Bang om naar de kapper te gaan

Hallooooo

Een paar jaar geleden werd ik vreselijk gepest. Door het gepest, en stress ben ik sinds mijn 14e haren gaan uitrekken en ben ik geconstateerd met trichotillamania.
Ik ben nu 19 en het is denk ik wel 2 a 3 jaar geleden dat ik naar de kapper ben geweest. Ik wil zo graag naar de kapper, alleen ben ik heel bang dat ik opmerkingen krijg omdat sommige stukjes wat korter zijn dan normaal.

Heeft iemand tips voor me!

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Als je belt naar de kapper kun je gelijk aangeven dat je trichotillamania hebt gehad. Als je het even kort uit legt dan hoef je niet zenuwachtig te zijn voor de afspraak. Als je dan op de afspraak bent kun je het nog even kort noemen. Gewoon luchtig over doen. Niks om je voor te schamen!

Je hebt het nu niet meer? Of nog wel?

Iig denk ik inderdaad dat het kan schelen als je zegt dat je dat hebt (gehad). Het is in mijn ogen niks om je voor te schamen, maar een akelige tic. Een ander bijt nagels tot bloedens toe, toch? Dat vindt ook niemand raar.

Leg het gewoon even uit. Je bent écht niet de enige en als jij naar de kapper bent geweest en weer een mooie kapsel hebt, zal dat ook veel doen voor jouw zelfvertrouwen.

Even bellen voordat je gaat en vermeld het, die mensen gaan er heus niet raar over doen en ze zullen het vast begrijpen :slightly_smiling_face: Als je daarna je haar hebt laten knippen voel je je vast een stuk beter.

Kappers zijn net dokters: ze oordelen niet over hun klanten/patiënten. Laat het een motivatie voor je zijn om een mooi nieuw kapsel te laten knippen en vraag aan je kapper of hij/zij fijne verzorging voor je weet.

Hooiii

Nou het uittrekken van mijn haar is minder geworden dan eerst, maar het valt heel
mensen het wel op. Wat ik heel vervelend vind. Elke
keer weet uitleggen…
In ieder geval bedankt voor de tips en de reacties! X

Dit ja!
En aangeven dat je het spannend vindt

Afspraak is gemaakt! Ben best nerveus, maar het komt allemaal wel goed! :grinning:

Heel knap van je. Succes!

Succes! Goed van je.

Het komt vast wel goed, vooral niet te veel zorgen maken hoor

Inmiddels naar de kapper geweest. Het viel reuze mee, de kapster was van te voren al ingelicht door mijn liefste mama. Die zag dat ik er heel veel moeite mee had, en heeft later alsnog gebeld.
Alleen vind ik het een een beetje te kort, maar gelukkig wel weer aan!

Ik wil iedereen bedanken voor de tips en lieve reacties :slightly_smiling_face:

Heel goed van je dat je bent gegaan, echt super! :slightly_smiling_face:

Dat te kort vinden hebben we helaas allemaal last van… :wink: Goed van je hoor!

Graag gedaan :kissing: dit maakt me echt blij

Goed dat je bent gegaan!

ikwil ombre haarrrr :rage: :upside_down_face: