bang om wanhopig en kinderachtig over te komen

hey, ik vroeg mij af of dat jullie dat soms ook hebben als jullie een jongen leuk vinden, maar hem niet echt kennen, om wanhopig en stom over te komen door zelf de eerste stap te zetten (bv : een berichtje op hyves/facebook, in real life aanspreken…)
want dit heb ik al heel mijn leven, waardoor ik nu 18 jaar ben en nog nooit een vriendje heb gehad…
Ik durf gewoon nooit de eerste stap zetten, omdat ik denk dat de jongens waarop ik val (meestal in de 20) dat wanhopig zouden vinden of zelfs raar als er een onbekende plots een gesprek wilt beginnen…

hebben jullie dit ook of is het gewoon mijn probleem?

Dat vinden ze echt niet raar hoor :3

Haha, ik zeg ook noooit de eerste stap.
Gevolg: Ik hoor van andere dat ze me óok leuk vinden
dan ze me mooi, leuk en blablabla vinden. Maar doen
of zeggen helemaal niets. Ze zijn wel aardig en super
& iedereen kan vertellen dat hij me ook leuk vind maar er
gebeurt niets, ze zijn even schijterig als mij ><
Misschien iemand een idee hoe ik iets kan zeggen fzo?
Door uit te lokken dat hij het me verteld haha…

ik snap je HELEMAAL! Maar ik zet altijdde eerste stap, dus ja. Maar hoe ik aandacht trek van een leuke jongen is zorgen dat je tegen hem moet praten. Voorbeeld: je kan iets laten vallen voor zn neus. En dan gewoon oow sorry ofsoo zeggen. En dan is eerste stap gezet. Naja dan kan je het een tijd erna nog een keer doen. Of iets doen om zn aandacht te trekken, “prongeluk” tegen hem aan stoten ofsoo. En dan telkens meer en dan zeggen: omg ik heb echt ongeluk als ik bij jou ben en dan op je allerliefst lachen. En dan telkens iets meer met hem praten. En dan op gegeven moment vraag je zn nummer ensoo. En geloof me. Jongens vinden het alleen maar interresant als je met ze praat. Behalve als ze duidelijk maken dat ze t niet willen: hoofd wegdraaien, weglopen enz. Naja en dan steeds meer blablabla

Wat is haar wanhopig aan dan? :stuck_out_tongue:
Ik ging een half jaar geleden uit met een goeie vriendin van me en haar vriend had 2 vrienden meegenomen, de een was snel weg en de ander mee staan dansen.
Ik heb naderhand zijn nummer aan die vriend gevraagd omdat ik hem toch zag zitten en ik begon ook echt hyper te smsen haha maar na wat wachten ed. heb ik nu bijna een maandje met hem. :grinning:

ik zal een voorbeeld geven :

• ik zou bv nooit het gsm-nummer van een jongen durven vragen omdat ik dan automatisch denk dat ik opdringerig overkom… en ‘opdringerig = slechte indruk’ bij mij

• ik ben ook altijd bang dat ik een slechte first-impression maak, (als ik tegen een jongen begin te praten) en dat hij zo automatisch denkt dat ik één van die meisjes ben die geen schaamte kennen en zomaar elke jongen willen versieren…

volgens mij moet je gewoon van je onzekerheid af,
jongens vallen juist op meisjes die zelfverzekerd zijn en de eerste stap durven te zetten!

er zit dit jaar ook een super leuke jongen in mijn klas en ik heb hem gwn een krabbel gestuurd nu(4 dagen later) heb ik zijn msn en 06 en zijn we heel veel aan het praten en beetje flirten in de klas enzo…
dus het komt echt niet wanhopig of raar over hoor:)

Niets is wanhopig voor een jongen buiten “IK WIL JE” als je iemand een minuut kent.
Je moet idd zelfverzekerd zijn en niet bang zijn om je gedragen zoals je bij andere vriendin bent. Fake gedrag valt snel op (jongens merken het wel trager, daar niet van :d) dus probeer gewoon sowieso jezelf te zijn.
Een beetje verlegen of gegiechel kan geen kwaad trouwens, dat hoort erbij…
Het lijkt alsof ik veel ervaring heb. Not. Ik leer wel uit de fouten van die in mijn omgeving :stuck_out_tongue:

Hihihihi
herkenbaaaar

Naja ik zag een leuke jongen die in een winkel werkte, en ik ken een meisje in de winkel tegenover zijn winkel (snappen jullie het nog), dus zij vertelde zn naam aan mij en dat ik hem moest toevoegen op hyves… nou dat heb ik 2 maanden niet gedaan, en toch maar gedaan 2 weken geleden, pff ik was zenuwachtig! Nu smsen we en gaan we binnenkort afspreken, dus ik ben blij dat ik t heb gedaan!
Nu schijt ik wel voor het afspreken, man o man!

@kusjeclau, wat dapper van je! en echt leuk dat jullie nu gaan afspreken!

en ik vind het best stoer als je als meisje op een jongen afstapt. want jongens moeten ook altijd maar de eerste stap zetten. dus als ik een jongen zou ik dara helemaal niet op afknappen en ik hoor ook wel vaker dat jongens het ook wel leuk vinden :slightly_smiling_face:

ik hoop het echt =) en het is gewoon onzekerheid, het is altijd dat gevoel van
hij gaat me niet mooi of interessant genoeg vinden…
ik wil gewoon echt voor één keer een vriendje hebben!

Ik snap je ding wel, dat had ik vroeger ook heel erg en ik heb mezelf vaak genoeg voor lul gezet, en ook vaak genoeg een leuke jongen gehad:)
je moet je niet zo druk maken om wat ze van je vinden, want dit is wie je bent. En er zijn genoeg jongens die wel van dat persoontje houden, en de anderen die dat niet doen, passen geen eens bij jouw, dus zijn ze het ook niet bepaald waard.
Maar echt zet je er over heen, je hoeft ook niet meteen de ware te vinden,
wie weet valt hij juist wel tegen!