Bang voor borstkanker..

Hallo meiden,

Gisteren ben ik langs de dokter geweest, omdat ik al 2 weken erge steken in mijn linkerborst heb. Ze heeft ernaar gekeken maar ze zei me dat het een ontsteking tussen de ribben is en heeft me pijnstillers gegeven. Nu precies 5 min. geleden ben ik zo erg geschrokken, omdat ik een knobbeltje op mn borst voelde! Ik ben nu helemaal in de stress en angstig… Denken jullie dat er iets kan zijn?.. De dokter zei dat ze niets voelde en het zou toch raar zijn als dat knobbeltje ineens vandaag is verschenen… ? HELP me aub want ik zit helemaal in de stress :frowning_face:

Dankjewel alvast!

Ben je ongesteld of wordt je het de komende week? Dan kan het daarvan komen omdat je borsten altijd iets gevoeliger zijn tijdens, en voor de menstruatie. Dan kan het gebeuren dat je iets voelt wat je normaal niet voelt. Daarom is een borstonderzoek ook niet helemaal betrouwbaar tijdens de menstruatie. Wanneer dit allebei niet zo is, zou ik het ff aankijken en als je het over een weekje nog voelt, dan gewoon ff terug naar de huisarts. Al is het maar voor je eigen geruststelling.

Het is echt heel erg zeldzaam om op jouw leeftijd en ik ga ervan uit dat je nog heel jong bent borstkanker te krijgen
Het kan maar de kans is heel klein en neem asn dat de dokter dat wel had opgemerkt hoor een kwaadaardige knobbel komt en gaat niet…
Het kan ook zijn dat het gewoon zo hoort te voelen ik ben ook naar de dokter gegaan een tijd geleden want ik voeldr me ziek en voelde bobbels in mijn nek waarvan ik dacht dat het opgezette klieren waren de dokter voelde helemaal niks en er was niks aan de hand.

Oke meiden bedankt! Ben niet heel jong hoor ben al 23 haha :flushed:
Ik kijk het inderdaad nog even een weekje aan dan zijn de medicijnen ook op en moest het zo goed als weg zijn de pijn zei ze.

Dankjewel!

Ik heb hetzelfde gehad en na tests bleek er niks aan de hand te zijn.
Soms voel ik nog wel eens een bobbeltje en mijn vriend voelt het ook en dan ben ik alweer gelijk in paniek, haha.
Als je je er niet fijn bij voelt gewoon even teruggaan dat is altijd beter dan in spanning afwachten of het weg gaat of niet!

Een bobbeltje is zeker niet altijd borstkanker! Het is alleen iets wat er op kan duiden en gezien je met borstkanker beter te vroeg dan te laat bent is het advies om daar mee naar de dokter te gaan. Maar een bobbeltje kan volgens mij echt heel veel zijn hoor! Een ontstoken kliertje bijvoorbeeld.

Dit ja! Of wat vocht, of… Kan vanalles zijn.

Ik heb ook vaak knobbeltjes, maar zijn gewoon meestal ontstoken kliertjes als je nog jong bent.
Je moet maar eens kijken of hij beweegt als je eroverheen beweegt, want een ‘tumor’ kun je niet bewegen. Maar als ie niet beweegt hoeft het ook niks ergs te zijn btw.
Gewoon even langs de dokter bij twijfel.

Er komt wel vaak kanker voor in de familie maar niet specifiek borstkanker. Het kan inderdaad veel zijn ik was gewoon gelijk in paniek en ik denk dat ik dan ook nog even wacht tot de medicatie op is, als het er dan nog is en de pijn hetzelfde is gebleven ga ik zeker terug! Mocht de pijn erger worden of het knobbeltje groter ofzo ga ik gewoon Maandag al terug. Bedankt meiden jullie stellen me gerust met voorbeelden van wat het kan zijn en dat jullie het ook wel eens hebben gehad en niets ergs was!

Hoe bedoel je bewegen, want ik heb even gevoeld en het blijft zeg maar op zijn plek alleen het ‘vet/vel’ erboven beweegt…

Als je het niet vertrouwt dan zou ik maandagochtend bij de huisarts zitten. Het zou ook een opgezette klier kunnen zijn. Al voelt een knobbeltje anders, dus houd het in de gaten.

Dat kan vele oorzaken hebben. Niet meteen panikeren, maar wel raad aan je dokter vragen.

kijk het nog even aan en als je je echt niet zeker over voelt ga gewoon naar de huisarts. beter te vroeg dan te laat. zeg wat je zorgen zijn en misschien kan zei je verder helpen. zij is nou eenmaal de professional.

Als het na het weekend nog niet kleiner/minder is geworden, dan bel je toch gewoon even je huisarts? Beter inderdaad te vaak gaan dan te weinig. Dan kan zij ook even voelen want zij heeft er meer verstand van natuurlijk. Het hoeft echt niet per se iets ernstigs te zijn maar er is niets mis met even laten nakijken als jij je druk maakt!