bang dat het nog een keer gebeurt.

oke ik ga het kort proberen uit te leggen.

Ongeveer een half jaar geleden had ik twee héél goede vriendinnen, E. en L. E. woonde dicht bij me in de buurt, waardoor ik haar kende. L. kende ik omdat ze bij me in de klas zat.
Ik ging met alletwee heel veel om, dus ik dacht: Ik nodig ze gewoon een keer alletwee uit.
Nou dat gebeurde dus, en ‘gelukkig’ klikte het heel goed tussen ze en werd het heel gezellig. Ik was heel blij dat ze zo goed met elkaar overweg konden.
Maar al snel werd dat minder, want toen ik op hyves keek zaten ze samen helemaal te krabbelen met:
‘Het was zo gezellig! Moeten we vaker doen!’
‘Ik ben zo blij dat ik je heb leren kennen’
‘Snel nog een keer afspreken he!?’
Zo erg vond ik het niet, totdat dus bleek dat ze gelijk daarna samen iets met zn tweeen gingen doen zonder mij ook iets te vragen, ik voelde me bijhoorlijk kut maar ik dacht ‘oke geen drama van maken’
maar een week daarna had ik van L. en E. alletwee al heel weinig gehoord, dus belde ik E. maar om te vragen of ze wilde afspreken. Maar aan de telefoon was ze heel kortaf en afwezig. Ze was dus blijkbaar met L.
Ze deed helemaal niet vrolijk meer en zat van drie kwart van het telefoon gesprek met L. te praten.
Ik voelde me dus zegmaar best klote, dus had ik het er de dag daarna met L. over in de klas. Maar ze reageerde heel lullig en zei dingen dat ik me niet zo moest aanstellen.
Maar we hadden het echt niet meer gezellig samen dus ben ik na een tijd naast iemand anders gaan zitten. E. liet al helemaal niks meer van zich horen, en als ik haar in het dorp tegen kwam deed ze alsof ze me niet kende.
En dat gebeurde gewoon allemaal binnen een maand ofzo. Twee vriendschappen helemaal weg gegooit.
Op hyves zat ik dat L. en E. echt elke dag wel met elkaar afspraken en dingen zeggen van
‘Ik ben zo blij dat ik je ken! Zonder jou was ik niks…’
Blabla allemaal van dat zielige gedoe van NTB KNZJ.
Toen heb ik E. toch maar een keer gebeld en gezegt dat ik het heel triest vond hoe ze bezig waren en dat ik me ontzettend gebruikt en buitengesloten voelde. De enigste reactie was 'Je loopt te stoken, laat me met rust. ’
Dat was echt als een klap in me gezicht, ik ben nog nooit zo gekwetst geweest.
Maar na anderhalve maand ofzo kregen E. en L. ruzie, E. had namelijk met L.'s vriendje gezoend. Ze spraken elkaar nooit meer.
En ik maakte het met alletwee goed, niet zomaar natuurlijk. Ik heb eerst echt een maand lang niks tegen ze gezegt terwijl ze me wel vaak belde, smste, krabbelde of gewoon tegen me probeerde te praten.
Ik heb met ze alletwee echt ontzettend lang erover gepraat en alletwee hadden ze niet door waar ze mee bezig waren.

Nou eind goed al goed, E. en L. gingen niet meer met elkaar om. En het was weer zoals eerst.
Dit was dus allemaal een halfjaar geleden, maar nu hebben L. en E. het dus een beetje uitgepraat, en gingen ze vrijdag afspreken.
Ik zocht er niet zoveel achter, E. had namelijk gezegt dat ze niet zo een zin had in L. en L. had gezegt dat ze het haar nooit écht zou vergeven.

Maar blijkbaar was het weer helemaal leuk en hadden ze elkaar verschrikkelijk gemist.

Vandaag zou ik dus met L. afspreken. Maar ze liet niks van zich horen de hele dag. Dus ik belde in de middag haar om te vragen wanneer ze nou zou komen. Doet ze weer heel kortaf en zegt ze ‘Sorry ik was het helemaal vergeten! Ik ben nu bij E.!’
Ik hoorde de heletijd heel veel gelach op de achtergrond, dus ik voelde me echt klote.

Ik ben echt heel bang dat er precies hetzelfde gaat gebeuren, en ik weet nu gewoon niet wat ik ertegen kan doen.

sorry voor dit verhaal, ik begrijp dat je geen zin hebt om te lezen.

En het klinkt allemaal nog al overdreven, maar ik ben gewoon niet echt een ster in het maken van een heel verhaal.

Dumpen die meiden. Klinkt niet alsof ze jou echt als een vriendin zien. Maak nieuwe vrienden, er zijn vast meer leuke meiden in je klas/omgeving.

Hmmm.
Wacht even af tot wat er gaat gebeuren.
Als t weer gebeurt dan moet je met ze goed praten of ze laten vallen en een andere goeie vriendin zoeken.
Want ik heb zelf ook gemerkt dat 3 goeie vriendinnen nooit samen werken.

oef… dat is echt heel gemeen.
Ik zou gewoon niet meer met hun omgaan!
Want ik denk dat ze nu weer hetzelfde doen ja als eerst…

Precies dat.
Ze moeten werkelijk om je geven, niet alleen gebruiken.

Ik denk dat het jou fout is geweest om het weer goed te maken met ze.
Als ik jou was zou ik ze laten vallen en met andere vriendinnen omgaan.
Als ze nu weer zo doen zijn ze het echt niet waard, dumpen dus.

oh wat lullig van hun zeg!
misschien moet je er niet meer achter aan rennen, en een échte vriendin zoeken want dit zijn geen echte vriendinnen…
ik snap dat je je kut voelt, wat een rot streek!

Wat lullig zeg… Ik zou op zoek gaan naar een paar meiden die echt om jou geven, want je verdient beter dan dit. Laat die twee wijven maar lekker met mekaar zitten.

dankjewel allemaal,
het probleem is dat ik dat denk ik echt niet kan. Die twee weten echt alles van me, als ze bij elkaar zijn hebben ze niet door dat ze me in de steek laten, maar als ze dan elkaar met rust laten hebben ze het pas door.
ik weet het echt niet.

Als je ze het al wel eens hebt verteld en ze luisteren er nog steeds niet naar… Blijf ik bij mijn standpunt.

Martel jezelf niet langer bij wijze van spreken, en laat deze ‘vriendschap’ gewoon varen. No offence, maar ze gebruiken jou. Als ze ruzie hebben met elkaar of ze hebben niemand om naartoe te gaan, gaan ze naar jou. Zodra alles weer goed is, zijn ze jou vergeten. Maakt niet uit dat ze alles van je weten. Je hoeft ze niet met een ruzie te verlaten of het te beëindigen, dat maakt het er niet beter op.
Mijn advies aan jou is om gewoon andere vrienden te zoeken. Misschien zal je in het begin denken ‘maar het zal nooit zo leuk worden als met die twee’. Je weet het maar nooit, misschien wordt het zelfs beter.

nou ik sta nu echt op het punt om ze gewoon alletwee te smsen met
‘veel plezier samen laat mij nu maar met rust’
maar het probleem is dat het bij hun niet eens doordringt wat ze aan het doen zijn en dat wil ik juist.
En toen ik het met alletwee uit had gepraat, leek het echt alsof ze begrepen hadden wat er was gebeurt. Ik had ze verteld hoe ik me in de steek gelaten had gevoeld en blabla.

nouja laatmaar, ik heb er echt genoeg van eigenlijk.

je vergéét je beste vriendin toch niet gewoon? Dan ben je blijkbaar niet zo’n goede vriendin voor haar als jij denkt dat je bent. Dumpen die handel. Ik heb echt een hekel aan meisjes die met hangende pootjes terugkomen zodra ze jou nodig hebben. Je weet wel beter!

Wow… hoe halen ze het in hun hoofd om zo tegen jou te doen? wat een vriendinnen zeg… -.-

Jezus wat een trutten. Hier kan ik zo boos om worden.
Maar dit zijn geen vriendinnen.
Laat ze gaan, en als ze nog een keer naar je toekomen negeer je ze gewoon. Zoek nieuwe, ECHTE vriendinnen.

^ Helemaal mee eens met Kaashaas!

Je bent te goed voor ze. DUMPEN

Wat zij zegt.
Dat soort meiden heb je niet nodig. Ik weet dat dat heel hard klinkt, maar ooit kom je er op een nog veel hardere manier achter.

Laat ze inderdaad gaan, besteed er gewoon helemaal geen aandacht meer aan.Nieuwe, echte vriendinnen zoeken doe je niet ‘even’ maar wat heb je nu aan een ‘vriendschap’ waarin je je zo rot voelt?? Dan kun je toch beter een tijdje géén beste vriendin hebben, er komt vanzelf wel weer iemand op je pad.

Sowieso, zolang je nog zo gerichtb ent op die meiden, sta je ook minder open voor nieuwe vrienschappen, denk ik. Wat een rotmeiden zeg, vervelend voor je!