Bang om in het donker te hardlopen

Hoi,

De laatste tijd merk ik dat ik heel ongezond doe en ik sport ook niet meer zoveel. Nu wil ik gaan hardlopen, ik heb er wel de tijd voor maar alleen s’avonds. In de ochtend heb ik natuurlijk school en na school moet ik leren. Alleen in het weekend kan ik het in de ochtend doen. Maar ik durf eigenlijk niet te hardlopen s’avonds. Ik weet niet waarom eigenlijk, want waar ik hardloop komen best weinig mensen. Weet iemand misschien hoe ik over die angst kan komen of misschien tips hierover?

Ik zou ook niet in het donker gaan hardlopen op een plek waar weinig mensen komen, is niet bepaald veilig. Misschien iemand zoeken die samen met je kan gaan lopen?

Kun je anders niet op een plek gaan hardlopen waar meer mensen komen? Dus meer in je dorp/stad. Ik woon echt midden in de polder maar als ik 's avonds hardloop doe ik meestal een rondje door het dorp omdat daar nou niet echt rare figuren rondlopen ofzo (als ik overdag ga hardlopen doe ik dat meestal door een parkje ofzo maar dat ga ik dus savonds niet doen). Maar ik zou idd niet op plekken gaan hardlopen waar heel weinig mensen lopen, daar zou ik me ook niet echt veilig voelen.

Er was hier laatst een artikel over op girlscene, even kijken of ik die kan terugvinden zo.

Ik zou kijken of je een route kunt vinden waar meer mensen lopen en eigenlijk ook áltijd langs huizen en niet door een stuk bos. Verder misschien kijken of er iemand samen met je wilt hardlopen? Hoewel dat vaak lastig is omdat je dan niet vaak op dezelfde momenten kunt.

Dit was het artikel:

www.girlscene.nl/p/13212/14_tips_om_hardlopen_veiliger_te_maken

kan je niet uit school hardlopen en 's avonds je huiswerk doen?

Overdag liep ik altijd door het bos en over de heide maar 's avonds moet je inderdaad echt door de bewoonde wereld lopen. Ik ben echt alles behalve bang aangelegd, maar dat is gewoon je gezonde verstand gebruiken. Is er niet iemand die met je mee wil, desnoods met de fiets?

Ik heb precies hetzelfde en mijn route is eigenlijk ook steeds langs een best drukke straat, maar ook langs een stuk waar veel gedeald wordt.

Toch ga ik s’avonds niet hardlopen ben echt veel te bang je weet tegenwoordig niet wat er rondloopt.
Misschien kun je wel als je uit school komt gaan? Voor het avondeten ?

Ja ik heb dit ook

Dankjewel iedereen voor t reageren! Ik zal wel proberen om meer richting het dorp te hardlopen. Met iemand hardlopen word t denk ik niet omdat je al vaak hebt dat diegene dan niet kan. :flushed:

Ik deed altijd een lichtje om met het hardlopen en nam altijd een klein wapen mee (zelfs een nagelvijl kan als wapen fungeren :stuck_out_tongue: ), of nam een drukke route inderdaad.

wat nam je dan mee als klein wapen? :slightly_smiling_face:

Iets wat ik makkelijk mee kon nemen en licht van gewicht was maar evengoed effectief. Een metalen nagelvijl met punt er aan, een mini schaartje, pen, of gewoon je sleutelbos. Het klinkt heel droog, maar het heeft me wel geholpen.

Zoals hier bijvoorbeeld;

Oke! Dat ga ik ook doen :slightly_smiling_face:

Kan je misschien niet net voor het eten gaan?

En stippel van te voren uit waar je langs gaat lopen, vertel het je ouders en houdt je echt aan die route. Bereken hoe lang je erover gaat doen zodat je ouders weten wat er wat is als je niet thuis bent op tijd.

Maar doe ook niet altijd dezelfde route, want dat wordt te voorspelbaar voor mensen die gekke ideeën hebben

In het donker ren je altijd harder dan normaal, als je nu voor de gein ook nog eens een spannend muziekje erbij luistert moet je eens kijken hoe hard je gaat!

Nee maar nu even serieus, als je echt in the middle of nowhere gaat rennen dan is het inderdaad handig om te vertellen waar je precies gaat rennen en om iets van een legaal beschermingsmiddel mee te nemen!

Kun je niet gewoon thuis fitnessoefeningen doen?

Haha zo houd ik m’n sleutels ook altijd vast. En ik maar denken dat ik paranoïde was :’)