Bang (onzeker) in relatie

Ik heb een vriend, nu langer dan een jaar. Ik ben erg onzeker en ben erg bang in mijn relatie. Over 3 weken wordt het een lange afstandsrelatie. Ik ben bang dat hij andere meisjes misschien leuk gaat vinden, of met meisjes gaat praten etc etc. Ik ben er niet en we zullen elkaar voor een lange tijd niet zien, dus ik weet niet wat er gaat gebeuren. Ik heb er ook moeite met meisjes die hij eerder leuk heeft gevonden en dat ik daar dan foto’s van zie oid. Ik weet dat ik reacties krijg met dat ik me niet moet aanstellen, maar het vreet me echt op en ik weet niet wat ik moet doen. Hij weet dat ik bang en onzeker ben en hij zegt dat het nergens voor nodig is. Ik vertrouw hem wel (al lijkt dat misschien niet zo), maar gevoelens kun je niet sturen, toch?

Dus als iemand deze situatie kent of weet wat ik het beste kan doen… :slightly_smiling_face:

Oh ik was heel even bang dat hij misschien agressief zou zijn en dat je daarom bang in je relatie was. Phiew.

Maar om op jouw probleem terug te komen. Dat is onzekerheid van jouw kant en ik snap dan wel dat het er niet beter op wordt als het een langeafstandsrelatie wordt. Kunnen jullie nog wel gewoon één keer in de week afspreken? Voor de rest zou ik dan een paar keer skypen ofzo per week. Als jullie beiden webcam hebben kun je elkaar ook nog zien :slightly_smiling_face:.

En voor de rest is het echt vertrouwen in je relatie hebben en ervoor zorgen dat de afstand geen probleem wordt, dan kan dat niet in de weg zitten. En ja, er is altijd de mogelijkheid dat hij een ander meisjes leuk kan vinden, maar dat kan nu hij nog dichtbij woont. Dus daar zou ik mij niet te druk om maken als ik jou was

Bedankt voor jullie reactie!
1 keer in de week of zo zou echt niet kunnen, want er gaat 3500 kilometer tussen ons zitten :’)
Skypen gaat ook moeilijk omdat zijn internet slecht is. We bellen wel veel via Viber en zitten constant op Whatsapp, maar niet bij hem kunnen zijn is heel moeilijk voor me.

Als hij bij me is dan zijn er geen problemen, maar als ik hem een paar dagen niet zie word ik weer heel onzeker.

Ik schrok in eerste instantie ook van het woord bang, maar zie nu dat het in een andere context geplaatst is. Gelukkig maar, al is onzekerheid ook niet fijn.

Het is natuurlijk lastig als je nu al onzeker bent in je relatie en er dan straks ook nog eens 3500 km tussen komt te zitten en je geen oogje meer in 't zeil kunt houden. Jullie moeten je relatie staande zien te houden door middel van vertrouwen. Jij moet hem erop vertrouwen dat hij niets met andere meiden aangaat en hij moet jou erop vertrouwen dat jij niets met andere jongens doet.

Lastig is het zeker, maar aan je gevoel kun je helaas niet zoveel doen. Probeer gewoon lekker wat afleiding te zoeken, leuke dingen doen met vriendinnen etc.

Hoe lang blijft je vriend weg?

Bedenk je ook dat hij er misschien wel hetzelfde in staat als jij, maar spreekt hij het niet uit. Deze afstand is eigenlijk de ultieme vertrouwenstest.
Dat jullie elkaar heel lang niet zien is natuurlijk niet fijn, maar bel en whatsapp veel, misschien komt er toch een moment dat jullie kunnen skypen.
Voor nu is het denk ik belangrijk dat je wel uitspreekt naar elkaar hoe jullie de komende periode tegemoet zien…
Heel veel succes en sterkte de komende tijd!

Bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

Ik weet niet voor hoe lang ik hem niet kan zien, het gaat liggen aan mijn studie en baan wanneer ik naar hem toe kan.

We hadden net ruzie gehad. Hij komt er nu mee dat hij het ontiegelijk irritant vind als ik vraag met wie hij aan de telefoon was of wat dan ook. Ik heb hem al eerder gevraagd of hij dit vervelend vind als ik het vraag en hij zei van niet, en daarnet ontplofte hij. Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet, waarom zou ik niet mogen weten wie het was? Meestal is het een vriend of zijn moeder oid, dus ik snap het niet.
Hij zei dingen die ik gemeen vond en dat heb ik hem verteld, en toen zei hij: misschien ben ik dan wel zo.
Als hij boos is doet hij onredelijk en dan herken ik hem niet meer.

En nu ben ik telkens bang om iets te vragen aan hem.