Bang om fouten te maken

Hoi meiden,

Sinds kort heb ik een bijbaantje bij een vlaaienwinkel. Ik vind het wel leuk maar ik ben erg bang om fouten te maken. Ik heb al een paar fouten gemaakt en mijn baas reageerde daar niet echt leuk op. Door zijn opmerkingen ben ik nou nog banger om fouten te maken. Ik krijg zo veel minder plezier in mijn werk. Ik krijg er gewoon buikpijn van! Ik doe echt wel mijn best, maar soms lukt het gewoon niet. Moet ik nou stoppen? Als ik stop voel ik me echt een mislukkeling omdat ik pas een maand werk. Wat moet ik doen?

Kusjes
xxxxxx

Als je je niet fijn voelt in je werk omgeving zal ik je aanraden om een andere baan te zoeken. Het klinkt misschien laf maar dat is het juist niet. Fouten maken is menselijk alleen ziet je baas dit waarschijnlijk niet in. Het is om stress te voorkomen en om gelukkiger te zijn misschien beter als je met het baantje stopt en een baantje vindt met een leukere baas en waasje met plezier heen gaat.

xx

Als je je niet fijn voelt in je werk omgeving zal ik je aanraden om een andere baan te zoeken. Het klinkt misschien laf maar dat is het juist niet. Fouten maken is menselijk alleen ziet je baas dit waarschijnlijk niet in. Het is om stress te voorkomen en om gelukkiger te zijn misschien beter als je met het baantje stopt en een baantje vindt met een leukere baas en waasje met plezier heen gaat.

xx

Misschien heb je wel gelijk, maar een meisje uit mijn klas werkt daar ook. En dan is het wel stom om te stoppen. Ik kom haar dan nog iedere dag tegen.

Waarschijnlijk leer je van de fouten die je maakt. Het is niet erg om fouten te maken, iedereen maakt fouten. Zeker als je er net werkt. Snap ook wel dat t voor je baas irritant is als hij jou iets laat doen om sneller te werken, en als je dan fouten maakt hij het beter zelf had kunnen doen. Maar wat hij slecht doet is zijn reactie omdat hij je daarmee juist aan t ontmoedigen is.

Vind je het werk voor de rest wel leuk? En andere collega’s? Onthoud ook dat niemand t in jouw situatie meteen foutloos zou doen.

Als je echt ander werk wilt zou ik er naar opzoek gaan. Maar niet je huidige werk al opzeggen. Straks zit je zonder werk. En op je cv, die je begint op te bouwen, staat het ook niet meteen chill als je na een maandje al weg gaat. Geeft een toekomstige werkgever niet echt vertrouwen. Gelukkig is het bij bijbanen nog niet echt belangrijk hoe je cv eruit ziet, maar de vraag of je werkervaring hebt zal je sowieso krijgen.

Je moet aan jezelf denken en aan wat goed is voor jou op dit moment

ieder mens maakt fouten
als je weet ,wat je wat precies moet doen is niks aan de hand.
het is nooit zo leuk als iets fout doet,dat je baas boos word.
als nou gewoon opbouw kritek is heel wat anders.
als je niet meer zo leuk vind om zo te werken,zou ik wat anders zoeken.
je moet zelf ook er wat van zeggen watjij prettig wat niet je grenzen aangeven.
en je niet laat gebruiken als een voetveeg.

iedereen maakt fouten dus dat is niet zo erg.
ik snap dat je het vervelend vind van je baas. hij moet ook niet zo reageren.
maar als je een andere baan zoekt, zou je weer zo’n baas kunnen krijgen… dat weet je niet van te voren?!
ik denk dat je beter bij deze baan kunt blijven en die reacties van je baas van je af moet leren zetten.

Je zet alleen de dingen op je CV wat je wilt. Ik heb ook weleens een baantje van een maand gehad, maar die zet ik niet op mijn CV =)

dit heb ik ook hoor! Ik heb nu een paar keer gewerkt bij de AH en ik weet nog niet waar alles staat, dus als klanten mij iets vragen moet ik altijd antwoorden met : ‘sorry ik weet het niet’ en dan voel ik me ook dom ja.