Bang voor de toekomst

Hey, oke ik zit hier best wel erg mee. Ik ben gewoon bang dat er dingen gaan veranderen als ik en mn vriend van school zijn (we zitten op dezelfde school). We zitten bij elkaar in de klas maar ik blijf waarschijnlijk zitten, wat betekent dat hij eerder van school is en eerder gaat studeren. We wonen wel 5 minuten lopen van elkaar, maar hij wilt naar het conservatorium in Amsterdam en dan zit er 200 km afstand tussen ons. Tuurlijk, er bestaan treinen enzo, maar toch ben ik er bang voor.
Hebben jullie een vriend die al studeert, of dat jullie beide studeren en hoevaak zien jullie elkaar dan?

Wow ik heb echt precies dezelfde situatie! Mijn vriend zit ook in zijn examenjaar en ik zit een jaar lager dan hij. Hij gaat volgend jaar in groningen studeren en dan blijf k hier achter… ik ben super bang dat het anders word maar ik heb het er met hem over gehad en hij had allemaal plannen van ja ik kom elk weekend naar huis en dan gaan we samen leuke dingen doen of ik ga naar hem toe en dan gaan we daar een weekendje op zijn kamer zitten en winkelen en alles! dat was echt heel fijn en ook zien dat hij er vertrouwen in heeft… ik zou er met hem over praten! kijken hoe hij de toekomst voor zich ziet. Ook heb ik gekeken naar andere stellen en bij hun lukt het ook dus ik heb ervertrouwen in en als jullie echt van elkaar houden zou dit goed moeten komen :slightly_smiling_face:

Ja dat is wel zo, maar ik wil hem niet minder zien… Ik ga hem dan veel te erg missen

ja daar ben ik ook bang voor maar mijn angst was in eerste instantie of hij nog wel bij me zou blijven als hij daar gaat studeren

Ik heb erover gepraat met hem, hij wilt in Arnhem studeren en ik in Nijmegen. dat stelt me toch een stuk geruster

Mijn vriendje en ik zijn bij elkaar sinds de 6e klas en nu twee jaar verder. We studeren toevallig beide in dezelfde stad, maar ik moet zeggen dat er echt heel veel veranderd is! Je ontwikkelt in je studentenjaren enorm. Je leert daar weer allemaal nieuwe mensen kennen, en je doet allemaal nieuwe dingen.

Ik denk dat het goed is als jullie hierover praten en elkaar blijft betrekken in elkaars leven. Elkaar veel vertellen over wat je meemaakt en waar je over nadenkt enzo. De studentenwereld is een hele andere wereld als het leven op een middelbare school. Maar als jullie elkaar blijven betrekken in elkaars leven en elkaar de ruimte geven om kennis te maken met al die nieuwe dingen, moet het wel goed komen! Laat het op je af komen :slightly_smiling_face:

Mijn vriend gaat volgend jaar in Maastricht studeren, en ik blijf hier dan achter. We hebben het nog niet echt besproken, maar het is al wel een paar keer voorbij gekomen. Hij komt sowieso elk weekend naar huis zei hij. Ik heb ook een aantal vriendinnen die een vriend hebben die in Maastricht studeert, en zij hebben het ook overleefd tot nu toe! Zoiets is juist goed, je moet elkaar ruimte geven. En bekijk het zo: Hij zit in ieder geval nog in het zelfde land, beter dan iemand die aan de andere kant van de wereld woont!

Dankjulliewel voor de reacties haha, voel me er al beter door :slightly_smiling_face:

Zoals Kim al zegt, het is in elk geval nog hetzelfde land. Mijn vriend wilde in het buitenland studeren voor een halfjaar, maar uiteindelijk ging hij ook 200km verderop in NL studeren. Het was even lastig maar wende snel. Vaak bellen, af en toe langskomen of blijven slapen en hij kwam elk weekend thuis. En het was eigenlijk best te doen!
Ik ben ook blijven zitten dus het is erg irritant omdat we elkaar mislopen op plannen als het gaat om studeren en werken.

Mijn vriend woont nu ook in Groningen en dat is dus ong. 2,5 uur met de trein. Hij komt niet elk weekend omdat hij het heel druk heeft met studie, soms zien we elkaar 3 of 4 weken niet, maar het gaat eigenlijk gewoon heel goed, het is altijd weer heel leuk om elkaar weer te zien, zo blijft het wel altijd speciaal. En elke dag spreken we elkaar wel via cam.
Het is wel goed te doen, maar ik ga volgend jaar ook naar Groningen, dus ik heb wel wat om naar uit te kijken, anders zou het een stuk lastiger zijn… Nog maar 3,5 maand:D