bang om te slapen

hi, ik heb vaak als ik ga slapen er last van dat ik bang word, voor geesten en horror figuren.
dan kan ik gewoon mijn ogen niet langer dan 5 seconden dichthouden, omdat ik zo verschrikkelijk bang ben…

ik check alles in mijn kamer, zeker 15x voor ik ga slapen en dan blijft het alsnog.
ik kan dus ook absoluut niet rustig in slaap komen. ik weet echt niet wat ik er tegen kan doen.

p.s. als je een overtuigend verhaal hebt waarom deze dingen NIET bestaan, ben ik heel dankbaar(stelt mij altijd gerust).

Ik heb dit ook maar ik durf juist mijn ogen niet open te doen omdat ik bang ben dat ik wat zie, dus ik doe ze gewoon dicht haha. Maar ik herken je gevoel heel erg, word helemaal zweterig en blegh. Probeer aan iets anders te denken!

Dat heb ik ook heel vaak, dan ben ik vreselijk bang als ik het licht uit doe op m’n kamer en dat er iemand is ofzo. Dan durf ik niet eens meer te bewegen :flushed:

Ik doe altijd mijn ogen dicht en dan denk ik aan alles wat ik leuk vind.
Ik heb een lichtje in mijn kamer dat helpt voor mij want het is licht en idunno stelt mij gerust dat alles slechts op afstand blijft omdat ik een lichtje heb.

whatever makes you sleep at night

Ik wordt altijd na 1 uur 's nachts bang om te slapen, vooral 2 uur 's nachts… voor inbrekers etc. Maar dit is helaas realistischer maar wel minder erg dan hoe jij het hebt.

Oke hier heb je niks aan sorry.

i know the struggle, alleen heb ik een andere reden hahaha

1. Horror figuren bestaan niett, als je me niet gelooft; zoek maar op youtube: the making of (horror film/figuur).

2. Gessten kunnen je niks doen, en als je echt het gevoel heb dat er iemand is, denk dat aan iemand die dicht bij je staat. Ik denk bijv. aan mijn oma, of aan de oma van m’n moeder omdat ik weet dat hun over ons waken

Zo herkenbaar! Ik durf dan ook mijn ogen niet open te doen, of überhaupt om te draaien. En ook al is het mega warm, dan nog slaap ik met een deken…zonder deken ben ik nog angstiger.

Maar gelukkig slaap ik redelijk snel. :cold_sweat:

Doe een klein nachtlampje!
Ik heb namelijk angstaanvallen als ik 's nachts helemaal in het donker lig en dan schreeuw ik in mijn slaap, en ik heb nu altijd een klein lichtje aan en het helpt. Misschien een tip ?

Ik heb ook een klein lampje, en dat werkt wel hoor!

eh, ben jij mij? haha

Haha misschien ^^

Ik ben ook altijd bang dat er iets gebeurt of er iets is, ook vooral moordenaars (maar dit is ook overdag). Probeer gewoon op een normaal tempo de trap op te lopen bijvoorbeeld. Als ik slaap zorg ik altijd dat mijn kamer helemaal donker is (dan zie ik ook geen vage schaduwen). Vervelende is dat er een lantaarnpaal voor het raam staat.
En inderdaad kunnen making offs kijken helpen. Wat mij ook helpt is iets lezen op mijn telefoon of appen. Voor in slaap te vallen een soort gebeurtenis verzinnen.

Soms komen mijn ouders in mijn kamer, dan staan ze zo levenloos naast de deur. Ik slaap licht dus als er iemand bij mijn deur staat wordt ik al wakker. Zo creepy is dat…

Toen ik begon met horror, had ik daar last van. Keek soms onder mijn bed voor het slapen gaan :cold_sweat: maar kijk bijv. voor het slapen een leuke komedie serie/film. Denk aan wat leuks! dan ebt het, hoop ik, langzaam weg en dan kan je weer lekker slapen. Althans dat heeft bij mij gewerkt. En je kan desnoods beginnen aan een klein lampje in je kamer.

Kan je dan niet beter stoppen met horror te kijken?
Je kan altijd een zoutcirkel rond je bed strooien.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Know the feeling… Ik durfde ook nooit te slapen een paar jaar terug. Ik bedacht altijd wel een reden, het begon met angst voor inbrekers ed maar later was ik bang om dood te gaan in mijn slaap. Ik hield mezelf de hele nacht wakker en ben hiervoor in therapie geweest en heb verder totaal geen advies want ik zal er ook nooit helemaal vanaf komen. Maar vind t best fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die niet durven te slapen haha…

Gewoon een foto van Julian Morris naast je bed hangen dan komt alles goed :flushed:

Ik kijk niet eens horror, moet je nagaan :’)

wow toch best veel mensen die erop een gelijke manier last van hebben.
Ik heb vroeger altijd veel horrorfilms gekeken, maar nooit last van gehad.
ben op de een of andere manier toch erg bang voor geesten, ook vanwege de dingen die hier in huis gebeuren.(Geluiden op zolder, muziek die ineens begint te spelen op mijn computer, deuren slaan en al die cliché stuff).

ik voel me in mijn kamer ook altijd bekeken, met omkleden of zelfs als ik gewoon tv kijk. En toch probeer ik vol te houden dat ze niet bestaan :’)

niet citeren

Er bestaat zo’n lampje die langzaam uitgaat als je in slaap valt, is dat wat voor jou?
Of je zet je tv aan op je kamer als je gaat slapen met sleeptimer (als je daar een tv hebt natuurlijk…) dat helpt mij iig altijd!