bang voor de brugklas :$

hoi…
het is bijna zover, ik ga naar de brugklas!
eigenlijk ben ik superblij, maar aan de andere kant ook niet…
want ik ben echt zoo bangg voor die meisjes die je altijd pesten
of uitschelden of opeens gaan schoppen enzo… ik heb hier goed
over nagedacht, ik dacht van…als ik stoer ga doen, dan gaan ze
me zeker uitdagen, en dan kan ik niet nee zeggen enzo. en ja
ik weethet ik moet me zelf blijven en dittttt en daaaaaattt …
maar ik ben gwn bang… of voor de jongens die je uitlachen …
of weetikveel wat. en dat ik ook geen vriendinnen heb, of niet
veel… heeft nog iemand dit? of ervaring? let me know xx

xx angsthaas

Ik denk dat het allemaal heel erg mee zal vallen. :stuck_out_tongue:

ga je naar de 1e dan?

ga je naar de 1e dan?[/

ach meid maak je niet druk!
het komt allemaal goed joh…
als je gwn normaal uitziet, gaat niemand je pesten etc.
& als iemand je lastig valt gwn negeren
gwn doen alsof je dat niet hoort.
kunne ze lekker niet tege haha.

xx

de brugklas wordt een nachtmerrie. iedereen let dan op mn puistjes & mn dikke lichaam en blabla… :frowning_face:

Euhh nee dat is alweer 7 jaar geleden (haha ik voel me oud! :’))
Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou op school zal zijn hè. Ik vond het zelf ook supereng, maar er was niets om bang voor te zijn.

de brugklas valt echt mee! ik vond het zelf heel leuk haha
je moet gewoon open staan, dus niet de bitch uithangen
ik bedoel als je gewoon normaal doet tegen mensen, dan doen ze dat ook tegen jou, en anders zijn het gewoon domme mensen
als je gewoon zelfverzekerd en open bent dan komen maak je sneller vrienden, en iedereen zit in het zelfde schuitje, je bent niet de enige die zenuwachtig is enzo
dus niet teveel stressen, het komt allemaal wel goed!

ooooow… ahahaha
oke… dat is wel fijn =)

ik ben zo bang dat ik mezelf niet KAN zijn.
dat 't gewoon niet lukt, you know ?

ik denk dat je teveel tv kijkt ofzo want het gaat allemaal niet zo het is gewoon allemaal het zelfde als de basischool alleen nieuwe mensen steeds van klas lokaal veranderen en de pauzes zijn anders. en als mensen irritant gaan doen ofzo moet je echt kijken van gaa ergens anders je tijd aan verspillen want hun voelen zich net zo onzeker als jij want anders zou de ze dat niet doen

Ik weet echt niet meer of ik bang was of niet. Maar ik was toen echt een blije gup met een overdosis aan zelfvertrouwen, dus waarschijnlijk was ik dat niet.
Ik had in de brugklas ook geen vrienden (oké niet op die school haha) maar er waren daar zwaar veel mensen alleen. Ik had wel heel ernstig geoefend hoe ik mezelf voor ging stellen, maar dat was niet nodig, aangezien die mensen al meteen naar mij toe kwamen met de vraag of ik ‘erbij wilde zitten’. Haha dit voelt echt als 10000 jaar geleden haha.
Maar je maakt daar echt wel vrienden. De brugklas was wel echt een van de betere jaren!
(Volgens mij hebben echt veel mensen wat jij ook hebt, dus denk daar maar aan).

Haha, schoppen uit het niets? Beetje doemscenario…
Gewoon niet stressen en alles nuchter benaderen; het is niet een arena waarin je moet overleven, maar gewoon school. Er zullen heus wel mensen zijn die met je omgaan.

Bij mij was de eerste klas gewoon kut, maar dat had niet echt een specifieke reden; er waren gewoon diverse groepjes en die lagen elkaar voor geen meter.

ja maar ik zou het toch proberen, mensen moeten je nemen zoals je bent
als je de boel gaat faken ga je, je ook niet op je gemak voelen.
en het belangrijkste is gewoon om jezelf niet te verliezen, je moet trouw blijven aan jezelf. dat is echt het belangrijkste
en je hoeft echt niet bang te zijn dat het niet lukt om jezelf niet te zijn, mensen moeten je gewoon nemen zoals je bent

Je moet juist wel ze zelf zijn, je gaat het nooit 4 tot 6/7 jaar uithouden als je je zelf anders voor doet… Dan val je vanzelf door de mand.

Je bent echt niet de enige die nog geen vriendinnen heeft op die school en waarschijnlijk gaat dat toch allemaal vanzelf.

Dat was bij mij in ieder geval wel zo in de brugklas…

Het valt echt heel erg mee, dat kan ik je vertellen.
Je moet je er niet zo druk over maken

en ik denk dat iedereen wel een beetje zenuwachtig is als ze voor t eerst naar de middelbare school gaan

[i]het komt vast wel goed joh!
ik kan natuurlijk niet weten hoe het er bij jou aan toe zal gaan,
maar iedereen moet een keer naar de brugklas,
en iedereen komt er ook weer levend vandaan!

blijf gewoon lekker jezelf,
doe je niet anders voor als hoe je bent,
en je klasgenoten zullen je zo moeten accepteren![/i]

Het kom vast goed!!! Gewoon jezelf zijn, niet TE aanwezig of TE leuk proberen te zijn, want daar prikken mensen doorheen. Wees vooral aardig en vriendelijk, dan kan niemand je niet leuk vinden :wink: en genieten! De middelbare school is weer zo anders dan de basisschool!

En onthou dat je klasgenoten waarschijnlijk dezelfde zorgen hebben als jij :wink:

[i]en dit klinkt even heel hard,
maar vind ik toch wel belangrijk:

beter dat ze je niet leuk vinden om wie je bent,
dan dat ze je leuk vinden om wat je niet bent.

snap je wat ik bedoel?
je kan beter hebben dat mensen je niet leuk vinden,
dan dat ze je “neppe ik” leuk vinden,
dat jij je heel de tijd anders voor moet doen om leuk gevonden te worden.

ach,
het komt wel goed :grinning: [/i]

hej… ik snap wat je bedoelt ik had het vorig jaar ook das echt heel erg stom maaar ik ga weer naar de 1e omdat ik een tussen jaar heb gedaan maar dat was ook op een middelbare school en op die school zaten allemaal van die enge jongens enzoo die vechten maar ik bleef bij de groep en we gingen ook als groep naar de kantine en als je vaak bij elkaar bent dan leer je elkaar beter kennen en maak je sneller vriendinnen… en die jongens en meiden zijn helemaal niet zo erg ik heb op de ergste school van zeist gezeten en ze zijn nog best aardig nu spreek ik gwn van die oude hangjongeren aan omdat ik ze ken en ze dreigen dan dat ze je dingen aandoen maar dat doen ze alleen om stoer te doen… ik heb ze een jaar meegemaakt en ja ze zijn best watjes… dus … ik heb ook nog wat tips…

1. eet goed
  2. slaap goed
  3. zorg dat je alles goed geregeld hebt…, want dat geeft rust in je hooft dan …kun je ook niet falen.
  4. blijf bij dé groep en ga elke les naast iemand anders zitten zo maak je sneller vriendinnen en kom je zelfverzekerd over…
  5. en misschien hebben ze ook wel faalangst training (dan leer dingen doen dat je niet durft en mensen aan te leren spreken etc.

ik hooop dat ik je verder op weg heb kunnen helpen duss heel veel succes en ik hoop dat je er snel overheen bent

doeggg