Bang om hem kwijt te raken

Hallooo

Ik ben nu bijna 4,5 maand samen met mijn vriend, we hadden 1 jaar eerder al een relatie maar dat ging over. Hij had spijt en wou me terug, en uiteindelijk is het hem dus gelukt om mij terug te winnen. Sinds dien gaat het hartstikke goed en hebben we maar 1 keer echt ruzie gehad. Het heeft wel 2,5 week geduurt voordat het weer goed was.
Maar nu sinds ongeveer 3 weken zegt hij niks meer op whatsapp, ik heb al andere topics gelezen daarover en daar stond dat dat niet erg is en dat ik daar geen andere dingen achter hoef te zoeken.

Maar helaas hebben we sinds donderdag ruzie. Het was mijn schuld en ik heb gezegt dat het me ontzettend spijt maar hij blijft boos, toen dacht ik, ik geef hem tijd om af te koelen, nou dat heeft geen succes gehad want hij is nog steeds boos. Ik vraag telkens aan hem of hij iets met me wilt doen zodat we erover kunnen praten enzo maar telkens zegt hij dat hij niet kan of geen zin heeft. Hij praat nu ook helemaal niet tegen me op whatsapp en als ik het gesprek probeer te beginnen doet hij heel geirriteerd dus dan weet ik ook niet wat ik moet zeggen, zelfs als ik zeg dat het me spijt zegt hij al: zal wel.

Als ik dit verhaal aan vrienden vertel zeggen ze dat hij zich ontzettend aanstelt en dat ik het beter kan uitmaken omdat ik beter verdien. Maar ik hou zo veel van hem ik wil hem echt niet kwijt. Hij is mijn eerste echte vriendje waar ik mee verder ben gegaan en seks mee heb gehad, maar ik heb het gevoel dat ik meer moeite voor hem doe dan hij voor mij. Het lijkt net alsof hij niet meer wil maar ik wel.
Het ging eerst altijd zo goed en we hadden het altijd zo leuk maar nu ben ik bang dat hij mij dus niet meer leuk vind maar als dat dus het geval is dan ga ik echt kapot van binnen omdat ik zoveel van hem hou, ik zie mezelf echt niet met iemand anders

Sorry voor het lange verhaal!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet echt niet wat ik moet doen :frowning_face:
Heeft iemand misschien een vergelijkbare situatie gehad en zo ja, hoe is dat afgelopen?
Wat kan ik in jullie ogen het beste doen?

Hoe heb je hem zo boos gekregen dan?

Nou een tijd geleden praatte hij heel veel met een meisje, maar dat meisje vond hem leuk. En zijn beste vriend vond dat meisje leuk. Dus ik had toen tegen hem gezegt dat hij beter niet met haar kon praten vanwege z’n beste vriend en ik vond het ook niet zo’n prettig idee dat hij meer met haar praatte dan met mij (achteraf best kinderachtig van me, ik had hem gewoon gelijk moeten vertrouwen)

Maar laatst praatte ik dus met een jongen die mij leuk vond en toen werd mijn vriend boos omdat ik hem iets verbood wat ik zelf ook doe en dat was oneerlijk tegen over hem. Maar nu heb ik die jongen dus verwijdert van whatsapp, twitter, alles! En ik heb gezegt dat het me ontzettend spijt en dat het dom van me was, want het was echt niet mijn bedoeling om hem boos te maken ofzo te maken maar wat ik ook zeg hij blijft boos.

Lastig. Ik heb soms wel een beetje hetzelfde. Misschien met j bij hem langsgaan, als verrassing met een bos bloemen ofzo en het dan uitpraten. Als hij daar goed op reageert iig. Sterkte…!

Mhh lastig dit. Ga anders gewoon eens naar hem thuis? Hij kan je dan moeilijk negeren als je voor de deur staat om het uit te praten.

Oh maar ik vind dat hij zich aanstelt hoor, want ik begrijp heel goed dat jij het niet leuk vindt dat je vriend meer met dat meisje praatte. En sowieso hij wilde jou zo graag terug dus hij moet zich ook maar bewijzen, en niet flauw doen en niet zo lang boos blijven. en 3 weken niet op whatsapp praten vind ik al helemaal belachelijk want hierdoor krijg jij geen rust en een kutgevoel omdat je de hele tijd piekert of er iets is, of hij jou wel leuk vind… Ik zou zeggen laat het lekker van zijn kant komen en anders dumpen

AMEN!
Alleen dat laatste is zo moeilijk aangezien ik hem echt niet kwijt wil en ik ben bang dat als ik niet zo veel moeite doe dat hij dan ook zoiets heeft van nou laat maar

Je situatie is niet bepaalt fijn nee.
Als mijn vriendje in een discussie/ruzie ineens niet meer reageert omdat hij boos is, word ik gek.
Meestal koelen we allebei af en bellen we om het erover te hebben.
Of ik ik ga naar hem om het erover te hebben.
Praten, praten, praten!
Niet mijn sterkste kant, maar wel het middel om dingen bespreekbaar te maken én te houden.