Bang om te zoenen

Hey!

Ik ben nu 19 jaar en ik heb nog steeds de angst om te zoenen. Met uitgaan als dan een leuke jongen naar me toe komt weet ik niet hoe ik me moet gedragen, als hij me probeert te zoenen dan kijk ik gelijk weg of neem ik afstand.

De keren dat ik heb gezoend kan ik me niks van herinneren (alcohol), ik weet dus ook niet echt hoe je moet zoenen.

Ook heb ik een jongen een half jaar gedate en durfde hem nog steeds niet te zoenen en hij mij niet, omdat ik dat blijkbaar uitstraalde :’)

Iemand tips?

Het beste is om het gewoon een keertje te doen. Dan merk je dat er niks engs aan is, en dat het altijd een beetje aanvoelen is want iedereen zoent weer anders. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar er is niet echt een andere oplossing :stuck_out_tongue:

Maak je er niet zo druk over. Nu ga je jezelf er alleen maar nog banger voor maken. Als er een gelegenheid komt, en jullie willen allebei zoenen, dan zou ik er gewoon voor gaan. Eenmaal je die stap hebt gezet, gebeurt de rest van zelf.

Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan om je even over te geven en er voor te gaan, haha, maar het klopt wel!! Ik snap opzich ook wel dat het bij een random jongen in een kroeg moeilijker gaat dan bij een jongen die je datet… Misschien (in het geval van een date) kan je hem in ieder geval (vaak) een kus op de wang geven? Hoe vaker je het doet, hoe “gemakkelijker” je je waarschijnlijk voelt om met je mond dichtbij de zijne te zijn. Dan kan je misschien een keer na een kus op de wang langer bij zijn wang blijven “hangen”…? Hij ziet dat denk ik wel als een hint:)

Ik snap dat je niet met een random gast wilt zoenen, dat kan ik ook niet. Als je verliefd bent gaan dit soort dingen veel makkelijker, dan kun je eerlijk zeggen dat je nog nooit gezoend heb en dan houdt hij er rekening mee.

Het is inderdaad gewoon doen, Ik ga altijd mee in wat een jongen doet qua bewegingen iedereen zoent anders en ik vind het lekkerst om er in mee te gaan.
Eenmaal de stap genomen merk je dat er niets aan is!!

Ik kwam pas via 9gag tv een filmpje tegen van iemand die precies uitlegt hoe je moet zoenen, en ze heeft er een hele serie over gemaakt op Howcast. Dus als de gedachte dat je misschien niet goed kunt zoenen je tegen houdt, helpt het misschien als je die filmpjes kijkt!

http://www.howcast.com/guides/932-How-to-Kiss
Dit is geen reclame oid, gewoon een tip.