Bang om verliefd te worden?

Hi! Ik ben nu 13 jaar en nog nooit verliefd geweest Telkens als een jongen (letterlijk en figuurlijk) te dichtbij komt, kap ik er direct mee.

Ik wil openstaan voor liefde, maar hoe kan ik dit doen? Want ik ben er wel aan toe…

Dat komt vanzelf wel. zo niet. maak je dan pas druk als je 15/16 bent.

Dat komt me best bekend voor, ik ben 15, en als ik een leuke jongen zie of ermee praat, klap ik dicht.
Wat meer omgaan met jongens, wat vaker praten, en jezelf moed inspreken zodat je wél met hem durft te praten; dan moet het toch lukken :stuck_out_tongue: (Of ga met uitgaan (als je uitgaat op je 13e?) o.i.d met een vriendin bij zijn groepje staan en knoop dán een gesprek aan, stukken makkelijker?)
Good Luck!

Enne, die liefde vind je vanzelf wel hoor, geen haast!

Ik denk eerlijk gezegd dat je er nog niet aan toe bent.
En je bent ook nog nooit verliefd geweest…
Komt vanzelf wel hoor ^^
Suc6

je bent pas 13…je hebt nog álle tijd.
Het feit dat je er gelijk mee kapt als een jongen dichtbij komt laat zien dat je er dus nog niet echt aan toe bent. Wacht je tijd gewoon rustig af.

Ik ben 15 en dat heb ik nog steeds. Telkens als het eindelijk eens leuk begint te worden, dan haak ik af. Zo heb ik al enkele jongens gekwetst zonder opzet. Het is alsof dat iets natuurlijks is van me, want ik doe dat onbewust.
Meestal als ik de jongen beter heb leren kennen, valt dat reuze mee. Doe het gewoon rustig aan. Komt wel goed.

Ìk dacht serieus dat ik de enige was, maar gelukkig niet ik ben nu 15 en ik denk dat ik door bepaalde omstandigheden het heb gekregen, Me pa is vreemd gegaan en daardoor veel gezeik gehad daarom is me moeder van hem weg gegaan maar in iedergeval ik heb nu dus een jonge leren kennen en ik ben redelijk goed bevriend met hem maar we smsen bellen en msnen echt veel en soms ie komt ie dan langs en dan word het zolaat dat ie maar blijft slapen en ze zeggen allemaal dat ie me leuk vind en ik vind hem ook wel wat maar ik mag van me zelf gewoon niet verliefd worden omdat ik ook niet echt een relatie wil, maar ik weet niet wat ik eraan moet doen… iemand tips of wat dan ook? sorry voor het lange verhaal kuzz