Bang om gekwetst te worden

Ik ben al een paar maanden verliefd op een jongen, en sinds een tijdje is hij ook op mij. Maar aangezien ik in het verleden 2 keer heel erg gekwetst ben op dit gebied, en ook op andere gebieden, ben ik er heel erg onzeker over. Altijd als hij bijv. een middagje niet online is op Facebook zit ik meteen met allemaal gedachten als: hij vindt me vast niet meer leuk, hij is me zat, etc. Dan word ik weer kwaad op mezelf, omdat ik vind dat ik zo paranoïde doe. Nu heb ik weer een paar dagen dat ik het gevoel heb dat hij me niet meer leuk vindt, al zeg ik mezelf dat het onzin is om die conclusie meteen te trekken als hij een paar dagen niet online is. Ook heb ik nu steeds van: als ik, nu we nog niet officieel verkering hebben(hebben we wel bijna) al steeds zo onzeker ben, is het dan niet stom om nu een relatie te beginnen? Ik wil niet zo’n jaloerse trut worden die hysterisch raakt als haar vriendje niet meteen reageert op haar berichtjes… Help me!

oh… uhmm… tja…

lastig parket…

Komt me best bekend voor… Wat mij heel erg hielp was gewoon niét kijken wanneer hij online was enz, of alleen op whatsapp zitten als je wifi uitstaat, dan kan je niet zien wanneer iemand online is geweest… xD (ik heb dit ook wel eens gehad bij een crush destijds haha) Dat zijn dingen die bij mij hebben geholpen!

Ik snap je, maar vertel het eerst je ouders dat helpt bij mij meestal ook een tikkeltje. Zeg tegen hem je probleem zodat hij daar ook rekening mee kan houden want als hij jou echt leuk vind boeit hem dat geen zak en als je zeker weet dat het een goed jong is hoef je niet bang te zijn om gekwetst te worden schat!! Het is ook heel normaal om jaloers te zijn maar ga zeker niet dat bij hem overdrijven want dat vinden jongens altijd vreselijk irritant! (Heb ik ook ervaringen mee)

Hoop dat dit je helpt, en als je nog wat nodig hebt, laat dan wat van je horen! XX

Klinkt bekend. Ik denk dat je gwn even sterk moet zijn en proberen niet te kijken of hij nog online is geweest.

Misschien helpt het als je gewoon heel eerlijk tegen hem bent dat je hiermee zit? Dan kan hij je wellicht ervan verzekeren dat zoiets als online komen op facebook niets hoeft te betekenen! Verder is het gewoon een kwestie van vertrouwen opbouwen :wink:
Ik snap wel dat je bang bent omdat je in het verleden meer gekwetst bent. Bedenk echter wel dat niet iedere jongen hetzelfde is :wink: Vertrouwen komt met de tijd. Succes!

ik snap precies wat je bedoelt ! je wilt zekerheid hebben zodat je weet dat het goed zit maar die geven jongens haast niet en als ze die geven zijn ze nog onduidelijk. Het enige wat je kan doen is het toch aan hem vertellen of vragen hoe het nu zit. En probeer zoals de andere zeggen niet te kijken wanneer hij online is
als hij je echt leuk vind laat hij zeker wat van zich horen!

succes !

Probeer niet te vaak te checken wanneer hij online is, en bijvoorbeeld op whatsapp je ‘laatst gezien’ uitzetten. Is wel even wennen, maar het scheelt echt veel hoor, haha.

En hier zou ik niet te bang voor zijn. Onzekerheid is heel normaal in het begin, zeker als je nog niet weet of het wel of niet wat gaat worden. Als je echt een relatie met hem hebt, zal dat vast anders zijn!