Bang om afgewezen te worden..

Heey iedereen!

Ik ben 16 jaar en heb ff een verhaal, ik zit er best wel mee… het is best ingewikkeld maar ik wil hier graag vanaf komen.
Het zit zo:

Op de basisschool ben ik best wel erg gepest en op de middelbare ook. (zit nu voor de tweede x in 4 havo)
Op de basisschool vond ik al 4 jaar een jongen leuk en had hem toen maar verkering gevraagd. Zijn antwoord was nee. Dus ik vroeg, waarom niet? Toen zei hij: omdat je heel lelijk bent…
Ik werd hier best wel verdrietig om en snapte niet echt waarom hij het op zo’n manier zei en ook recht in me gezicht.
Een tijdje later (in groep :sunglasses: vond ik een andere jongen leuk en vroeg hem ook verkering. Ik kreeg hetzelfde antwoord (ook nee, en ook dat ik lelijk was…)

Hierdoor ben ik echt zoo onzeker geworden, ik heb nog nooit gezoend of een vriendje gehad. En ben er nu dus achter gekomen dat het waarschijnlijk daaraan ligt. Ik ben dus bang om op leuke jongens af te stappen, omdat ik niet nog een keer afgewezen wil worden…
Ik weet dat er nu al mensen zijn die zullen zeggen van: jaa stap er overheen en denk daar niet aan terug. Maar dat is echt heel moeilijk…

Ik hoop dat jullie tips hebben, want ik zit er echt heel erg mee!!

Liefs,

Ik weet natuurlijk niet of je echt lelijk bent of niet, waarschijnlijk valt het namelijk wel mee, maar daar kan ik niet over oordelen. Maar ik denk wel dat nu je 16 bent je op wat meer volwassen jongens valt die door uiterlijk heen kunnen kijken, die verliefd worden op je persoonlijkheid. Er zullen altijd hufters blijven die alleen maar voor een mooi gezichtje gaan, maar wil jij zulke jongens? Ik denk het niet. Bovendien hoef je nu geen verkering meer te vragen, je kunt ook gewoon iets leuks doen en misschien gaat het dan vanzelf. Er zijn trouwens heel veel meisjes van 16 die nog nooit gezoend hebben, dat zie je wel op dit forum. En als je niet te hoge verwachtingen hebt, kun je ook niet teleurgesteld worden toch?

Ik heb eigenlijk niet echt goede tips denk ik. Ik denk dat het het beste is als je er met vriendinnen over praat ofzo. En ik ben ook 16 en heb nog nooit gezoend/vriendje gehad. Dus dat is niet raar ofzo. Ik durf zelf ook niet op jongens af te stappen, dus heb eigenlijk ook niet zulke situaties meegemaakt. Sterkte ermee! Ik wou dat ik betere tips kon geven, want ik vind het echt vervelend voor je.

Als je zelverzekerd bent en dus zelfverzekerd overkomt, ben je zegmaar “aantrekkelijker”. En daarmee bedoel ik niet alleen voor jongens, maar ook voor meisjes als vriendinnen. Als je stevig in je schoenen staat kom je leuker over enzo. Ik denk dat je gewoon wat meer in jezelf moet geloven. Iemand die heel onzeker is wordt ook sneller gepest, je moet niet over je heen laten lopen en een keer een grote bek terug geven =)

Dankjewel!

Nog iemand??
x

Dat heb ik ook wel gedaan, maar daar kreeg ik alleen maar meer problemen mee… Ik negeer het nu ook wel hoor, maar ik vind het wel vervelend dat ik niet op jongens af durf te stappen.

evengoed bedankt!

x

Hmm ja. Maar je hebt toch wel vriendinnen op school?

Ja maar niet echt vaste vriendinnen ofzo waar ik al lang mee bevriend ben, want ik ben blijven zitten. Wel een groepje waar ik mee omga, maar die zullen zoiets niet echt snappen, vandaar dat ik het hier ff post.

