Bang om doodgeslagen te worden

Ik heb er gister al een topic over geopend over slaan, maar ik ben bang dat ik doodgeslagen wordt door een familielid. Ik mag niet uit huis want dat is een schande voor de familie. Ik mag geen aangifte doen want dan zullen mensen ook over ons kletsen, een meisje doet aangifte tegen haar eigen broer, schande! Want wij zijn zooo prefect moeten mensen denken.

Ik heb al hersenschuddingen en blauwe plekken opgelopen.

Ik wordt bedreigd met de dood.

er is gereedschap naar mijn hoofd gegooid ik ben bang dat ik er snel niet meer ben. en ondertussen alles met make up verbergen.

Mijn broer heeft de kracht om mij dood te slaan, hij is erg gespierd en heel sterk.

Doe aangifte! dat is echt het beste…

Wtf…
Ik heb geen idee wat je moet doen, hopelijk andere mensen wel.
Ondertussen veel sterkte!

serieeeeus wat erg!
heeft je broer problemen?

ga naar een blijf van me lijf af huis.

En je ouders ? Weten ze dat je broer je slaat ?

dit is geen optie. als ik uit huis ga is dat een culturele schande. als ik aangifte doe kijken mijn ouders me nooit meer aan omdat ik de familie verraden heb, en toch houden ze van me. raar is het.

Ik vrees voor mijn leven. Mijn ouders onderschatten dat hij mij dood kan slaann want ze zijn er vaak niet

Er zijn speciale huizen voor meisjes uit jouw cultuur. (neem aan dat je buitenlands bent uit je verhaal?)
In die huizen word je opgevangen en niemand weet waar je bent, zo kan je dingen op een rijtje zetten en word je geholpen

sterkte

Wow fuck, ookal is het een taboe, ik zou echt aangifte doen!
Bel de kindertelefoon, politie of iets anders in die richting en zorg ervoor dat je familie het niet weet!

Wil je dat je doodgaat om zo maar de familie eer hoog te houden? Dat gebeurt ook niet, als jij dood gaat, dan gaat je broer de gevangenis in, langer dan wanneer jij hem nu aangeeft. Eigenlijk help jij hem ook alleen maar door hem nu aan te geven.

ga langs bureau jeugdzorg in jouw buurt, uit school bijvoorbeeld. Daar hoeven ze niet achter te komen! Schrijf het op een briefje als je het moeilijk vind om te vertellen aan de persoon achter de balie. Zij laat je echt niet zomaar gaan! En schakelt haar collega’s in.

hoe kun je niet uit huis gaan?
je hebt toch leerplicht
hoe oud ben je?

Wat jij kan doen is een ander familielid informeren en dat hij/zij met jouw ouders praten. Grote kans dat je ouders wel naar diegene luisteren :wink:

Jeee !
Bel de kindertelefoon of iets dergelijks, die weten wat je moet doen, het zijn profesionele mensen die hier dagelijks mee te maken hebben …
Maar serieus, wat is belangrijker? je leven, of je geloof?? =S

Geloof.

maar daar gaat het nu niet over. Ze heeft het over cultuur, dat is heel wat anders. Dan is je leven wel belangrijk.

Laat het in ieder geval mensen weten die er iets mee kunnen gaan doen! Familie, kennis, kindertelefoon, vertrouwenspersoon op school, politie… het liefst allemaal, er zijn vast nog wel opties die zij je kunnen geven. En ook je ouders, ik denk dat je toch nog een keer (misschien met iemand anders erbij) om tafel moet gaan zitten dat dit zo echt niet kan en dat je bang bent dat je vermoord wordt en dat ze dat toch niet willen.
Als ze hier niet op reageren (vast wel) is het misschien toch het beste om naar een blijf van mijn lijf huis te gaan, als je dood bent zie je je familie ook niet meer en dan leef je ten minste nog…

Heel veel sterkte/succes en laat je niet kennen, het gaat wel om je leven hier!

Toch doen.
Soms moet je vergeten dat je een eer hebt hoog te houden en jezelf even vooropstellen.
Als je broer echt zo gevaarlijk is als jij zegt moet je zo snel mogelijk het huis uit.

Ik wil je niet kwetsen als ik dit zeg want van jou cultuur weet ik niet heel veel maar vind jij het kunnen dat je familie gereedschap naar je hoofd gooien hou jij wel van ze want ik zou het niet eens meer beschouwen als familie maar gekke mensen… ik zou echt waar naar een blijf van mij lijf huis gaan want dan kunnen ze jou niks aan doen

Van die zin snap ik geen ruk.