Bang om gekwetst te worden

Sinds 2 weken ken ik een super lieve jongen, we appen veel en gister afgesproken voor het eerst nou heel veel gepraat en van het een en ander gekomen. Ik ben al een jaar vrijgezel van mijn eerste ex (was niet zo leuk uitgegaan). Maar ik voel aan mezelf dat als ik door ga met deze jongen verliefd ga worden/hem leuk ga vinden. En dáár ben ik bang voor dat als het zo is dat ik gekwetst word… ik houd me zelf echt tegen maar t gebeurd gewoon. Heeft iemand tips om dat gevoel van het gekwetst te worden te bestrijden want deze jongen doet geen vlieg kwaad maar mijn gevoel is er gewoon bang voor omdat ik al zovaak ben gekwetst in de liefde.

Ik denk dat je moet proberen om dat gevoel zo veel mogelijk te negeren en te vergeten. Verder zou ik het ook niet zo goed weten, maar ik snap absoluut dat je je zo voelt. Misschien helpt positief redeneren ook? Of juist een “worst scenario” in je hoofd afspelen?
En vooral ervan genieten! (:

Ik heb precies hetzelfde gehad, wat bij mij heeft geholpen is het eerst een tijdje op afstand te houden voor jezelf, beetje van je hart vandaan. Hij hoeft hier niks van te merken natuurlijk.
Langzamer hand als jullie wat hebben laat je hem steeds een beetje dichterbij komen. (: (Snapje?)
Ook gewoon elke keer in je hoofd afspelen van, ja wat nou als hij me na deze keer afspreken niet leuk meer vindt, wat nou (als je wat hebt) hij het uitmaakt. Zo bereid je je voor op het ergste en valt het altijd mee, want meestal vindt hij je alleen maar leuker na een keer afspreken. Zo zijn complimentjes alleen maar leuker om te horen. (:
Natuurlijk moet je hier niet in gaan overdrijven ;p

Goodluckk!

Niet naar bedoeld ofzo, maar al zo vaak gekwetst in de liefde en 1 ex?
Of lees ik het nou verkeerd ofzo?

Je kan vaak bijna wat gehad hebben en dat hij met een kut reden komt van leeftijd is te groot of ik vind een ander toch leuker of dat hij je opeens negeertt :wink:

Ik wil geen zout in de wond strooien, maar ik kan je garanderen dat deze jongen je gaat kwetsen als je een relatie met hem zou krijgen. Je zult echt wel een keer ruzie hebben waarbij hij dingen zegt die pijnlijk zijn. Je zult echt wel wakker liggen als hij uit is met zijn vrienden…dat soort dingen.

Waar het om gaat, is dat dit erbij hoort. En jij moet voor jezelf bepalen of je het dan de moeite waard vindt: is deze jongen lief en leuk genoeg? En gaan de goede dingen opwegen tegen de slechte? Voor zover ik dat kan beoordelen is het antwoord op die vraag volgens mij “ja”.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet gekwetst wil worden, maar laat het je kans op een fijne tijd met die jongen niet verpesten.

Zoals Morumbi zegt, in een relatie word je gewoon gekwetst. In sommige relaties meer dan in andere, maar het gebeurt gewoon. Dat is niet leuk, daar word je onzeker van etc.

Maar als je de uitdaging niet aan durft, word je ook niet gelukkig. MOCKINGJAY, ik heb je ‘horen’ praten over deze jongen, en ik zag je gewoon glimlachen. (Je snapt me wel haha)
Ik vind dat je er voor moet gaan, en desnoods leg je deze jongen uit dat je ontzettend bang bent dat hij je pijn gaat doen. En stel je word gekwetst, dan kom je er uiteindelijk weer sterker uit. Want dan heb je een nieuwe levenservaring erbij, die onmisbaar is voor je verdere toekomst.

O, op die manier, dan las ik het idd verkeerd… Oeps… :flushed:

Ja, ik ben vaker verliefd geweest en afgewezen/hij vond iemand anders leuk ect. Dat soort redenen.

Misschien doe je er dan nu goed aan, om eerder duidelijkheid te vragen?