Maar wat voor vriendinnen zijn dat dan als ze niet de ballen hebben om voor je op te komen…

Echt klote, had k vroeger ook weleens, dat ze ineens naar je schreeuwden; Heeee lelijk! Dik! Dat soort dingen.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik me erover heen heb gezet, ik heb er wel erg last van gehad, maar als je op gegeven moment alles van je af kan slaan en het je niks meer doet wat een ander zegt, dat helpt wel.
Is alleen lastig om er te komen… Je moet denk ik gewoon aan je zelfvertrouwen werken, zoek meer vrienden op en dan bijv. ook mannelijke, dan weet je iig dat er ook lieve jongens rondlopen.
En inderdaad wat ze boven zeggen, een zelfverzekerd persoon is stukken aanstrekkelijker. Dus goed aan jezelf werken maybe.

Nouja, het zijn wel vriendinnen maar ik ken ze gwn nog niet zo lang om ze zoiets als dit te vertellen bedoel ik :stuck_out_tongue:
En dat gepest was niet dit jaar, maar in de eerste en tweede.

Nog iemand tips??

xx

Dankjewel! :slightly_smiling_face: Ik hoop dat ik wel wat zelfverzekerder kan worden, maar ik weet nog niet echt hoe… ik kijk wel even verder op girlscene.

Maar weet iemand nog tips over hoe je dan op jongens af kunt stappen die je wel al een beetje kent zegmaar? Ik bedoel ik vind nu een jongen leuk waar ik alleen biologie mee heb maar ken hem verder nog niet echt. Want hoi zeggen klinkt voor sommigen wel makkelijk maar voor mij niet echt :stuck_out_tongue:
Ook al probeer ik het wel heel vaak hoor! :stuck_out_tongue:

Nog iemand tips??

xxx

Ga er gewoon naast zitten en zeg: “hey, alles goed?”.
Zoveel kan daar niet bij misgaan hoor haha.

Ik heb het ook gehad, en ben ook gepest, in de basisschool. Ook in klas 2 op de middelbare school. Ik zit nu in klas 3, en het gaat goed. Ik heb ook heel vaak jongens gevraagd, omdat ik ze leuk vond, en keer op keer kreeg ik het zelfde antwoord: Nee. Toen heb ik het een tijdje laten rusten, en niet meer erg aan jongens gedacht. Tot op een gegeven moment (afgelope zomervakantie) ik een hele leuke jongen tegen kwam. Hij is heel lief, ik heb nog niks met hem, maar bij hem voel ik me wel prettig, en hij geeft mij het gevoel dat ik tenminste iets waard ben. Ik zat vroeger ook in een dip,van dat ik lelijk was, maar het gaat nu beter. Ik heb verder niet veel tips van, blijf je zelf verander niet omdat je perse die jongne leuk vind. Er zwemmen meerdere vissen in de sloot. Mensen die zeggen dat ze lelijk zijn, terwijl ze niet eens naar hun zelf hebben gekeken die zijn pas zielig.

Hmm nee, mensen zie andere mensen lelijk noemen of pesten die zijn vaak juist onzeker over zichzelf of lopen mee.

Ik ben ook echt niet van plan om te veranderen hoor, hij neemt me maar zoals ik ben! :stuck_out_tongue: Maar het is gewoon dat ik het niet echt gewend ben om met jongens die ik leuk vind te praten, dat heb ik al een hele tijd niet gedaan… Ik kan het wel hoor, dat weet ik van de basisschool :stuck_out_tongue:
Maar ik vind het gwn een beetje eng…

Hey, wilde even zeggen dat ik r ken en dat ze echt totaaal niet lelijk is.

Vind het gewoon érg hoe sommige jongens zo tactloos kunnen zijn en dat soort dingen zeggen uit stoer- en kinderachtigheid, en pesters moeten een beetje nadenken over watvoor een gevolgen ze kunnen veroorzaken voor het leven van hun slachtoffer gewoon. Je moet het gewoon NIET persoonlijk nemen, want vooral in dit geval, “lelijk” maar welk ander scheldwoord dan ook is gewoon het makkelijkste om te zeggen en tot meer zijn pesters toch niet in staat.

Dankje! :grinning:
Ik ga in ieder geval wel proberen om wat aan me zelfvertrouwen te werken :slightly_smiling_face:
Ik denk dat dat wel helpt en als ik hoi heb gezegd of iets anders ofzo laat ik het weten (of je het wil lezen of niet! :stuck_out_tongue:)

Alle tips nog steeds welkom!! :slightly_smiling_face:

xxxxxxxxx

Up