Bang om naar werk te gaan.

Hallo,
Ik heb dit account even in gebruik van een vriendin van me omdat ik hier zelf niet zo thuis in ben.

Ik ben een leerling van een horecaopleiding en ik moet voor mijn opleiding stage lopen. Ik ben nu 16 jaar en ik had in het begin van mijn stage heel veel plezier maar de laatste tijd ben ik bang om naar mijn stage te gaan omdat mijn baas vaker tegen me schreeuwt, me uitscheld en me zwart maakt bij mijn collegas… Als er wat fout gaat geeft hij mij altijd de schuld ookal kan ik er niks aan doen. Ik zal even een voorbeeldje geven:

Ik ging een bestelling opnemen bij 4 mensen. Ze hadden al 4 glazen wijn op en bestelden nog 2 witte wijn en 1 rode wijn bij mij. Ik sloeg dit aan op het systeem. Toen ik even verder liep riepen de gasten mij en ze wilden 1 witte wijn veranderen in een rode wijn. In het systeem kon ik niet aangeven hoeveel witte wijn er af moest dus vroeg ik even om hulp. Mijn baas begon me uit te schelden en zei dat ik zijn tijd verspilde. Vervolgens probeerde hij het zelf te veranderen en dat lukte hem niet… hij begon weer te vloeken en liep boos weg. Toen ik de keuken in liep zei hij dat ik niks kon tegen mijn collegas en was me weer zwart aan het maken…

Sorry als het een beetje een vaag verhaal is maar ik lig hier al een paar nachten wakker door en ik weet niet of ik wel nog naar mijn stage durf :frowning_face:

Help me alsjeblieft…

P.s. ik zie nu dat er veel typfouten in staan, ik zal het morgen proberen te verbeteren als ik er aan denk!

Licht je stage coöordinator in (of iemand anders op school als je die niet hebt).

Wow dit kan hij echt niet maken hoor. Ga naar je stage begeleider/coördinator. Meestal kunnen zij je wel helpen en een gesprek aangaan, of zelfs zorgen dat je een andere stage krijgt. Dit moet je echt niet pikken en zo snel mogelijk aan school laten weten.

Dit kun je aangeven bij je stagebegeleidster van school, dan kunnen jullie met z’n drieën eventueel een gesprek voeren over de situatie. Dit kan inderdaad echt niet, helemaal niet omdat je daar om te leren bent en je fouten mag en hoort te maken.

Wauw… Die vent moet echt eens een woedebeheersingscursus doen ofzo :flushed:

Aangezien het om een stageplek gaat zou ik met je stagebegeleider vanuit school gaan praten. Zo hoor je echt niet behandeld te worden, je bent daar immers om te leren en niet om afgebekt te worden.
Vraag in het gesprek met je stagebegeleider vanuit school of het mogelijk is om een gesprek aan te gaan met hem en school en als het echt niet anders kan of je kan overstappen op een andere stageplek…

Dit hoort je privéleven echt niet zo te beïnvloeden, ik weet heel goed hoe het is en ik ga er ondertussen bijna aan onderdoor omdat ik m’n afstuderen niet wil vertragen. Als je nog meer hulp wil, note me anders even!