Bang voor bevalling

hai girlss,

Ik ben nu 7 maanden zwanger… Ik zie alleen heel erg op tegen de bevalling en die pijn! Heeft iemand hier ervaring mee? of weten jullie hoe ik de pijn om moet gaan (door ervaring of bijv. verhalen van moeders)? Jullie zouden mij echt heel erg helpen!

kiss

Ik heb zelf 0 ervaring, maar zo gauw je je kindje ziet zorgen je hormonen er wel voor dat het het allemaal waard was.

Je hebt toch zoiets als zwangerschapsgym? Verder heb ik geen ervaring dus kan ik je ook lastig helpen, misschien heeft je eigen moeder nog tips?

(Nog) Gefeliciteerd met je zwangerschap :slightly_smiling_face:

Helaas kan ik je niet echt tips geven omdat ik zelf hier geen ervaring mee heb maar ik denk dat er niet heel veel te doen is aan de pijn. Elke vrouw moet hier doorheen gaan maar als je je oog houdt op waar voor je het doet, valt de pijn waarschijnlijk hartstikke mee! Denk maar zo: de pijn is voor even, daarna heb jij een mooi kindje in je armen!

Mooi kindje? Bloederig gekreukeld krijsend geval zul je bedoelen :’)

Oké sorry, nee ik heb geen tips voor je. Is er geen zwangerschapsfysio of gymnastiek? Waarbij je die spieren kan trainen waardoor de bevalling makkelijker wordt.

Baliloon, haha op dat moment is het inderdaad niet zo’n mooi kindje, maar als moeder kijk je daar denk ik wel anders tegenaan en als het eenmaal ‘‘schoon’’ is, dan zie je waar voor je door de pijn bent gegaan

Vraag voor een epidurale prik? Verder hebben al miljarden en miljarden vrouwen kinderen op de aarde gezet, dus als zij dat kunnen kan jij dat ook (:

Een cursus zwangerschapsgym leert je hoe je het beste met de fysieke ongemakken voor en tijdens de bevalling om kan gaan. Een cursus mindfulness kan ook helpen.

ik heb zelf geen ervaring, maar ik heb mijn moeder er ooit naar gevraagd. Ze zei dat t geen pretje was maar dat ze zichzelf geruststelde met de gedachte dat de natuur overal voor zorgt, dus ook dat je lichaam de bevalling aan kan.
Hoop dat je er iets aan hebt. (:

Geen ervaring mee, maar mijn moeder zegt altijd: Het moment dat je je kindje in armen ontvangt, is alle pijn en zorgen over en was het t allemaal waard!

Mijn moeder was binnen een uur het ziekenhuis weer uit, dus praat erover met familie. Misschien stelt dat je gerust.

Ik was er ook heel snel volgens mijn moeder
Maar toen had ze wel al twee kinderen

Praat hier eens met je verloskundige over? Zij (of hij) kan je tips geven en natuurlijk doet het pijn, maar je moet maar zo denken: we baren al jaaaaaren op deze manier onze kinderen, dus als je lijf gezond is dan het een bevalling echt wel aan. Maar goed, geef aan dat je een beetje eng vind en bereid je goed voor. Eventueel zou je ook voor een verdoving kunnen gaan.

omg

doe niet zo kinderachtig

Wat is daar ‘omg’ aan? Zijn genoeg meiden hier wat kind(eren) hebben, zij kunnen haar misschien geruststellen of tips geven.

mijn moeder zegt: Je moet niet denken van “oh het doet geen pijn!” want dan zal de pijn echt vreselijk zijn.
Als je je erop instelt, zal het voor je eigen een stuk meevallen en ook natuurlijk weten dat je er iets heel moois voor terug krijgt!

Succes met de bevalling en alles zal goed komen!

Ik ben daar echt doodsbang voor, zo’n groot ding dat uit zo’n kleine gaatje komt, het liefst wil ik geen kinderen. Maar je kunt volgens mij wel verdoving vragen en ik geloof dat, eenmaal je kindje er is, het het allemaal waard is :slightly_smiling_face: En proficiat!

^Godzijdank zorgt de natuur voor 10cm ontsluiting waardoor dat gaatje niet meer zo heel klein blijft op het moment van een bevalling.

Echt tips kan ik niet geven, aangezien ik zelf nog geen kinderen heb. Ik denk dat het het beste is als je het gewoon laat gebeuren. Je weet namelijk niet of het wel echt pijn zal gaan doen; er zijn vrouwen die amper ergens last van hebben tijdens een bevalling. En anders kan je inderdaad ook om een ruggenprik vragen.
Probeer gewoon rustig te blijven en maak je er niet te druk om. Je kan ook kracht uit de pijn proberen te halen.

Ik hoop dat je een heel mooi en gezond kindje zal krijgen!