Bang om alleen te blijven

Ik zie al mijn vriendinnen verliefd worden of verkering krijgen en ik heb nog nooit een relatie gehad… Ik ben gewoon heel erg bang om alleen te blijven. Ik word in januari 16 en ik weet dat ik nog veel jaren te gaan heb, maar als ik verliefd word word ik dat ook meteen op zo’n player zoals ik het even noem (gewoon omdat diegene flirt) of ziet diegene me niet staan. Ik word ook niet snel verliefd dus misschien ben ik te kieskeurig…? Ik weet dat ik een leuk leven heb, ook zonder vriendje, maar ik mis veel voor mijn gevoel.

Iemand tips hoe ik gewoon mezelf kan blijven en kan doen wat ik wil zonder me zorgen te maken dat ik forever alone blijf?

Besef je ten eerste eens dat je leven nog maar net is begonnen. Je hebt nog zoveel tijd zoals je zelf al zegt. En als je een leuk leven hebt, waarom zou je je dan druk maken joh :slightly_smiling_face:

Je bent pas 15, je hebt nog je hele leven voor je. Je mist nog helemaal niks, sommige mensen zijn er nu eenmaal wat vroeger bij dan anderen, dat wil helemaal niet zeggen dat je iets mist. Ik snap wel dat je ergens met wat ‘twijfels’ zit hierover, maar dat is echt niet nodig. Het komt nog wel.

Meid, je word nog maar 16! Je hebt inderdaad nog een heel leven voor je. Er zijn ook mensen die de ware pas vinden op hun dertigste, dus er is niks mis mee.
En waarom zou je je bij jongens anders gedragen dan bij meisjes? Gewoon lekker jezelf blijven jij!

Bedankt allemaal :flushed:
Ik weet het maar het lijkt me gewoon zo fijn als iemand zegt dat die van je houd. Ik wil het allemaal een keer meemaken en ik heb een nogal laag zelfbeeld en op de een of andere manier denk ik dat een jongen dit kan opkrikken en niet ikzelf. Erg verkeerd maarja. Ik ben aan mezelf aan het werken em het gaat steeds beter maar iedereen blijft maar zeggen dat ik lelijk ben en als ik een vriendje heb kan hij me laten weten dat dit niet zo is. (Alleen al door mijn vriendje te zijn)

Door mijn lelijkheid ben ik bang nooit iemand te krijgen… :flushed:

^Kijk, dat is je eerste probleem al. De enige die jou zelfvertrouwen kan doen krijgen, ben jij zelf. Lekker cliché, maar hoe verwacht je dat iemand van je gaat houden als je niet van jezelf houdt? Ik denk dat de eerste stap voor jou nu is om wat zelfvertrouwen te kweken
Het is best normaal om op die leeftijd een heel laag zelfvertrouwen te hebben, maar je kunt er proberen wat aan te werken. Focus je niet op jongens of op wat een bepaalde jongen van je denkt, maar werk aan jezelf.

Ik snap hoe je je voelt en het is allemaal heel lastig. Maar je bent vast niet lelijk en op ieder potje past een dekseltje, toch? Je vindt de ware nog wel.

M ja dat is waar… Dankjewel!

Inderdaad heel cliché maar je hebt wel gelijk. Ik moet van mezelf houden :blush: ik begin de laatste tijd al meer een eigen kleding stijl te ontwikkelen en dit geeft me een boost aan zelfvertrouwen. In de zomervakantie ben ik sowieso wat zekerder van mezelf. Het is alleen lastiger om dit voort te zetten op school…

Je moet zoals eerder gezegd eerst van jezelf kunnen houden, voor je iemand anders van jou kan laten houden. Probeer dus meer zelfvertrouwen te creëren. Ik weet uit eigen ervaring dat dat heel erg lastig is, veel doorzettingsvermogen vergt, maar het is het zeker waard.

Daarnaast moet je niet teveel op zoek gaan naar dé liefde. Wanneer je zult gaan zoeken, zal je de ware nooit vinden. Hij is er echt wel en loopt ergens rond op deze aardbol, je moet hem alleen nog even tegenkomen. Heb geduld, je bent pas 15 jaar oud! Tijd zat.

Dankjewel :flushed:

Wees blij, je kan genieten van je jeugd zonder al dat relatie gerelateerd gezeik. Er komt heus wel eens een jongen voorbij die jij leuk vind.

Ik weet inderdaad dat er gezeik kan ontstaan haha, alleen hebben vriendinnen van mij dit nooit gehad en heb ik er verder geen ervaring mee… :flushed: en dat laatste hoop ik maar

Er is echt zoveel mis met de maatschappij van tegenwoordig. Meiden die 14,15 zijn en persé een vriendje moeten hebben door groepsdruk. Meiden die op hun 12e seks hebben en zich afvragen of ze zwanger zijn. 12 jarigen die me uitschelden aan de kassa, Ugh…

Sorry heeft hier niet enorm mee te maken, maar ugh,