binnenkort weer terug
  2. nou als jij naast iemand bent die bang is voor dieren wordt je ook bang(ikwel)
  3. je mag geen dieren in huis als er een baby is( harig ofz. )