Bang - Alleen thuis.

Toen ik op kamers was, was ik ook nooit bang. Hier soms wel omdat we een huis hebben met een trap en ja als ik dan iets raars hoor beneden vind ik dat wel echt eng!
Verder kan je zo vroeg mogelijk drinken pakken zodat je niet meer naar beneden hoeft en op je kamer kan blijven. Voor je ouders weg geaan controleer je de deuren beneden zodat je zeker weet dat die op slot zitten!
En dan boven gewoon muziek draaien, probeer het licht zo lang mogelijk je kamer in te laten komen door je gordijnen open te houden. Ga je favo film kijken s avonds en zet hem lekker wat harder als normaal.
Eventueel iemand bellen kan helpen en als je moet slapen niet denken van ik ben alleen blablabla maar denk aan een leuke hunk van een film ofzo :wink:

Minder enge series kijken. Geen Baantjer, daar werd ik ook altijd bang van :cold_sweat:

Ohjee, straks ben ik alleen :’)
Ik kijk sowieso geen enge series/films sinds ik de ochtendkrant bezorg haha!

Ik ben ook echt altijd bang als ik alleen ben ‘s avonds. In de nacht heb ik er ook regelmatig last van, ook als ik niet alleen thuis ben. Wat ik dan doe is in bed liggen met m’n laptop en dan op youtube filmpjes kijken… Dan val ik meestal vanzelf in slaap :’) Of ik luister ASMR filmpjes, die werken (bij mij!) heel ontspannend.

Ik denk dat ik vanavond veel op GS zit haha :’)
En ik krijg mijn nieuwe telefoon vanavond, dus heb ik nog wat te doen.
Maarja, dat is ook gewoon ‘uren-werk’ haha.

Ik kan ook echt totaal niet alleen slapen thuis.

Heb geen tips, beschouw dit maar als een upje…

Ik herken dit probleem wel. Soms als mijn beide ouders weg waren s’avonds kreeg/krijg ik paniekaanvallen. Dan belde ik iemand op en die bleef dan gewoon gezellig dvd’tje kijken.
Het varieert bij mij heel erg. Soms vind ik het heerlijk om alleen thuis te zijn en soms vind ik het verschrikkelijk eng.

ik weet ook niet wat je er het beste aan kunt doen. Gewoon jezelf lekker bezig houden denk ik… Ik heb de laatste keer dat ik alleen thuis was cakejes gebakken

Mijn ouders zijn ook vaak weg, gelukkig heb ik 2 honden geeft toch een wat veiliger gevoel. Hoor hier veel als je muziek hard aanzetten, ik vind dat juist niet prettig want dan hoor ik het niet als er iemand naar binnen zou lopen. Ik bel vaak met vriendinnen of ze komen hier

Oh jeetje hier heb ik ook last van, ik ben zelfs ook al een paar keer gewapend met een spuit deo naar beneden gegaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde. Vreselijk. Wat ik altijd ga doen, is zingen. En telefoon binnen bereik hebben.

Ik zou zeggen vermijd idd enge films, van die reportages die je liever niet wil zien, opsporing verzocht en dat soort dingetjes. Ik weet niet echt wat voor type je bent maar ik lekker sex and the city etc kijken(als je dat dus leuk vindt haha) of anders idd series die nemen lekker veel tijd in beslag. Doe gewoon van te voren alle deuren op slot en de gordijnen lekker dicht, misschien kan je zelfs gaan slapen met een rustig muziekje aan ofzo? Leg je telefoon dicht bij je zodat je altijd iemand kan bellen(waarschijnlijk ligt die telefoon normaal ook wel naast je haha). Nja zoiets denk ik, ik probeer nog even mee te denken haha

Wat bij mij altijd hielp als ik bang was alleen thuis is de deur opslot doen, dat gaf me altijd een veilig gevoel. & doe gewoon iets wat jij leuk vindt om te doen! alleen thuis zijn heeft ook z’n voordelen! :slightly_smiling_face:
Ik was vroeger echt heel erg bang om alleen thuis te zijn maar nu vindt ik het juist heerlijk!

Dan is het maar energie verspillen doe in alle gangen en in de woonkamer en keuken een lampje aan, alle deuren op slot en vooral dicht. ook die van kamers. soms is het eng omdat ze dan bewegen door de wind enzo. doe gewoon lekker tv of muziek aan en als je gaat slapen doe je eerst alvast wat meer lichten aan, als die aan staan de muziek uitdoen. en dan als je naar boven gaat doe je wat lampen uit maar niet allemaal. helpt mij heel erg en ik laat er steeds minder aan staan…

Ik was in de zomervakantie 5 weken alleen thuis. Mijn vriend bleef vaak slapen, maar als hij niet kon dan was ik af en toe ook wel eens bang. Ik sliep in het (lekkere grote) bed van mijn ouders met mn hondje naast me. Bij mij hielp leuke series/films kijken wel of een goed boek lezen waar je je helemaal in kan verdiepen. :slightly_smiling_face:

Ik had het ook heel lang, maar eigenlijk sinds vorig jaar is het gelukkig weggegaan. Ik heb zelf geen tips, lag altijd huilend in bed elk geluid te controleren.

Ik zit nu te eten dus er is nu niks aan de hand, maar zodra het schemerig of donker word… ja dan word ik bang :’) En mijn telefoon heb ik altijd bij me, maar mijn moeder is niet bereikbaar, want die hoort haar telefoon niet. Nja, hopelijk als er echt wat zou zijn neemt mijn vriendin op. Ik heb al een paar mensen uitgenodigd maar niemand kan helaas.

Kun je je buren niet laten weten dat je alleen thuis bent? Dan weten ze het iig en kunnen ze een oogje in het zeil houden of dat jij daarnaartoe kan bellen als er iets is. Ik voel me dan altijd iets veiliger. En verder gewoon alle gordijnen dichtdoen en schuttingdeur/achterdeur/voordeur op slot doen. Het is misschien ook fijn om een planning voor jezelf te maken met alle dingetjes die je kan of gaat doen.

Volgens mij weten de buren het wel ja.
Ik heb het hek dichtgedaan, (kan niet op slot) maar zo kan ik wel zien van hoe of wat. De achterdeur en voordeur zitten ook op slot en op de knippen, en de gordijnen gaan straks dicht. En qua planning, tja die heb ik niet haha :’)

Is het wel zo slim om op het internet te zetten dat je hek niet op slot kan ?

Denk niet dat dat nou zoveel uitmaakt…

Ik ben meestal gespannen als ik te lang alleen thuis ben, niet bang.
Mijn tips:
-VEEL eten bij je houden. Echt lekker eten.
-Leuke films kijken, grappige, domme, whatever. Spanning raad ik af.
-Veel lichten aan houden.
-Ik zet meestal de computer aan (waar mijn moeder meestal zit). Door het geluid heb ik het gevoel alsof ze er gewoon zit :wink:
-Praat gewoon met je vrienden/vriendinnen, bel/tweet/enz. ze.
-Ik raad tegen huisdieren praten af. Dat doe ik als ik alleen ben, dus dat versterkt het gevoel (bij mij) alleen maar. Bij anderen is het juist andersom.
-Zorg dat je je niet verveelt. Ik praat meestal HEEL VEEL tegen m’n moeder als ik me verveel, dus als ik me verveel merk ik dat ze er niet is.
-Praat tegen ons!:slight_smile:
Succes! Have fun!!! :upside_down_face: