bang naar school

zoals de titel al klinkt, ik ben bang om naar school te gaan. Er is iets gebeurd in mijn vriendengroep en daardoor zijn ze nu ong met de halve klas tegen mij. We hebben maar 8 meiden in de klas dus dat is zowieso al minder. Ik ga nu het verhaal een beetje samenvatten maar ik kan me voorstellen dat jullie geen zin hebben om dit te lezen maar ik hoop toch dat jullie je de moeite doen om dit te lezen.
Ik zit in 3 havo. Nu was het zo dat ik in een andere klas terechtkwam dan mijn ‘‘beste’’ vriendin. Ik heb haar overgehaald en ze heeft zich laten overplaatsen. Achteraf heb ik hier spijt van. Maar het ging een hele lange tijd goed. Ik heb ook een vriendje in de klas. Opeens vond zij dat ik heel veel met hem omging en ze het gevoel had dat ze haar 2 beste vrienden kwijt was (mij en mijn vriend dus)
dit heeft ze mij vorige week pas aan de telefoon verteld terwijl ze er al langere tijd mee zat. ook heb ik wel eens ruzie met mijn vriendje gehad. en je snapt dan ook wel dat de hele klas zich ermee gaat bemoeien. ik kreeg van alle kanten te horen dat ze vonden dat hij te goed voor mij was(dat vond ik dus raar want ik vind zelf van niet en hij ook niet). dus zij hebben liggen steuken en vonden dat hij het moest uitmaken blabla. maar dat is nu allemaal weer goed. er zijn in die tijd allemaal kleine dingen gebeurd en ik was het natuurlijk altijd schuld. nu de laatste 3 weken negeert mijn vriendin me volledig en scheld me uit. Ja jullie mogen het weten, met het woord kuthoer of hoer in het bijzijn van nog 10 andere mensen. (meelopers dus)
dat uitschelden is gister gebeurd. maar het stomste is nog dat de helft zich ermee bemoeit omdat ze dat leuk vinden als er ruzie in de klas is. gevolg is dat ik me niet meer veilig voel in mijn klas. ik heb dit met mijn ouders besproken en mijn moeder heeft mijn mentor gebeld. nu wil ze het in de klas bespreekbaar maken. maar dat wil ik dus absoluut niet. ik zit nu thuis omdat ik van mijn mentor met permissie thuis mag blijven, omdat ik gewoon moest huilen en aan het schreeuwen was dat ik niet wilde. ja zo erg is het dus. en nu gaat ze het dus met de klas erover hebben. ik wil nu graag naar een andere school overstappen omdat ik dit niet langer wil!
ik wil graag jullie reacties horen.

XXXX alvast bedankt!

wat raar dat ze je opeens uitschold? ik zou haar opbellen (alleen naar dat ze het nu eerst al in de klas hebben besproken) zodra school uit is, en met haar praten.
want je kan natuurlijk, als je inderdaad heel veel met je vriend omgaat ipv met haar, wel wat meer je aandacht verdelen, meer leuke dingen met haar doen.
heb je enig idee waarom ze jou negeert en je uitscheld? was het gewoon de ‘druppel die de emmer deed overlopen’ of is er nog iets anders gebeurd?
ik zou het eerst nog proberen goed te maken met haar en met de klas, en niet gelijk naar een andere school! daar moet je ook weer nieuwe vrienden maken, iedereen leren kennen, en ik weet natuurlijk niet precies hoe erg het is, maar zoals je het nu vertelt klinkt het alsof er een ruzie tussen jou en je vriendin is die weer opgelost kan worden, alleen het veel erger wordt gemaakt door een stelletje bemoeials uit je klas ):

heel veel succes nog, en vergeet niet, you’re beautiful :heart:

nee het wordt zowieso niet meer opgelost. ze zegt zelf dat ze het niet meer wil. telkens als ik haar wil aanspreken zegt ze nee of doei ofzo. en als ik haar bel dan neemt ze niet op en krijg ik dan van anderen te horen dat ze het express deed om niet op te pakken. zo eentje is dat. ze negeert mij omdat ze vond dat ik een tijdje veel met youri (vriendje) omging. en zij heeft ook liggen steuken dat hij het uit moest maken met mij! lekkere vriendin ben je dan. want ze wist niet eens het hele verhaal. en ik vind het zo zwak dat ze er anderen bij betrekt. ik heb van een ander meisje gehoord dat ze ook eens ruzie met haar had en opeens was de hele klas tegen haar voor de rest van het jaar. niet zo handig dus. ik wil opnieuw beginnen op een andere school. of als het niet anders kan naar een internaat. alles beter dan elke morgen huilend opstaan en ook weer huilend gaan slapen. ik durf morgen weer niet naar school, bang dat ze zeggen dat ik zielig ben omdat ik mijn mentor erbij heb gehaald!
thanks meid voor je hulp, super!

oh, ik snap het al ietsje beter.
en denk je dat je niet eerst kan proberen naar een andere klas? of zijn alle derdeklassen heel close met elkaar? (zoals bij ons, we hebben altijd projecten met elkaar dus eigenlijk is het gewoon 1 grote klas wat best wel irritant kan zijn)
als dat niet kan, dan is misschien een andere school wel het beste ja. als jij denkt dat het daardoor dingen oplost en je met een schone lei kan beginnen dan moet je het gewoon doen. naja niet gewoon, maar je snapt wat ik bedoel.

-x-

Zijn er geen andere meiden in je klas waar je mee om kunt gaan?
Wat doet je vriendje eigenlijk tegen dit allemaal ?
Misschien kun je je laten overplaatsen naar een andere 3e klas.

Ja het is best lastig, ik vind het wel een beetje raar dat ze dan je loopt te negeren en uit te schelden en anderen erbij roept… Je kan idd naar een ander school zoals spiffing het zegt… maar kan je idd niet naar een andere 3e klas gaan? als ze allemaal ervan weten is het wel lastig, maar als ze niet zo close met elkaar zijn kun je het beste naar een andere 3e klas op jullie school. en je zou dan nieuwe vrienden maken in die klas en haar gewoon negeren… ik hoop dat het lukt… er is voor elk probleem een oplossing, so dont worry be happy! =D [ wij steunen je ]

ja andere klassen zijn idd al heel close met elkaar en we zijn ook met projecten bezig, Een wereld of zoiets en daar zit ik dus bij groepjes. maar mijn grootste probleem is gewoon dat ik echt niet meer wil snap je. ik zak nog liever door de grond heen.
en op een andere school (ik zit nu op Sophianum in Gulpen, Limburg) zitten mijn vriendinnen uit mijn dorp. ik wil nu dus naar Maastricht. ik zie dus als enige optie: andere school, internaat of gewoon de rest van het jaar ziek blijven en lekker blijven zitten. ik zie echt niks positiefs meer, ik wil echt niet meer verder leven ofzo. het is geen probleem dat binnen een week weer opgelost is en ik ga ook hulp zoeken om mezelf te verdedigen. vanmiddag afspraak bij de dokter, kijken hoe dat uitpakt. heeft iemand nog tips?
X

dankjewel voor jullie steun! :slightly_smiling_face:

btw. ik heb soms het gevoel dat zij mijn vriendje ook wel erg leuk vind, anders zou ze zich er niet zo mee bemoeien. en wat ik ook niet uit kan staan is dat ze altijd zijn aandacht wil. het is niet fijn, een vriendje in je klas.

Ik weet dat het heel erg lastig is maar je moet niet gaan weglopen!
Mischien kun je in die vriendins gezicht vragen wat er is? mischien krijg je dan antwoord? en als jij de overtuiging hebt dat je niks gedaan hebt vind ik niet dat je je weg moet laten pesten!

ja okee er zijn soms wel eens wat ruzietjes geweest ook met andere meisjes in onze klas en toen heb ik ook wel wat gezegd maar zij zeggen ook zoveel over mij. iedereen praat over iedereen. ik ben absoluut niet het type om buitengesloten te laten worden. maar de oorzaak is gewoon dat zij me denk ik niet meer moet.

wat een raar kind zeg, probeer mensen te zoeken die er niet aan meedoen en die misschien niet helemaal je type zijn maar je wel echt kunt vertrouwen, daar heb je veel meer aan en dat van dat de klas meegaat doen, daar kan je niet echt iets aandoen. Echt kut voor je zeg!

Gaat dat dan, nu nog v school veranderen?

Nauw lekkere vriendin dan. Ik snap wel hoe je je voelt. Maar weetje als zo zo tegen je doet is het de vrienschap echt niet waard!
Ik zou proberen het beste ervan te maken en als het echt niet meer kan naar een andere school gaan.
Soms kunnen meiden zo gemeen zijn he :frowning_face:

Jemig, dat is echt rot. :confused:
Kun je je ook niet naar een andere klas over laten plaatsen?

Edit: ik zie net dat je schrijft dat andere klassen close zijn en met projecten bezig zijn. Maar misschien kun je het toch proberen? Als je hen verteld wat er in die andere klas gebeurd is, zul je waarschijnlijk wel support krijgen. En als het dan nog niet gaat drastischere maatregelen?

Ah rot voor je. :frowning_face:
Is er echt niemand in de klas zoals snooki zegt die zich er niet zo mee bemoeid?
Meestal kan je de mensen die erbuiten staan het meest vertrouwen.
Ik denk gewoon dat je vriendin jaloers is op jouw vriendje dat ze daarom zo tegen je doet. Is het misschien een idee om een brief te schrijven en bij haar in de brievenbus te doen? Gewoon, dat je wilt weten waarom ze zo tegen je doet, en dat een vriendin dat niet hoort te doen.

ik heb vandaag een gesprek met mijn mentor en haar.
dankjewel voor jullie steun!
en idd, meiden kunnen soms heel erg gemeen zijn…

ben net terug.
ik hoefde niet te blijven, want ik ben hier lichamelijk heel erg ziek van geworden en ik mocht daarom naar huis van mijn mentor.
ze willen hun excuses niet aanbieden en ik zie echt geen hoop meer.

Jezus vind dit zo erg voor je he!!
maar meid zij is geen echte vriendin anders had ze niet zo gedaan.
Ik hoop voor je dat het nog goed komt en dat je je schooljaar gewoon af kan maken op deze school maar als het echt niet anders kan dan zou ik naar een andere school gaan!

weten je ouders dat je het liefst naar een andere school gaat en zo ja wat vinden die ervan?

Het is vast niet iets wat je wil horen, maar laat niet over je heen lopen door die stomme trutten!! Ga gewoon naar school (makkelijk gezegd dan gedaan, i know) maar dat is echt het beste! Als je er voor wegloopt denken hun ook van “zo, dat hebben we ook mooi gedaan”. En je zult ze waarschijnlijk toch nog ergens tegen komen. Je lost het er niet mee op om naar een andere school te gaan. Hoe rot het ook is om iedere dag bij hun in de klas te zitten, je zit er tenslotte voor je zelf! De leraren willen je ook maar wat graag helpen en als er iets is wat ze zeggen meld dit dan ook meteen. Laat je niet kisten door die bitches, jij hebt niets fout gedaan (uit wat ik uit je verhaal haal). Diegene die hier zwak bezig zijn zijn die belachelijke kindjes uit je klas.

Vroeg of laat komen ze zichzelf wel tegen en zullen ze zich doodschamen voor wat zij gedaan hebben.