Bang om aan te komen...

Iets van 2 maanden vond ik mezelf te dik, naja te dik, iets te stevig en probeerde ik af tevallen. In het begin ging het heel moeilijk, maar op het laatst raakte ik gewend aan het ‘hongergevoel’ en ging het beter. Maar ik ben dus zoveel afgevallen dat ik nu nog maar 40/41 kilo ± (ben 1.61) weeg, ik ben er dus een beetje in doorgedraait, ik eet nu nog maar 2 broodjes, 2 stukken fruit en avond eten en s’avonds een stukje ontbijtkoek. Mijn ouders , vrienden maken zich zorgen omdat ik zo mager ben, ik vindt het echt niet leuk. Maar nu ben ik dus bang dat als ik meer ga eten ik zoveel aankom, hebben jullie miss een oplossing, i am desprate!

xxx

Gezond eten, dus geen fastfood of andere rotzooi die je dik maken.

[i]meid verander iets aan je eetpatroon…
dit is echt niet goed!
als je normaal 3 maaltijden eet, en nog 3 “koffie met koekje” momenten aanhoud,
zal je echt niet tientallen kilo’s aankomen!
stel dat je wél het gevoel hebt dat t zo is,
ga dan (gezond en normaal) sporten/bewegen.

succes![/i]

Gewoon gezond eten. Een fatsoenlijke portie avondeten…vraag bijvoorbeeld je moeder om je eten op te scheppen.
Verder kan je die 2 broodjes verhogen naar 2x2 broodjes en eventueel 's avonds ipv ontbijtkoek een gewoon koekje/zakje chips.
Dan weet je in elk geval dat je genoeg binnenkrijgt en kan je zo weer terug naar een normaal eetpatroon (nouja, dit is al best een normaal eetpatroon)

ontbijten! belangrijkste maaltijd van de dag. in totaal gewoon 3 maaltijden per dag en daarnaast 2 stuks fruit en af en toe een snack.
dus als je 's ochtends je stuk ontbijtkoek neemt (wel een groot stuk), smiddags je broodjes en savonds je eten en tussendoor je fruit is er niks mis. maar niet minder dan dat eten. (en niet zoals hierboven ipv ontbijtkoek een zakje chips haha).

haha nee ik bedoel 's avonds!
Ze eet 's avonds een plak ontbijtkoek, in plaats daarvan mag een zakje chips/koekje/toetje toch wel?:stuck_out_tongue:
ik snap wel dat dat ‘s morgens niet zo goed is :’)

Zo herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen nog iets extremer.
2 boterhammen, 2 appels & avondeten. Meer at ik niet.
En de harde waarheid is dat als je weer ‘normaal’ gaat eten, je aan zult komen. Maar wat jij nu waarschijnlijk denkt is dat je, boem pats, in 1 week weer 15 kilo aankomt. Maar dat hoeft niet zo te zijn! Je kunt het ‘normaal’ eten regelmatig opbouwen, net zolang totdat jij vindt dat je genoeg weegt.
Ga dus rustig voor één koekje erbij, de week erna nog één koekje, die week daarna misschien een broodje en bouw zo langzaam op. Zo heb ik het ook gedaan en het is gelukt.
Ik ben in mijn hoofd nogsteeds heel veel bezig met eten, gewicht en gezondheid, maar ik kan in ieder geval normaal eten en ook genieten!
En dat is waar het allemaal om draait, uiteindelijk.

probeer een gewicht te vinden dat jij perfect vind maby 48 ? En probeer dan op dat gewicht te blijven eet gezond en drink veel ( water sap thee etc )

hmm, gewoon een beter eet patroon gaan ontwikkelen. Nouja moet ik zeggen ik ontbijt niet eens, maar dat komt omdat ik er geen tijd voor heb. Ik eet meestal eerste en 2e uur tijdens de les mijn brood^^

dietiste! die zijn niet alleen voor afvallen, maar ook voor goede voeding.

Het is belangrijk om erin te geloven dat het allemaal weer goed komt :wink:
Weten je ouders ervan? Of een vertrouwenspersoon?
Mijn ouders hebben me namelijk heel erg geholpen.