Bang voor de concurentie

Hee meiden,

Ik zit een beetje met een probleem waar ik best wel wat aan wil doen. Ik heb gezocht op de zoekfunctie, maar kon niet echt iets gelijkwaardigs ontdekken. Heb nu een relatie van drie jaar met mijn vriend. In Januari is het een tijd uitgeweest, omdat het niet lekker ging, en kwam ik er erachter dat mijn vriend een ander heeft gehad. Opzich niet heel erg, maar vanaf dat moment ben ik erg onzeker. Ik voelde me toen ontzettend ‘ingeruild’ en wist niet wanneer ik mijn vriend nou nog moest geloven als hij zei: ‘ik blijf voor altijd bij je’. Hij zei dit - voordat het uitging - ook, en nu weet ik echt wanneer ik hem moet geloven of niet. Natuurlijk is hij bij mij terug, dat zegt al een hoop, maar toch. Mn vriend heeft vandaag een blackberry gekocht, en dan komen gelijk al de twijfels van; dan gaat hij vast pingen met andere meiden waardoor hij een closer contact krijgt en mij opnieuw verlaat. Ik heb geen blackberry - 't is ouderwets, maar ach, ik kan ook gewoon met mijn mobiel bellen en smsen. Ik weet niet, het maakt me ontzettend onzeker en zit er echt mee dat hij overstapt op een blackberry. Als ik het zo typ, klinkt het echt ontzettend dom, maar ik weet niet, ik ervaar het echt als vervelend.

Daarbij, ben van mening dat hij nu alleen nog maar in zn mobiel gaat zitten kijken en de buitenwereld een beetje gaat vergeten…

Heeft iemand dezelfde ervaringen of weet iemand wat ik hier aan kan doen - behalve ophouden met aanstellen?

Liefs

Ten eerste: je moet jezelf niet zo naar beneden praten hoor! Ik vind absoluut niet dat je je aanstelt. Ik vind het zelfs heel begrijpelijk. Ik denk dat het niet per se die blackberry is waar je mee zit, maar het idee dat dat een nieuwe manier voor je vriend kan zijn contact te krijgen met andere meisjes wat dus jouw angst vergroot voor dat hij je weer verlaat. Dan is het dus je angst daarvoor waar het om draait en niet per se de blackberry, wat dus helemaal niet dom is!
Ik heb wel iets soortgelijks meegemaakt en had dit hier ook net geplaatst maar toch maar weer weggehaald haha, maar in ieder geval ik snap je angst heel goed, want het vervelende is: je weet het niet 100% zeker.

Zijn er manieren waarop je jezelf als het ware kun geruststellen? Als je je zorgen bij hem uit bijvoorbeeld, helpt het dan misschien te letten op de manier waarop je vriend het zegt? Ik zie mijn vriend weleens kijken of dingen zeggen dat ik denk ‘wauw, hij vindt me écht leuk’. Misschien stelt dat je gerust, als zijn blik gewoon al overtuigend genoeg is?

En, heel belangrijk: praat er over met je vriend. Vertel hem gewoon wat je dwarszit, want het is heel begrijpelijk! Hij is degene die jouw vertrouwen weer helemaal terug moet zien te krijgen én moet verdienen. O en houd ook in je achtergrond; een beetje jaloezie is wel leuk toch, wetend dat hij van jou is en hoogstwaarschijnlijk ook alléén van jou? Want inderdaad, hij is niet voor niks bij je terug!

Heel veel sterkte!

blackberrys ik heb der een,
ik snap dat je zo denk het is wel zo

Callthephone - Inderdaad, je weet het heel goed te verwoorden. Nu jij het zo neerzet, is het inderdaad de angst dat het een nieuwe manier is om contact te krijgen met andere meiden. Ik heb hem gisteren een sms gestuurd met; ik maak me wat zorgen dat er weer gaat gebeuren wat er in januari ook gebeurde, en dat ik opnieuw ingeruild wordt. En toen smste hij wel van; ‘tuurlijk niet, je bent het beste wat me ooit bent overkomen’. Maar dat zei hij voordat het uitging ook haha! En als hij bij me is, merk ik wel dat hij me echt leuk vindt, maar als hij er niet is, ga ik zo ontzettend twijfelen - ook aan mezelf. Dan vind ik mezelf weer te dik, of te saai of wat dan ook.

Praten met mijn vriend hierover is wel een optie, alleen ik heb het gevoel dat hij het niet echt begrijpt - een manneke hé haha! Hij zegt dan van: ‘je weet toch dat ik van je hou’, maar stiekem twijfel ik daar gewoon over. Zou willen dat ik niet zulke jaloezië kende. Maar iig heel erg bedankt voor je antwoord. Hoe is het met jou en je angst afgelopen?

Liefs

Het is belangrijk om te onthouden dat je in elke relatie niet weet of je voor altijd bij elkaar blijft. Dus je moet niet zo veel waarde hechten aan de woorden ‘ik blijf altijd bij je’ want hoe goed je relatie ook is je weet nooit wat de toekomst brengt. Daarnaast hoef je niet perse bang te zijn dat je vriend gaat pingen met andere meisjes, smst hij nu dan al veel met andere meisjes? Pingen mag dan wel gratis zijn maar dat betekent nog niet dat je met allemaal meisjes opeens gaat lopen pingen. Heb je het er al eens met hem over gehad dat jij je onzeker voelt sinds dat het uit is geweest doordat hij een ander heeft gehad?

