Bang voor de liefde

Hi girls,

Ik heb een probleem en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.
Ik ben namelijk bang voor de liefde :flushed:
Er zijn al verschillende jongens geweest die mij leuk vonden, en daar zaten ook een aantal jongens tussen die ik ontzettend leuk vind. Helaas heb ik ze allemaal met smoesjes afgewezen, of ik heb er voor gezorgd dat we niks kregen.
Ik ben gewoon bang voor alles dat mis kan gaan, dan denk ik aan : ouders vertellen, falen tegenover hem, falen tegenover vrienden, zoenen en meer. Eigenlijk meer een soort faalangst.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Weten jullie wat ik moet doen?

Liefs Libelle

Als je dan toch een keer gaat daten of afspreken met een jongen, dan zou je tegen hem kunnen zeggen dat het allemaal nieuw voor je is en dat je het nogal eng vindt. Ik denk dat al helpt!

Ik meld me! Herken me er heel erg in helaas.

Toen ik 14 was en voor het eerst een ‘date’ had met een jongen vertelde ik eigenlijk ook snel dat ik gewoon nerveus was haha. Hij stelde me gewoon gerust en hield er wel rekening mee, dus van tevoren zeggen helpt denk ik wel.

Als het fout gaat, dan gaat het fout, en van die fouten leer je. En daarmee kan je het weer beter doen de volgende keer. Dus van proberen leer je alleen maar! van iedereen afwijzen voor dezelfde angsten, dan zal er niet veel vooruitgang komen… dus probeer het gewoon, het valt allemaal echt reuze mee meid! X

Ik zou toch proberen om je daar overheen te zetten.
De liefde kan ook hardstikke leuk zijn en bestaat niet alleen maar uit negatieve dingen. Uiteraard is de kans groot dat een jongen niet meteen de ware is, maar je kunt wel een superleuke tijd met elkaar tegemoet gaan.
Niet teveel over nadenken en gewoon doen! :wink: