Bang dat hij niet ' de ware ' is.

Hee!
Sorry voor de vage titel, ik kon m’n probleem niet beter verwoorden. :’)
Het zit namelijk zo; telkens als ik bijna een vriendje heb, haak ik af.
Ik heb gewoon altijd de gedachte ’ wat als dit niet de juiste jongen is voor mij? '.
Dan ben ik bang dat ik zo de juiste jongen misloop, om het zo maar even te zeggen.
Eigenlijk denk ik gewoon altijd dat de jongen waarop ik verliefd ben niet diegene is waar ik later mee samen zal zijn.
Hebben jullie daar ook soms last van?
of ben ik gewoon gestoord?

ik heb hetzelfde, en heb de oplossing nog niet gevonden… misschien is het wel gewoon bindingsangst.

Het gaat wel over als je volwassen wordt of echt de ware tegen komt ^^ Je kunt beter te kieskeurig zijn dan met jan en alleman het bed in duiken.

ik snap je heel goed :slightly_smiling_face:
het is niet zo dat ik daardoor geen vriendje neem, maar ik heb nu een vriendje en ik vraag me heel vaak af, zal ik later met hem gelukkig worden enz? en als ik me dat afvraag en in mezelf bedenk dat ik eigenlijk geen antwoord weet op die vraag, vraag ik mezelf weer af of ik hem wel waard ben. verdient hij niet iemand die zeker oud met hem wil worden ?

je moet nu niet denken dat ik niet van hem hou dat doe ik namelijk heel veel haahah alleen over de toekomst durf ik gewoon niks te zeggen…

in mijn ogen bestaat “de ware” niet, die ontstaat door elkaar door en door te leren kennen en doordat je van diegene houd, leer je met zijn mindere kanten te leven maar ook met zijn goede natuurlijk :slightly_smiling_face: De meeste mensen vinden hun “ware” binnen een straal van 5 km, dus ik geloof niet in dat liefde op het eerste gezicht shit.

ik heb mijn ware gevonden in een straal van 15 kilometer :’)

volgens mij heb je last van bindingsangst. wanneer het te serieus wordt het je te benauwd en vraag je je af is hij de ware.
De jongen die ik leuk vind heeft hier ook last van maar die gaat er nu aan werken door naar therapie te gaan.

succes en ik weet zeker dat je de ware wel tegen komt

Je moet ook ‘ervaring’ op doen in relaties, en dat hij dan niet de ware is, geeft niet altijd.

Je kan wel wachten op Mr. Right, maar wat als er nu een hele hele leuke Mr. Right Now is?

Bedankt voor jullie reacties (:!

Ik heb inderdaad last vanbindinsangst…
Wat goed dat hij therapie volgt, hopelijk kan hij er later mee overweg! : )
& bedankt!

Ik help je hier waarschijnlijk niet echt mee, maar ik heb het met mijn ex gehad, had steeds het gevoel dat ik niet wist of hij wel mijn ware was. Ik hield van flirten en kon ook verliefde gevoelens voor een andere jongen krijgen tijdens mijn relatie. Deze verliefde gevoelens heb ik mijn ex uiteraard nooit verteld, maar heb hem wel verteld dat ik niet wist of hij wel mijn ware was, maar dat ik zolang ik happy en in love was bij hem zou blijven. Ik vond dit eerlijk tegen over hem, om het te vertellen. Hij accepteerde dit en uiteindelijk zijn we bijna 4 jaar samen geweest. De laatste maanden van onze relatie ging het slechter en moest ik eerlijk zijn tegenover hem en tegenover mijzelf dat ik niet meer de gevoelens voor hem had die je hoort te hebben. Ik had geen behoefte meer om voor 100% voor hem te gaan en zo is onze relatie eigenlijk een beetje geëindigd.
We hebben het leuk gehad, maar ook moeilijk, omdat ik inderdaad ook altijd al onzeker was of hij wel mijn ware was. Natuurlijk heeft dit onze relatie niet beïnvloed.

Als je het nu leuk met hem hebt, waarom dan wachten? Hij kan ook De Ware zijn, maar als je er niet voor gaat, zul je het nooit weten (: En als hij dat niet is, hang je ook niet voor de rest van je leven aan hem vast (: Gewoon er voor gaan!

Ik denk dat veel mensen dit soort bindingsangst hebben, ik heb het namelijk zelf ook een beetje! Ik weet niet of dit je gaat helpen maar ik zou nog niet teveel denken over later en over of hij de ‘ware’ voor je zal zijn. Je bent nog jong (toch?) en je moet nog genieten van het leven en nog niet teveel denken aan later!

Carpe diem.
Geniet gewoon van alles wat er op dit moment op je pad belandt. Oké, hij is niet ‘de ware’, so what? Als je hem nu maar leuk vindt toch?
Later kom je er altijd nog achter of jullie nou wel of niet ‘bestemd’ voor elkaar zijn, maar nu al piekeren over jullie toekomst is nog helemaal nergens voor nodig (:

de ware…

Geniet van het moment. Je hoeft nu nog niet iemand te vinden om de rest van je leven bij te blijven.

-

Ja, inderdaad. Je moet niet aan de verre toekomst denken, er kan nog zoveel gebeuren.

me 2 (:

Ik begrijp je wel, het is niet raar. Als je niet écht een goed gevoel krijgt bij een jongen, kun je beter wachten totdat je dat wel voelt en dan zou dat zomaar eens de ware kunnen zijn. ;]