Bang om weer te blijven zitten

Ik zit met een probleem, ik doe op dit moment 4 havo maar ik blijf zitten omdat ik door ziekte bijna 2 van de 6 periodes heb gemist. ik mis nogsteeds af en toe een paar dagen en ziek ben ik nogsteeds. in huiswerk maken en leren ben ik nog nooit goed geweest en ik ben bang dat ik na de zomervakantie nog steeds ziek ben, ik kan me dan niet inspannen. Ik ben bang dat ik de 4e dan nog niet haal… Is er een regeling voor mensen die ziek zijn of heeft iemand tips of ervaring hiermee?

Je kan, mocht je volgend jaar weer blijven zitten, vavo gaan doen. Dan kan je in 1 jaar 2 jaar doen, of als je gezakt bent voor je examens alleen de examens waarvoor je gezakt bent opnieuw, waardoor je maar een halfjaartje naar school hoeft en daarnaast kan werken. Mocht je 2 keer blijven zitten is zoiets vast een goeie oplossing.

bij ons op school is er wel een regeling, en dan mag je nog een keer blijven zitten.
normaal gesproken mag je bij ons maar 1x blijven zitten en als je dan nog een keer blijft zitten moet je een andere school zoeken (of vavo). dat is speciaal voor mensen die door omstandigheden hele lage cijfers haalden.

ik ben 15 dus echt werk kan ik nog niet vinden, en ik vind 15 ook te jong voor vavo??

Ik ben vorig jaar ook een hele tijd ziek geweest, heb in het ziekenhuis gelegen en school lukte gewoon niet meer. Ondanks alles ben ik toch geslaagd, het kán dus wel.
Ik heb door mijn ziekte (MS) echt heel veel bijles gekregen in wiskunde, dat was mijn slechtste vak en ik stond er ook niet al te goed voor. Nu ben ik voor wiskunde geslaagd met een 7,1

Ik heb nu een cluster 3 indicatie gekregen, dat is voor langdurig zieke kinderen (ik weet niet of jij een chronische ziekte hebt) maar misschien kan je dat proberen? Het aanmelden duurt wel heel lang (langer dan 8 weken), maar als je dat hebt kan je dus ook thuis toetsen krijgen, en bijles.

Ik zou op school om bijles vragen. Het is misschien niet leuk om als enige van je klas bijles te krijgen in bepaalde vakken. Maar het kan echt helpen!

Van november tot april ben ik heel vaak ziek geweest, moest toen heel vaak naar het ziekenhuis. Heb in de toetsweek de hele week in het ziekenhuis gelegen dus alle toetsen heb ik toen gemist.

Ik heb in een korte tijd alles weer in gehaald, en ben geslaagd met allemaal voldoendes.

Als je nog vragen hebt, dan mag je me noten hoor! :slightly_smiling_face: Ik hoop dat ik je kan helpen, want het is veel geregel, maar als je het écht wil kan het ook!

Succes :slightly_smiling_face:

okee dankjewel! bijles is denk ik wel een goed idee :slightly_smiling_face: gefeliciteerd trouwens! ;’)

Dankje :slightly_smiling_face: