bang na het uitgaan

Hoi
ik zit met een probleempje
sinds kort studeer ik in het buitenland waar je dan ook regelmatig kan uitgaan. Het is een stad, en dus gevaarlijker dan de gemeente waar ik woon.
Ik heb niet schrik om uit te gaan, maar om terug naar huis te gaan na het uitgaan. Ik moet dan alleen de tram nemen en vervolgens alleen een lange straat wandelen. Ik heb helaas niemand om mee terug te gaan. Ik studeer in Nice en daar wordt vooral gestolen. Je ziet veel van die ‘verkeerde’ jongeren op straat 's nachts. Leerkrachten hebben de raad gegeven om met 2 te zijn, maar dat gaat helaas niet.
Iemand tips waardoor ik me veiliger kan voelen als ik naar huis wandel?
bedankt!!

Liedjes hardop ‘‘zingen’’ of mompelen? Dat werkt voor mij wel n.n

Iemand bij je laten logeren?
Want alsnog is het niet echt goed om in je eentje te gaan lopen…

(ik weet niet of het legaal is maar…) koop pepperspray, voor het geval dat.

altijd als ik bang ben enzo, dan ga ik heeel hard zingen (zoals hierboven) en denk ik aan alle leuke dingen, dan ben je zo thuis.

zo’n hangertje kopen met een alarmpje, mn moeder heeft er zo een…das een sleutelhanger en dat hangertje die je aan je sleutelbos hangt kun je eraf trekken en dan gaat het alarm af, echt een hard geluid. Misschien is dat iets?

Of je belt iemand als je terug gaat naar huis?

doen alsof je aan het bellen bent?

met iemand telefoneren als je aan het lopen bent?

Een minibusje deodorant werkt ook goed. Misschien ook een zelfverdedigingscursus volgen als ze dat daar hebben?

oja das ook een goed idee :stuck_out_tongue: Of gewoon deo/haarlak?

Dat is in Nederland sowieso wel illegaal :’)
En het lijkt me niet handig met uitgaan, zo meteen wordt ze nog opgepakt omdat ze pepperspray heeft.

ik zou niet echt bellen, want dan jatten ze miss je telefoon?

Dat wordt ook gezien als wapen hoor, serieus.

iets meenemen waarmee je hem in zn gezicht kan spuiten, bijvoorbeeld deo ofzo.