Bang om verliefd te worden

Hoi,

Ik ben 16 jaar en mijn vrienden en vriendinnen hebben allemaal een relatie. Ik ben de enigste die nog single is. Ze zeggen vaak: Goh is het niet eens tijd voor een vriend? In de discotheek en dergelijke vind ik het helemaal niet eng om op een jongen af te stappen, maar ik ben bang om verliefd te worden. Ik heb het wel een keer geprobeerd, maar jongens willen al snel meer. Ik weet dat hij niet fair was om het daarvoor uit te maken en was hij het ook niet waard. Maar is het normaal dat ik nu bang ben om weer verliefd te worden. Hebben meer meiden dit? Hebben jullie tips?

Als de juiste jongen voorbij komt gaat het allemaal wat makkelijker :slightly_smiling_face: en onthoudt; niks MOET.

Het komt vanzelf, als je bang bent om verliefd te worden en je komt net een leuke jongen tegen, stop er dan niet mee omdat je bang ben om verliefd te worden. Leer elkaar beter kennen en als het allemaal goed zit dan zal je verliefdheid vanzelf komen en zul je het misschien wel een geweldig gevoel vinden :slightly_smiling_face:

Idd niks moet, gewoon afwachten, het komt vanzelf denk ik wel. Liefde moet niet MOETEN zijn maar je moet het willen. Ik heb precies hetzelfde
X

Ah dat herken ik. Ik heb heel sterk het gevoel dat jongens/mannen altijd maar binnen een paar maanden seks met je willen hebben. Ja flikker op. Dan krijg je 't van mij dus nooit.

Precies dat. Ik wil dat ook nog niet.