bang voor de kaakchirurg

ik weet niet egt waar ik dit kan neerzetten dus ik zet t hier bij “onzin” dat is t vast ook maar ik moet zometeen naar de kaakchirurg en ik vind t egt DOODENG!!! ik word dan zegmaar geopereert want een verstandskies ofsoow is in een andere kies gegroeit en daarvan gaan ze t kroontje weghalen maar dat zit nog allemaal onder t vlees! dus ik vind t doodeng!

heeft iemand tips waar ik miss rustig van zou kunnen worden??

(ben om half 1 vandaag weer weg… :S )

thx

mijn vader had dat ook,
naja zoiets.
ik zal afleiding zoeken, zet wat leuke filmpjes op je ipod/mobiel
of neem je camera mee en bekijk oude foto’s?
koop nog snel een leuk magazine?
stertke!

Ik heb een paar jaar geleden een operatie bij de kaakchirurg gehad en om eerlijk te zijn: ik voelde er helemaal niets van. De enige wat ik me herinner is dat een paar vrouwen vertelden dat ik zou slapen (narcose) over tien tellen. Ik was na de derde seconde al in slaap gevallen, haha! En toen werd ik ineens wakker op een bed, wel half stoned maar dat was best een leuke ervaring om te voelen haha!

Ik heb ook gehad dat ze mijn verstandskiezen gingen weghalen die nog onder het vlees zaten en het was echt een fluitje van een cent. Het prikje voel je misschien even maar dat is misschien 2 seconden en als de verdoving is ingewerkt gaan ze gewoon beginnen en dan voel je niks meer. Daarna wel meteen beginnen met koelen en aspirines slikken want het gaat waarschijnlijk wel pijn doen en opzwellen. Dus ik heb het ervaren als een best makkelijk iets, en er is eigenlijk vrij weinig waar je je druk om hoeft te maken. Relax, het komt allemaal goed!

ik hoop dat ik daar dan iets kan lezen ofsoow want mn oordopjes blijven nooit zitten :S en ik ga niet onder narcose maar spray verdoving en dan spuit

hoop dat t niet veel pijn doet
(ik heb al last van mn beugel gister naar de ortho…)

mijn kaakchirug is heel knap dus ik ben nooit bang als ik er heen moet XD

khoop dat ze wachten tot je verdoving is ingewerkt :slightly_smiling_face: hadden ze bij mij namelijk niet gedaan, heb nu al 2 weken last van me bek, terwijl dat al een heeeeeeeeeeeeeel stuk minder had moeten zijn.

Je kan toch vragen om narcose als je het echt heel eng vindt? Dat had mijn broer.

dat narcose zou te lang duren geloof ik, ik kreeg gwone verdoving (spray + spuit) en daarna was k licht in mn hooft en toen werd ik geopereert… ZE HADDEN 2 VERSTANDSKIEZEN INPLAATS VAN 1 ERUITGETROKKEN!! mn mond is nu nog(steeds) voor de helft verdooft heb wel last van de hechtingen en n opgezwollen wang (en kwijlen xd) kan ook ampr praten :S mr verder = alles goed

ik vond de kaakchirurg ook verschrikkelijk
ik kwam daar en ik dacht hij gaat alleen even kijken zegt ie zo: nou je verstandskiezen moeten eruit en ik moet je natuurlijk ook vertellen wat er daarbij mis moet gaan en toen kwam er een hele waslijst wat mis kon gaan : O ik was meteen in shock! en daarna zei die: nou okee dan gaan we nu nr 1 eruit halen, terwijl ik dacht dat dat bij de volgende afspraak pas gebeurde, ik was dus echt doodsbang en durfde echt niet meer, toen heb ik een operatie gekregen waarbij ik echt helemaal onder narcose was, ik kan er echt niet tegen als mensen in me mond zitten terwijl ik bij bewustzijn ben

maar wel vreemd dat je niet narcose kon krijgen ik kon dat wel gewoon…

tja bij mij was t ook in n halfuurtje klaar ofsoow

(had de hele tijd mn ogen stijf dichtgeknepen)

mijn vader had de afspreek al heel snel na de 1e x gemaakt ong 1 1/2 week ertussen
voor mij veel te weinig

ik had ook na de verdoving half t gevoel alsof ik ging flauwvallen
ik was heel licht in mn hoofd en kon niet rechtop zitten was ook opeens heel moe maar kon niet slapen

er zit nu een heel gat!
maar gelukkig heb ik niet van die hamsterwangen zoals was voorspelt :grinning:

haha, mooi dat t goed is gegaan : )

fack die bitch van een moeder! ze begrijpt maar niet dat ik mn 2 verstandskiezen er apart liever uit had! dan kon ik tenminste nog een beetje kouwen… nu zitten er 2 gaten in me mond en ik ga maandag naar de stad met me vriendinnen en daar gaan we ook wat eten MAAR IK DUS NIET! :frowning_face:

kan nog wel een week duren…

Of er nou één of twee uit zijn, je kan echt niet beter eten.

Is een narcose niet een beetje zeer ernstig overdreven? Het is een mini-ingreep.