Bang om ogen dicht te doen?

Sorry voor de rare titel.

Hi, sinds de laatste tijd durf ik zogezegd mijn ogen gewoon niet meer dicht te doen. Als ik in bed lig en mijn ogen sluit krijg ik allemaal beelden/flashback’s van wespen, vreemde wezens, moordenaars etc. Dit is heel vervelend omdat ik als ik het eenmaal gezien heb het geluid ook ga horen, het gezoem van wespen enzo, ik ben daar namelijk echt doodsbang voor. Aangezien ik het gevoel krijg of ik psychisch gestoord ben wil ik vragen of iemand zich daarin herkend en wat de oorzaak is? Want mijn nachtrust lijd hier echt vreselijk erg aan.
Bedankt voor het lezen, ~x

Ik heb dit ook gehad en mijn huisarts zei dat het normaal was en dat het bij best veel mensen voor kwam =/
Ik heb het 2 jaar lang gehad, van mn 14e tot mn 16e en heb echt vreselijk weinig geslapen erdoor, maar het ging wel vanzelf weg. Ik heb het nog wel eens gehad, later, maar nu ik samen woon en niet meer alleen slaap is het helemaal weg.

Dankjewel! Fijn om te weten dat het dus vanzelf over gaat :slightly_smiling_face:

Ik herken me wel een beetje in je verhaal ten eerste is het heel erg vervelend! ik heb ook een tijdje gehad dat als ik ook mn ogen dicht deed in de douche of idd tijdens het slapen dat ik enge dingen zag, ik hoorde er geen geluid bij, ik ben toen idd ook naar de huisarts gegaan en die kon er niet veel aandoen, hij zei wel dat het te maken kon hebben met stress, of dingen die je hebt meegemaakt enzo en bij mij is het ook over gegaan… heb er nog wel af en toe last van maar niet meer dagelijks het gaat dus idd van zelf weg, miss kan je er met iemand over praten? dat scheelt ook een hoop… in ieder geval suc6 meid

ik kan me er een beetje in herkennen, maar dan andersom, als ik s’avonds in m’n bed lag, en m’n kamer is ontzettend donker zag ik zwarte schimmen en wilde ik m’n ogen niet meer open doen tot het ligt werd. maar daar slaap je ook niet bepaald prettig door.

oke, dit gaat raar klinken, maar het helpt bij mij zo goed om in slaap te komen. ik ga altijd verhalen ‘schrijven’ in m’n hoofd. over m’n droomleven ofzo, ja i know het klinkt zo raar. maar dit zijn mijn ervaringen.

Ik zou hiermee even naar de huisarts gaan. Het kan onschuldig zijn, maar het kan ook de voorbode zijn van bepaalde psychische mankementen. En daar kan je maar beter vroeg bij zijn.

Nou om meteen over psychische mankementen te praten vind ik overdreven, ik heb het ook wel eens, en dat is gewoon jezelf bang maken.
Gewoon voordat je gaat slapen nog ff tv kijken enzo, want waarschijnlijk zit het tussen je oren en denk je er veel te veel over na :–)

Succes!

1 like

Ja ik heb dat ook!
Heb dat vaak in de douche als ik mijn haren was en ik mn ogen dichtdoe, dan zie ik allemaal monsters

Ja, een soort film! Dat is heul leuk, alleen gaat mijn film na 5 minuten alweer over in mijn irritaties van die dag en ben ik het helemaal kwijt haha!

Dankjewel voor jullie reacties allemaal! Die tip van het ‘in slaap komen’ vind ik heel goed, en die van dat tv kijken enzo ook! Ben echt heel blij dat meerdere mensen zich hierin herkennen en ik dus niet gestoord aan het worden ben, dus bedankt voor jullie reacties allemaal!! :grinning:

probeer bij dichtdoen van je ogen te denken aan leuke dingen.
misschien helpt dat :slightly_smiling_face:

Met muziek in gaan slapen? Dan dwalen je gedachten een beetje af

Dit dus, dan probeer ik zo snel mogelijk mijn haren te wassen want dan wordt ik bang dat er opeens iemand in de badkamer staat ofzo.
Maar wat jij zei heb ik soms ook. Ik probeer mezelf te dwingen om aan iets anders te denken, of ik ga allemaal verhalen verzinnen. Het is moeilijk, ik weet het. Maar als je het vaak genoeg probeert lukt het wel.

Dat heb ik ook een tijd gehad, als ik wou slapen en m’n ogen dicht deed zag ik allemaal enge, idiote dingen. Maar is vanzelf weer over gegaan eigenlijk…

Aan leuke dingen denken en muziek luisteren is ook wel slim ja, ik ga vanavond eens een paar dingen proberen. En eigenlijk ook best dom van mezelf dat ik er niet aan gedacht heb om gewoon mezelf te dwingen ergens anders over na te denken… :stuck_out_tongue:

Dankjewel voor jullie reacties!! :heart:

Ik denk dan meestal…en dan??? Dan staat er iemand en plotseling word het dan realistisch en geloof me dan ben je sterker dan je denkt.

Oud topic, slotje