Bang voor de dood

Ik ben echt ontzettend bang voor de dood. Gewoon het idee dat er hierna helemaal niets meer is, leeg, niks, nooit meer. Ik wil echt voor altijd blijven leven en ik kan gewoon totaal niet tegen het idee van een einde. In de avond in mn bed denk ik er vaak aan en word ik helemaal misselijk en krijg ik echt een supervervelend gevoel in mijn buik. Ik krijg er soms tranen van in mn ogen, ik wil echt niet dat er hierna niets meer is! Hebben jullie dat ook en hebben jullie tips want ik voel me een paar keer peer week helemaal misselijk enzoo door dit gevoel. Ik vind het echt vreselijk!

Volgens mij is dit een fobie, tenminste, er bestaat zo’n fobie…
Meer dan dit kan ik je niet helpen, sorry :frowning_face:

Ik heb het ook wel afentoe…

dit heb ik ook
laatste tijd wel minder
ik dnek altijd
… achjaa het duurt vast nog 60 jaar ofsoxD

ja echt raar
ik ben er ook wel bang voor
ik denk dat ik voor altijd blijf leven
maar dat is niet zo

Ik ben er juist helemaal niet bang voor. Ik denk altijd ja je bent er dan gewoon niet meer, maar daar merk je zelf niks van dus je mist dan niks.
Ik weet dus eigenlijk ook niet echt iets om je te helpen ofzo. Misschien kan je er met een professioneel iemand over gaan praten?

je moet maar zo denken,
voor dat ik geboren was heb ik er niks van gemerkt,
en dat zal ook zo zijn als ik dood ben!

als je er over wilt praten ofzo mag je me altijd noten :wink:

weetje,
je moet gewoon eraan denken dat het nog echt super lang duurt. en weetje, sommige mensen denken dat je ziel dus terug komt in een ander lichaam. ik bedenk me dan altijd wat ik wil worden. of hoe enzo.
ik zou dan wel een jongen willen zijn =) lijkt me wel grappig =p

noujaa dat is dus juist mn probeelm, voordat ik geboren was, was er ook helemaal niets. er vergeleken met al dat niets wil ik 100000x liever leven. het idee dat er hierna niets is en er ook niets te doen is om weer te kunnen leven krijg ik het gewoon benauwd van en alles. je heb wel gelijk dat je het niet weet, maar gewoon dat t ergens ophoudt is echt een vreselijk idee

eindelijk iemand die dat ook heeft ;O
savonds lig ik in bed
denk ik
denk ikaan;
ja alsk dood ga, kom ik nooit nooit nooit meer terug hoe zal het dan gaan?
heel raar ik haat het =(

Je zegt dat je 1000000x liever wil leven -en dat snap ik hardstikke goed- maar als je dan wil leven; moet je wel genieten van het leven, want anders wil je ook niet echt meer leven ofzo. naja. het klinkt best lullig ^^ maar zo bedoel ik het echt niet. Maar ik bedoel meer van, iedereen gaat dood, over een hele poos. of heel snel. Dus als je nou geniet van het leven, is het denk ik minder erg om dood te gaan, omdat je dan een fijn leven hebt gehad. -ik kan dus echt niet zeggen wat ik wil zeggen nou, maar ik hoop dat je er wat aan hebt-

tenzij je gelooft in meerdere levens?

Genieten van het leven doe ik volop! Juist omdat ik weet dat je dan meer het leven waardeerd. Ik maak van een lijstje van dingen waar ik echt dankbaar voor ben en vaak denk ik doe het maar anders krijg je er later spijt van. Als ik vandaag dood zou gaan zou ik trots zijn en tevreden zijn met mn leven tot nu toe, dus daar zit t m niet in. Het is misschien jusit wel zo dat ik zo blij ben met alles wat ik heb in het leven en er zo van geniet, dat ik daarom echt geen eind lan accepteren.

Als je wilt leven, leef dan, en ga je niet druk maken over de dood. Geniet van het leven nu het nog kan. Maak lol, ga feesten, weet ik veel wat. Je leeft maar 1x.

oke. ik dacht juist meer dat je doordat je zo dacht, niet echt genoot van het leven, maar dat heb ik dus mis.
ik zou niet weten hoe ik je dan nog verder kan helpen…
Misschien moet je proberen te accepteren dat er aan alles een eind is,
net zoals aan het einde aan een leuke dag, dat gaat ook over, en dan is het ook voorbij; just like life, (oke, ik weet het is anders; maar misschien komt er na het leven ook nog wel iets leuks / de hemel (voor als je geloofd))
Good luck! <3

Ik ben juist banger dat mijn ouders dood gaan, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het zonder hen is, ik WIL het me niet eens voorstellen…

Maar goed, over jouw probleem…
Iedereen gaat een keer dood, dat is natuurlijk. Je bent nu misschien ontzettend gelukkig en geniet je enorm van het leven. Maar als uiteindelijk al je familie en vrienden dood zijn, dan is er ook niets meer aan. Als je gelooft dat er niets is na de dood (wat ik ook doe), dan hoef je er toch juist niet bang voor te zijn. Voor dat je leefde was je er niet, en na je leven ben je er ook niet meer. Vond je het vervelend toen je er niet was? Nee, want daar weet je niets meer van, dus als je er niet meer bent zul je het ook niet vervelend vinden.
Ik snap dat je het hartstikke leuk vind om te leven en dat je heel blij bent dat je leeft. Maar voor het zelfde geld had je helemaal niet geleefd. Dus wees blij dat je leeft en geniet er van. Iedereen gaat een keer dood, als jij dan als enige nog leeft, dan weet ik niet of je dat zo leuk vind.
Dus meid, geniet van je leven en maak je niet druk om je dood :slightly_smiling_face:

Als jij dood bent zul je de gevolgen ook niet meer maken want dan ben je dood. Vroeger was ik er ook heel bang voor en ik krijg altijd zo´n onbestemd gevoel als ik denk aan wat er allemaal buiten de aarde is en wat de wereld is en onbeschrijfbare dingen XD

Ik heb precies het zelfde.
De gedachte dat je niet weet wat er gebeurt als je dood bent maakt mij bang.
Ik heb het een een periode heel vaak gehad, maar voelde me toen ook beetje down. Denk dat het daar ook mee te maken heeft.
Ik ga nu bijna iedere dag vrolijk door het leven& heb er ook geen last meer van.
&als ik er last van heb ga ik (vrolijke) liedjes in mijn hoofd afspelen en ga ik aan leuke dingen denken. En dan gaat het vanzelf weg. (:

Ik had het vorige week inene toen ik in bed lach , wat nou als er niks is leegte ? of als god toch bestaat dan ga ik naar de hel , eeuwige marteling of eeuwige leegte . Klinkt heel leuk en iets om naar uit te kijken :d