Bang en vervelend zusje.

Hallo Girlscene,
Ik heb een vervelende situatie, Mijn zusje is 13 & ik bijna 16 (November).
En iedere keer als mijn ouders ergens naar toe zijn, belt mijn moeder me op of ik naar huis wil komen omdat mijn zusje anders alleen is. En dit is dus mijn probleem… ik ben bijna 16 ga dus vaker s’avonds weg met vrienden en zoals vanavond is voor gevallen; Fijn een ijs aan 't eten met mijn vriend en een vriendin en belt mam op dat ik naar huis moet komen 't is 7u! Ik ging rustig naar huis en zei dat ik dit dus niet meer vondt kunnen oppasen op iemand van 13 BELACHELIJK! Inieder geval iedere keer als ik het hier thuis over heb, zegt mijn moeder dat ik ook bang was toen ik 13 was blablabla… maar ik kreeg toen ik 13 was die vriend dus met bang zijn was ik niet meer bezig. Ik hoop dat iemand me begrijpt en tips heeft aub want ik zit hier heel erg mee!
Xxx

Vraag of je ouders een oppas voor haar willen zoeken? Of dat ze een vriendinnetje uitnodigt? Anders moeten je ouders maar thuis blijven, maar als het 1 keer in de de maand ofzo voorkomt vind ik dat je het wel voor je zusje over kunt hebben.

Ik vind het altijd zo raar als mensen bang zijn om alleen te zijn ofzo :’)
Toen ik 8 was, was ik ook vaak genoeg alleen thuis en ik vond het totaal niet erg. Leuk juist! Mijn zusje idem.
Ik heb het niet meegemaakt dus ik kan je hier niet mee helpen.
Zou het denk ik wel met je moeder bespreken en uitleggen dat jij ook eens iets wilt doen met vrienden en dat het vervelend is om dan naar huis geroepen te worden (heel begrijpelijk vind ik). Of een keer met je zusje praten over waarom ze het zo erg vindt om alleen te zijn. En anders nodig je je vrienden toch gewoon bij jou uit? :] Dan is je zusje niet alleen en heb jij ook een gezellige avond.

ik zelf 13 zit in de 2de en ik moet juist oppassen op me zusje van 7 :pensive:

Ja kijk, mijn vader werk in diensten en mijn moeder is pas ziek geweest dus allemaal heel druk thuis. Ik ga gewoon in mijn agenda kruisjes zetten wanneer ik naar huis moet komen voor haar en vaker dan 1/2 keer in de maand dan spreek ik nog eens met mijn moeder want ik en vooral mijn vriend heeft vaak ruzie met mn zusje en dan is het vervelend als ik thuis moet zitten voor haar!

Oh als ik die verhalen allemaal zie wordt ik zo kwaad op mijn rot kleine *** ding van 'n draak zusje

hoevaak is het?

Ja nee, ze is altijd wat banger en verlegen geweest maar sinds mijn moeder kanker heeft gehad is ze bang om alleen te zijn… ik weet wat de link tussen de twee is maar 't stoort me in elk geval wel!

hmm 't was gister ook en vandaag zeker 1 keer per weer wordt erg best wel depresief van!

Heeft se ook geen vriendinnen dan kan se die langs laten komen

dat is lullig voor je zusje, ik denk dat je eerst met je moeder moet afspreken dat áls je al moet opassen dat ze ruim van te voren met je afspreekt, en dat je zusje vaker naar een vriendinnetje moet gaan ipv dat jij er perse moet zijn. ook kan er best, als het moet, zo nu en dan iemand opassen ipv dat jij het moet doen als je plannen hebt. als ze op haar 14e nog zo is, moet ze er idd iets aan doen, want dat is echt absurd.

Het is je moeder d’r dochter, niet de jouwe. Ik vind het zo kansloos als het ene kind op het andere moet passen en daarvoor maar plannen opzij moet zetten omdat de ouders zelf weg willen.
Kunnen ze haar niet droppen bij de buren of heeft ze zelf geen vriendin die langs kan komen of waar ze heen kan?