bang naar school

je hebt wel gelijk als ze nu naar een anders school gaat hebben hun echt iets van ‘‘wij hebben gewonnen dat hebben we weer mooi voor elkaar’’ dat is echt niet wat je wilt. Je moet gewoon laten zien aan hun dat je niet over je heen laat lopen. Er zijn vaste andere meiden in de klas waar je vrienden mee kunt worden en des noods in een andere klas. Jij gaat voor jezelf naar school en niet voor hun. Laat je schooltijd niet verprutsen door een stelletje kinderachtige blagen, probeer er van te genieten ( oké school en genieten :bored: ) maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

mijn vriend steunt me niet, hij kiest juist partij voor hun en laat me de hele dag alleen staan.
hij zegt dat hij geen ruzie met hun wil en hij is bang dat als ie er iets van zegt dat hij dan ruzie krijgt.
op het einde van de dag kwam hij naar me toe en vroeg wat er was. toen heb ik gezegd daar had je maar eerder mee moeten komen. toen was ie boos en begreep niet waarom ik zo deed, raar he? …

Als hij zo doet moet je je eens afvragen of hij dan wel zo’n goede vriend is… Kunnen ze je niet over plaatsen naar een andere klas als het echt niet meer wil?

maar volgens mij had ze gezegd dat de andere 3e klassen heel close zijn met elkaar doordat ze projecten samen doen dus denk niet dat dat veel oplost.

Ik vind dat je vriend best wel lullig doet hij moet jouw kant kiezen vind ik

Ik vind eigenlijk dat je vriendje dat echt niet kan maken. Als jij zo zwaar gepest wordt dan hoort hij gewoon voor jou op te komen en niet daar aan mee te doen. Hoe lullig is dat? Ik zou dan ook gaan twijfelen aan hem…
Maar wel heel rot voor je dat iedereen zo doet. Meiden kunnen inderdaad heel gemeen zijn en vooral rond 3havo, gaan ze allemaal puberen. Heb precies dezelfde dingen meegemaakt en ben, niet om die redenen maar vanwege profiel, ook naar een andere school gegaan en had bij mij voor heel veel opheldering gezorgd. Gewoon nieuwe mensen en niet gelijk al te veel vertellen over jezelf. Dan kunnen ze je bijna nooit pakken. Want vergeet niet dat op een andere school de mensen ook opeens heel gemeen kunnen zijn omdat dat toch ook echt iets van die leeftijd is. Maar een nieuwe start kan vaak heel fijn zijn.

Ten eerste zou ik het uitmaken met je vriendje want als hij echt een goed vriendje was had hij niet aan hun kant gestaan. Ten tweede zou ik als ik jouw was aan m,n moeder vragen of ze de moeder vand ie vriendin wil bellen zodat die moeder van je vriendin met je vriendin kan praten en dat ze haar uitlegt dat ze jou kwetst en zow.

Uitmaken met je vriendje. Hij is niet te goed voor jou, jij bent te goed voor hem. Bah wat een watje.

Wat een rotsituatie, maar sorry, ik vind wel dat je een klein beetje overdrijft. Je zegt in een post dat je echt geen hoop meer ziet, dat je niet meer wil verderleven ‘ofzo’, beetje overdreven hoor… Een ruzie is niet het eind van de wereld. Als zij het niet goed willen maken, moet je dat accepteren, negeer die mensen en als je naar een andere school wilt; doe dat. Ik denk alleen niet dat het echt het probleem oplost… Waarschijnlijk ervaar jij het allemaal als veel heftiger dan het is, is ook logisch, maar sta er even bij stil dat dit pure sensatie is voor je klasgenoten en meer waarschijnlijk ook niet. Dat jij nu thuisblijft vinden ze waarschijnlijk ook enorm grappig…
Hier los je dus niks mee op. Oké, vaag gezegd dit allemaal maar ja:’)

en over je vriendje; ik weet niet hoe sterk je gevoelens voor hem zijn, maar ik zou hem dumpen. Wat heb je nu nog aan hem? Voor zo ver ik begrijp uit je posts helemaal niks!

Wel succes en sterkte meid, en misschien helpt dit zinnetje een beetje (bij mij helpt het soms wel) Keep your head up and smile girl. Show the world how strong you are. Blijven lachen en doorleven!