Bang van (ex)vriend

Heey meiden,

ik heb een paar maanden geleden al eens een topic aangemaakt over problemen met mijn vriend en deze week had ik dan eindelijk na alles de moed verzameld om het uit te maken.

Alleen, toen ik dacht dat het moeilijke stuk achter de rug was begon hij mij ineens heel veel te smsen en bellen. Hij aanvaardt simpelweg niet dat ik het uitmaak. Ik hield mijn poot stijf en zei dat ik niet meer ging antwoorden omdat hij mij begon uit te schelden. Hij stopte echter niet en zei een aantal dingen:

• hij zou mij kapotmaken als ik het uitmaak
  • hij zou dingen online gaan verspreiden over mij (roddels?)
  • hij haatte mij en het kon hem niet schelen als ik mezelf van kant maak door de stress (letterlijk
    geciteerd)
  • hij kon nog met vele ergere dingen dreigen volgens hem

Normaal gesproken ben ik slim genoeg om dat soort dingen te negeren, maar het erge is dat hij in staat zou zijn om effectief iets te doen. Nu ben ik dus enorm bang om wat hij misschien gaat doen, hij wilt opnieuw praten, maar ik weet niet of dat wel zo slim is…

p.s. We zijn allebei 19 en 8 maanden samen

Nu mijn vraag: hebben jullie enige tips of soortgelijke ervaringen? (Mijn excuses als er al zo’n topic bestaat, ik kon niets vinden.)

Alvast bedankt!

Blijven negeren. Mocht hij dingen gaan verspreiden over je, het belangrijkste is dat de mensen die belangrijk voor je zijn jou geloven. Je zou ze eventueel al van tevoren kunnen waarschuwen. Licht je ouders ook in, zodat zij weten wat er aan de hand is en hem buiten de deur kunnen houden. Het is vaak gewoon dreigen en niks doen en het negeren volhouden en hem geen aandacht geven zal er uiteindelijk voor zorgen dat hij ophoudt. Als jij er op ingaat, krijgt hij aandacht, heeft hij wat hij wilt.

Ik zou met die smsen naar de politie gaan. Normaal is het dan snel gedaan. Misschien ook aan zoveel mogelijk mensen vertellen wat hij allemaal gestuurd heeft, als er dan roddels verspreid worden, weten die ook meteen hoe het zit.

Meis! Wat ontzettend rot voor je! Hij maakt het alleen maar erger. Het beste is om het te negeren. Mocht hij toch echt door gaan, misschien kun je met iemand praten die dicht bij hem staat. Een broer, zus of goede vriend van hem. Die weer met hem zou kunnen praten. En als hij echt iets doet wat niet kan, kun je het beste naar de politie gaan voordat het uit de hand loopt.

Politie doet niks totdat hij daadwerkelijk wat gedaan zou hebben

Normaal zullen die op zijn minst wel een waarschuwing geven. Als het herhaaldelijk blijft gebeuren na die waarschuwing kunnen ze daadwerkelijk een klacht indienen voor stalking.

Iemand die ik ken is maandenlang gestalkt en bedreigt. Hij kreeg misschien wel waarschuwingen, maar dat was alles. Hij is uiteindelijk gestopt. Maar er zou pas iets gedaan kunnen worden als hij daadwerkelijk haar met een vinger had aangeraakt.

zoals eerder wordt verteld,

licht andere in over deze situatie en negeer hem compleet.
Hij wilt de aandacht van je, ongeacht of het positief of negatief is. Ik veronderstel dat ie niet echt met z’n gevoelens kan samenwerken dusja :S

Wat verschrikkelijk, ik ben zelf ook gestalkt en bedreigd door m’n ex dus je mag me altijd noten! Ik wil mijn ervaring ook wel vertellen, maar ik weet niet of je daar behoefte aan hebt :stuck_out_tongue:

Het beste is het gewoon negeren en mensen in je omgeving op de hoogte brengen van wat hij doet. Dan kunnen zij het ook een beetje in de gaten houden. Na verloop van tijd zal het wel minder worden, vooral als jij er niet op reageert, maar het is even een periode waar je door heen moet. Sterkte!

Ik zou tegen hem zeggen waar hij denkt mee bezig te zijn? Je terug winnen?
Ik zou hem laten inzien waar hij mee bezig is, dat hij je dwingt om bij hem te blijven maar wie wilt nou een vriendje die jou bedrijgd en vervelende dingen voor je wenst?

Dat heeft vaak geen zin bij zulke mensen! Ze willen juist die aandacht en zullen dan verder gaan. Beste is om dat gewoon te negeren.

Oh danku dat ga ik doen als je het niet erg vindt! :slightly_smiling_face:

Ik heb geïnformeerd bij de politie en ik kan inderdaad al een klacht indienen!

Allemaal al super hard bedankt voor de reacties trouwens, altijd handig om meningen van buiten je vriendenkring te krijgen, echt bedankt! x

Ik heb zoiets ook meegemaakt met een ex van me. Verder geen dreigingen, naja hij zou zichzelf van kant maken en ik wenste hem er succes mee want dat zou die toch niet doen. Maar ik ben verder wel ruim een half jaar gestalkt door hem. Stond me ook geregeld op te wachten. Maargoed in ieder geval vrienden erover inlichten zodat hun je erbij kunnen helpen, politie heb je al ingeschakeld dus dat is helemaal goed. En ik zou ook al zijn berichten bewaren wat je binnen krijgt van hem. Zo heb je ook bewijsmateriaal mocht het nodig zijn.

Alles bewaren!

En verder zorgen dat hij geen contact kan opzoeken.
Blokkeer zijn nummer
Blokkeer zijn Whapp
Blokkeer alle social media accounts

Als hij dan via andere manieren toch contact op zoekt idd politie erbij betrekken of iets dergelijks.

Mijn ex deed ook zo toen ik het na 2 jaar uitmaakte, maar heb hem gewoon genegeerd. Werkte prima

Hij chanteert je. Niet pikken. Gewoon dumpen. Licht je ouders in, en eventueel de politie van deze bedreigingen…
Vertel hem dat de politie hem in de gaten houdt, en dumpen. Laat je niet gek maken.

Alles blokkeren.

Ik kan helaas zijn nummer niet blokkeren met mijn gsm dus hij kan me nog steeds bereiken, maar ik negeer wel al zijn berichten/telefoontjes! En heb hem inderdaad geblokkeerd op social media dus hopen dat het ophoudt…