Bang om zwanger te worden

Al heel wat dagen geleden heb ik dit ook in het ‘ben ik zwanger!?’ topic geplaatst, maar het begint langzamerhand een beetje uit de hand te lopen.

Sinds begin november heb ik een relatie, en ja we zijn ook seksueel actief. Eind november heb ik voor het eerst seks met hem gehad, en aangezien onze relatie serieus stand hield, besloot ik rond december/januari aan de pil te gaan. Voordat ik aan de pil was, deden we het uiteraard wel veilig, en zelfs nu ik aan de pil ben gebruiken we nog condoom. Maar sinds een paar dagen/weken terug begint het steeds te spoken in mijn hoofd dat ik misschien wel zwanger kan zijn. Nu heb ik altijd al wat vetjes op mijn buik gehad, en ja, door de pil ben ik ook een beetje aangekomen. Maar steeds haal ik in mijn hoofd dat ik misschien wel zwanger kan zijn omdat er misschien wat mis is gegaan voordat ik aan de pil was. Ik heb het er ook al met mijn vriend over gehad en hij zegt dat er nooit wat mis gegaan is. Maar het blijft maar in mijn hoofd rondspoken dat het condoom misschien toch een stukje afgezakt was of iets, of tijdens het handwerk… Ik word er in ieder geval stapel gek van.

Wat ik nu dus steeds doe is de symptomen opzoeken op Google en kijken of ik daar ook last van heb. Hartstikke dom natuurlijk want wat je ook opzoekt op Google, overal kom je uit dat je misschien wel zwanger kan zijn. De laatste dagen heb ik ontzettend veel last van steken in mijn onderbuik. Zowel als links, midden en rechts. Ook heb ik zo nu en dan last van mijn rug en ben ik af en toe misselijk. Maar ik ben wel gewoon elke maand nog ongesteld geworden, behalve in december. Ik had de dag nadat ik met hem seks gehad heb ongesteld moeten worden, maar ik had enkel last van bruin bloed, en dit kwam na vijf dagen nog een dagje terug.

Wel gewoon ongesteld dus, daarom snap ik ook niet waarom ik mij zo gek maak. Maarja, natuurlijk is er altijd een kans dat er sprake is van innesteling, wat verward kan worden met je menstruatie. Elke avond sta ik voor de spiegel naar mijn buik te kijken en denk ik ‘jup, je bent echt zwanger, je buik lijkt groter’. Het zit dus al aardig tussen mijn oren.

Sorry voor mijn lange verhaal maar het knaagt onzettend bij mij. Inmiddels ben ik 19 en heb in een voorgaande ‘relatie’ nooit gehad dat dit zo spookte.

Griep heerst dus die kwaaltjes die jij hebt zullen misschien daarmee te maken hebben.
De kans dat jij zwanger bent lijkt mij echt heeeel klein.
Maar als jij je zorgen maakt dan moet je een zwangerschapstest doen want wij kunnen ook niet ruiken of je zwanger bent.

Doe dan gewoon een test.

Koop een test

Als begint met denken dat je zwanger bent, kan je ook symptomen krijgen. Had ik ook. Ik had de pil keurig geslikt maar ergens ging het toch spoken. Ik kreeg toen ook last van misselijkheid en heb voor de zekerheid toch maar een test gedaan. Niks aan de hand natuurlijk en daarna was ik ook van mijn misselijkheid af :slightly_smiling_face: Als je dubbele barrière anticonceptie gebruikt kan je praktisch niet zwanger worden, maar ik zou toch een test doen om jezelf gerust te stellen! Voor 5 euro bij de kruidvat heb je er 2.

Ik denk dat dit best logisch is in het begin. Ik maakte mezelf soms ook gek. Maar na een aantal keer dat je toch gewoon ongesteld word, besef je toch meer dat je jezelf gek zit te maken. En dan wordt dat gevoel (als het goed is) vanzelf minder. :slightly_smiling_face:

^ dankjullie wel voor de wat meerdere geruststelling. Ja, ik ga zeker een test doen en ik hoop maar dat dat mij gerust gaat stellen :slightly_smiling_face:

Doe een test of stop met seks hebben.