Uhuh, ik heb het er zeker over gehad dat ik erg onzeker ben geworden door de periode waarin het uitging. Hij weet hier ook van, maar telkens als ik er over begin, zegt hij: ‘ik heb het voor mezelf afgesloten’. Maar dan zeg ik: ‘ik heb het nog niet afgesloten, ik blijf het gewoon lastig vinden’. En dan zegt hij weer: ‘ik ben nu weer terug bij je’. En dan moet ik hem ook wel gelijk geven, maar toch. Het heeft best veel impact gehad op mijn innerlijke. Ik ben best dominant en heb wel me woordje klaar, maar diep van binnen voel ik me soms ontzettend onzeker en dat is best vervelend…

Hoo, hij heeft nu ook twitter aangemaakt, en gelukkig kan ie zijn tweets zien. Maar dan staat er gisteravond om 23:00, ‘wachten tot al mn pinguitnodigingen zijn geaccepteerd#duurt lang’ en dan denk ik weer; hoezo ál mijn pinguitnodigingen…
En ik ga me gewoon nu al ergeren, hij zegt altijd dat ie zo moe is, maar dan staat er wel dat hij gisteravond om 23:00 nog een film ging kijken.
Ik wil hem niet kwijt, maar ik weet gewoon zeker dat ie BB meer invloed gaat hebben dan welke telefoon dan ook…

Natuurlijk moet je hem niet geloven. Hoe vlug mensen niet ‘altijd’ zeggen. Enig idee hoe lang altijd is?

Geniet gewoon van de tijd die je me hem hebt en maak je niet zo druk over hoe lang dat zal duren. Want zo verpest je je eigen geluk.

Een goede relatie zou trouwens bestand moeten zijn tegen dingen zoals het overschakelen op twitter of een blackberry. Als dat niet het geval is, ligt dat niet aan die blackberry, maar het feit dat jouw huidige vriend gewoon niet degene is met wie je je leven moet delen…

blackberry verveeld op ten duur hoor het is een week leuk dan niet meer, ik zou er met hem over praten misschien kan hij er ook iets aan doen, en misschien uitleggen waarom hij toen iemand anders had. succes!

@ Brod. Mijn relatie is ook bestemd tegen een blackberry en andere overgangen. Het gaat om het feit wat daarvoor is gebeurd. Ik vind je conclusie wel erg snel getrokken dat mijn vriend dan niet degene is met wie ik me leven moet delen? Ik denk dat iedereen zo zijn onzekerheden heeft…

Inmiddels is mijn angst weg :slightly_smiling_face: Ik vertrouw m’n vriend echt, ik moet je eerlijk zeggen dat dat nooit heel erg is afgezwakt omdat het in mijn situatie heel erg begrijpelijk was (en we hadden nog niet officieel iets) maar dat is een lang verhaal haha.
Je gevoel is gewoon heel goed te begrijpen, ik denk dat het ook nog tijd nodig heeft? Misschien moet je proberen jezelf er aan over te geven. Je kunt het helaas niet weten, misschien moet je proberen niet na te denken aan wat eventueel zou kunnen zijn maar … ja ‘hem blindelings vertrouwen’ klinkt ook zo stom haha, maar snap je wat ik bedoel? Dat je er gewoon van geniet en je als het ware overgeeft aan dat je het simpelweg niet weet en hem dus net zo goed volledig kunt vertrouwen. Mócht hij nog een keer zo’n stunt uithalen, wat ik niet verwacht, dan weet je er niet van. Misschien heel raar om te denken, vooral bij jezelf, maar wat niet weet dat niet deert toch? Probeer er van te genieten en ja eigenlijk er niet te veel bij na te denken.

Ik weet niet of je dit een goed idee vind hoor, omdat je het ook een beetje als jezelf voor de gek houden kunt zien en het bovendien lastig is zo’n mentaliteit vol te houden, maar een andere oplossing dan deze kan ik eigenlijk niet verzinnen:). Althans, nu niet haha.

Hhaah toch begrijp ik je! Ik heb nu - een dag na zn aanschaf - al meer het idee van: oké, als hij pingt met andere meiden, leuk voor ze, hij houdt (nu) van mij en daar moet ik gewoon van genieten. Ik probeer mezelf zo veel mogelijk aan te praten dat het gewoon maar een mobiel is, en dat als hij nog zo actie maakt ik gewoon een andere man ga zoeken haha! 't zal nog even lastig blijven, maar hoop dat mn zelfvertrouwen - en mn vertrouwen in hem weer een stukkie terug gaat komen! Iig heel erg bedankt!

Je gooit de dingen een beetje door elkaar denk ik. Ja, het is een onzekerheid en zulke dingen zal je altijd wel hebben. Daar hoef je je niet rot over te voelen. Maar om die onzekerheid een beetje de baas te kunnen moet je je gewoon realiseren dat als hij zijn blackberry zou gebruiken om met andere meisjes in contact zou komen, je gewoon weet dat hij niet ‘de ware’ is, bij gebrek aan beter woord en dat je moet verdergaan om geen tijd meer te verspillen.

Samenvatting: relax and live the moment :wink: of: je zorgen maken is even doeltreffend als een wiskundeoefening proberen op te lossen door te kauwgommen… (wat een rotvertaling :stuck_out_tongue:)