Bang om doodgeslagen te worden

daar is jeugdzorg niet voor die helpen kinderen MET problemen en kinderen met problemen MET ouders

ik denk dat jij je even iets meer in de cultuur moet verdiepen, want dat is in die cultuur geen optie.

het gezinsdrama in zierikzee is ook ontstaan doordat er aangifte was gedaan bij de politie en die vrouw haar man wou verlaten…
als zij het huis uit gaat zullen ze haar dus ook zoeken omdat dat een enorme schande is in die cultuur. praten helpt niet

Maar het is voor haar ook niet slim om te blijven, daardoor lossen haar problemen ook niet op.
Ik begrijp dat het moeilijk kan zijn om je af te zetten tegen je familie en hun normen en waarden achter je te laten en je eigen te kiezen, maar als je voor je eigen bestwil gaat, is dat wel de meest slimme optie.

o maar dat bedoel ik ook helemaal niet, heb haar geadviseerd eerder al om naar een speciaal huis te gaan(kan niet op de naam komen)

Oh, oke, zo vatte ik het namelijk wel op.
Aangezien het in zierikzee zo was
vrouw verlaat man → man vermoord 2 kinderen en zichzelf (uit schande?)
Dan zou het in haar geval ook zoiets kunnen zijn. Al vind ik het zelf allemaal wel erg extreem.

Schat, ik zou echt naar de politie stappen. Zij weten echt wel raad en staan volkomen achter jouw. Ze kunnen je onderdak bieden via blijf van me lijf huizen. Ik snap dat het je in een dilemma zit, ik ben ook buitenlands… maar soms moet je ook eens aan jezelf denken!

Trouwens als je niet naar buiten mag, probeer eens uit de raam een buurman/vrouw te winken. Wellicht kun je een papiertje ofzo naar beneden gooien met daarop HELP? Ik snap dat het moeilijk voor je is…maar denk aan je zelf. Je familie denkt nu ook alleen aan hunzelf door jouw te slaan enzo.

ja dat meisje heeft vorig jaar bij mij op schooll gezeten… je kan dr niet bij met je hoofd

daarom snap ik ook hoe moeilijk dit moet zijn voor dit meisje.
heel veel sterkte in ieder geval

wees niet bang want het is ook schande voor de familie als jou broer je vermoord dus dat doet hij niet hij wel je alleen bang maken. probeer anders hem zelf te bedreigen dat je naar politie gaat en dat je niet bang bent. zeg dat je voor respect voor je familie nog niet naar poloitie gaat maar als hij niet aan familie denkt dat jij dat ook niet doet.
ik hoop dat je hier wat aan hebt. sterkte

Ja, en dit is geen probleem dan? Bij bureau Jeugdzorg gaat het ook altijd om het navolgen van de rechten van het KIND.

Als je niet weet waarover je praat, zeg dan niets. Ik kan weten waar ik het over heb aangezien ik in me opleiding er al heel vaak mee in aanraking ben gekomen :S

Trots boven je dochter. Dat vind ik pas een schande.

Ik weet niet uit welke cultuur je afkomstig bent/ opgevoed bent natuurlijk, maar als ik jou was zou ik daarom naar een vertrouwenspersoon/mentor/mentrix/maatschappelijkwerkster/werker op school gaan.

succes!

Aangifte, dan krijg je wel bescherming etc. Desnoods kan je ergens ‘onderduiken’ met behulp van de politie etc.

Ik snap dat het heel moeilijk voor je moet zijn om je ouders ‘schande’ aan te doen maar ik denk dat je toch beter naar de politie kunt gaan.
Zij hebben geheimhoudingsplicht. Dat kunnen ze ook aan je ouders uitleggen dat dat in Nederland zo is. Niemand uit jullie familie of buurt hoeft er achter te komen behalve jij, je broer en je ouders.

Edit: Er werken bij de politie ook mensen met de zelfde cultuur als jij. Als je naar zo’n iemand praat begrijpen die je misschien beter dan Nederlandse agenten.

Ik denk dat het beste is om EERST met haar ouders te praten dan gelijk aangifte te doen. ;s

Oh sorry ik dacht dat ze dat al gedaan had…

Ik doelde het niet alleen aan jou, maar iedereen begint gelijk te praten over 'blijf van mijn lijf af-organisaties, politie en zelfs over de kindertelefoon T___T Alsof het eng is om met je ouders te praten. Ik ken mensen in mijn omgeving die aangetast werden door een familielid en die praatten wel met hun ouders en alles werd gewoon opgelost. Met praten kom je ver.

Ja. En ik heb ook niet zo veel verstand van de cultuur waar ze uit komt (maar ik denk een Moslimcultuur of iets Chinees als het gaat om ‘familie eer’? sorry als dat een stereotype is.)
maar ik denk dat dat daar misschien wat moeilijk ligt.

Als je voor je leven vreest moet je daar gewoon weggaan, in de westerse cultuur (want uiteindelijk woon je daar toch) is het geen schande als je wegloopt of aangifte doet als de beschuldiging gegrond is. Sowieso dwingen zij je tot die zgn. “schande” want als ze niet willen dat je bovenstaande dingen doet moeten ze maar normaal doen.
En als ze ÉCHT van je zouden houden doet je familie dit soort dingen niet, in je familie moet je je veilig voelen en ze behoren van je te houden no matter what, dus laat je geen dingen aanpraten.

Waarom gelijk weggaan als je zo’n probleem kan oplossen? Als ze dit stap onderneemt moet ze veel dingen achter zich laten en toont ze zichzelf aan dat ze té zwak is. Als ze nou met haar ouders praat kunnen zij wat doen. In het extreemste geval haar broer laten verhuizen (als het echt niet meer kan). Mijn tante was ook weggevlucht uit huis vanwege een ieninieminie probleempje en nu krijgt ze een soort ‘boontje komt op zijn loontje’. Vooral veel schuldgevoel. Weten haar ouders dit wel?