Komt denk ik ook door alle verhalen tegenwoordig in tijdschriften etc… Daardoor lijkt het alsof steeds meer meiden gewoon zwanger raken door de pil heen, terwijl het hoogstwaarschijnlijk gewoon hun eigen fout is geweest. Maar ik moet zeggen dat ik ook soms ineens erg bang ben, maar met een testje van de action ben je weer gerustgesteld. En probeer niet elk ding te googelen!

Heel dom hoor, maar bij Action zijn testjes maar 2,50. Elke keer als ik stress voel opkomen, haal ik er gewoon een.

Hoi hoi! Ik reageer wat laat omdat ik hem opeens zag staan, maar ik wil toch nog even reageren… Ik neem aan dat je ‘‘angst’’ namelijk niet nu opeens verdwenen is toch? haha.

Ik herken mezelf in jou verhaal en heb dit een hele lange periode ook gehad, soms nog steeds. Alleen wist ik mezelf er beetje bij beetje overheen te zetten. Vrijen was voor mij niet meer hetzelfde en ik kon eigenlijk ook niet meer genieten omdat ik bang was dat er dan wat gebeurde. Aangezien ik aan de pil ben hebben we het een hele periode lang dus alleen met dat voorbehoedsmiddel gedaan, alleen werd ik zo angstig dat het ons beter leek om wel weer even dubbel dutch te gaan doen. Sindsdien is mijn angst al een stuk kleiner geworden.

Om je hopelijk nog even gerust te stellen… De pil is het meest gebruikte voorbehoedsmiddel en is érg veilig. Je zou het daar dus in principe al bij kunnen laten. Nu gebruiken jij en je vriend er ook nog een condoom bij en is het dus éxtra veilig. Mocht het condoom zijn werk niet goed hebben gedaan (en dat kan alleen met een scheurtje erin óf hij moet compleet afgegleden zijn) dan heb je daar de pil nog. Het condoom moet dusdanig afgegleden zijn dat er ook echt vocht naar binnen kan lopen ( en van voorvocht is zwanger worden 10x moeilijker dan het echte ‘sperma’ ), laat staan als jij dan ook nog eens de pil gebruikt. Het vocht kom echt vanuit zijn uiterste en daarom is de kans echt heel klein dat je zwanger word als het condoom ietsje is afgegleden.

Van voorwerk zwanger worden zelf is al vrij nihil, jij bent aan de pil en dus is die kans eigenlijk uitgesloten.
Verder moet je alsjeblieft ophouden met jezelf in de spiegel te bekijken. Jij ziet namelijk opeens een dikkere buik die verdacht veel lijkt op een zwangere buik, alleen is dat er niet. Jou hersenen denken het te zien omdat je daar zo bang voor bent, maar is dat écht niet zo. Daarnaast kan je niet zo snel een dikkere buik krijgen. Dat duurt wel even, vooral omdat je 19 bent en dus nog jong bent. Zoiets word trouwens ook wel schijnzwanger genoemd. Dat je buikpijn hebt hoort dus bij je eigen angst die je hebt ontwikkeld en dus ook je eigen symptomen.
Wat betreft je menstruatie, wanneer je ongesteld word betekent dat ook meteen dat je niet zwanger bent. Ook al is het nagebootst… Dat is wat de dokter mij een keer vertelde. (:

En als je écht nog bang bent om zwanger te zijn ondanks het dubbele gebruik, kan je altijd nog even het condoom onder de kraan houden om te kijken of er misschien een sneetje in zit.

Misschien heb je dit allemaal al gelezen en gehoord, google staat er vol mee en ik heb mezelf er maanden lang mee gek gehouden… Maar zwanger ben je niet, écht niet.